ဘာသာတရား


ဘာသာတရားဆိုတာ လူရဲ႕စိတ္ကို ပိုၿပီးေတာ့ က်န္းမာေအာင္ အားရိွေအာင္၊ health ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပးရမယ္။ မွန္ကန္တဲ့ တရာအသိဥာဏ္ဟာ စိတ္ကို လံုၿခံဳမႈ ေအးခ်မ္းမႈ ေပးရမယ္။ ကိုယ္က်င့္သံုးေနတဲ့ ဘာသာေရးဟာ ကိုယ့္ကို မွန္ကန္တဲ့ ေနနည္းထိုင္နည္း ေပးရမယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕စိတ္ကို လံုၿခံဳမႈ ေအးခ်မ္းမႈ ေပးရမယ္။ မလုပ္ရဲ မကိုင္ရဲေလာက္ေအာင္ ေနစရာ ထုိင္စရာ မရိွေလာက္ေအာင္ ေၾကာက္ေနေအာင္
လုပ္မထားသင့္ဘူး။

 ေျခေတြ လက္ေတြကို တုတ္ထားသလို ေႏွာင္ဖဲြ႔ထားတဲ့ ဘာသာတရားမ်ိဳး မျဖစ္ရဘူး။ လူရဲ႕တန္ဖိုးကို
လည္း ပိုၿပီးေတာ့ျမွင့္တင္ေပးတဲ့ ဘာသာတရားမ်ိဳး ျဖစ္ရမယ္။ တာဝန္ကိုလည္း ပိုၿပီးေတာ သိေစတဲ့ ဘာသာတရားမ်ိဳး ျဖစ္ရမယ္။ လြတ္လပ္မႈကိုလည္း ပိုၿပီးေတာ့ ရိွေစတဲ့ ဘာသာတရားမ်ိဳး ျဖစ္ရမယ္။ ဒါမွ လူပီသတဲ့လူေတြ ျဖစ္လာမယ္။ ဘာသာတရားဆိုတာ လူေတြကို ပိုၿပီး လူပီသေအာင္ နည္းလမ္းေပးရမယ္။

ဘာသာတရားဟာ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ သူ႔ပင္ကိုယ္ ဂုဏ္သိကၡာနဲ႔ သူ႔တန္ဖိုးကို ပိုၿပီးေတာ့ ျမင့္လာေအာင္ လုပ္ေပးတယ္ဆိုရင္ အဲဒီဘာသာတရားဟာ constructiveျဖစ္တယ္။ အက်ိဳးျပဳတဲ့ ဘာသာတရားျဖစ္တယ္။ သူ႔ဘဝမွာ ဘယ္ဟာကို တန္ဖိုးထားရမယ္၊ ဘယ္ဟာ မွားတယ္၊ ဘယ္ဟာ မွန္တယ္၊ ဘယ္ဟာ ေကာင္းတယ္၊ ဘယ္ဟာ မေကာင္းဘူး၊ ဘယ္ဟာ သင့္ေတာ္တယ္၊ ဘယ္ဟာ မသင့္ေတာ္ဘူး ဆိုတာကို သူကိုယ္
တိုင္က ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်ရဲတဲ႔သတိၱ ရိွလာေအာင္လုပ္ေပးေနတဲ့ ဘာသာတရားဟာ အက်ိဳးျပဳတဲ့ ဘာသာတရားျဖစ္တယ္။ သူ႔ရဲ႕ ethical awareness လို႔ေခၚတဲ့ တရားတယ္၊ မတရားဘူး ဆိုတာကို ပိုၿပီးေတာ့ ထိုး
ထြင္းၿပီးေတာ့ သိႏိုင္တဲ့ အသိဥာဏ္မ်ိဳးျဖစ္ေပၚလာေအာင္ သူ႔ကို အကူအညီေပးတယ္ဆိုရင္၊ လြတ္လပ္မႈနဲ႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို တာဝန္ယူမႈ၊ ကိုယ္လုပ္တဲ့ကိစၥကို တာဝန္ယူမႈ ဆိုတာကို ပိုၿပီးေတာ့ တာဝန္ယူႏိုင္တဲ့လူ ျဖစ္လာေအာင္ ပိုၿပီးေတာ့ သတၱိရိွတဲ့လူ ျဖစ္လာေအာင္ လုပ္ေပးတယ္ဆိုရင္
အဲဒီဘာသာတရားက အက်ိဳးျပဳတဲ့ဘာသာတရား ျဖစ္တယ္။

ကိုယ့္ရဲ႕ လူ႔ဘဝကို၊ လူအျဖစ္ကို တကယ္ အေလးထားတဲ့သူ၊ serious ျဖစ္တဲ့လူဆိုရင္ေတာ့ အက်ိဳးျပဳတဲ့ ဘာသာတရားဆိုတာ ဘယ္လုိ ဘာသာတရားလဲ ဆိုတာကိုမစဥ္းစားပဲေနမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ဒါေတြကို တကယ္ေလးေလးနက္နက္ စဥ္းစားတဲ့လူဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီလူဟာ သူ႔ရင္ထဲက ဘာသာတရားကို သူ တကယ္တန္ဖိုးထားတဲ့လူလို႔ ေျပာလို႔ရတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕လူ႔ဘဝ၊ ကိုယ့္ရဲ႕ လူအျဖစ္ကို ကိုယ္ ဘယ္လိုသေဘာထားနဲ႔ ျမင္ေနသလဲ၊ ဘယ္လိုသေဘာထားနဲ႔ ခံယူေနသလဲဆိုတာဟာ psychologically အဲဒါဟာဘာသာတရားပဲ။ ကိုယ့္ဘဝကို ကိုယ္ ဘယ္လိုသေဘာထားသလဲ ဆိုတာဟာ ကိုယ့္ဘာသာတရားပဲ။ ကိုယ့္ဘဝေပၚမွာ ကိုယ္ထားတဲ့ သေဘာထားက ကိုယ့္ဘာသာတရားပဲ။

ကိုယ္လုပ္တဲ့ကိစၥကို ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္နဲ႔ စဥ္းစားၿပီးေတာ့ သင့္ေတာ္သလား၊မသင့္ေတာ္ဘူးလား၊ မွားသလား၊ မွန္သလား၊ ေကာင္းသလား၊ မေကာင္းဘူးလား၊ရိုးသားသလား၊ မရိုးသားဘူးလား ဆိုတာကို ethically ဒီလို႔ seriously မစဥ္းစားလို႔ရိွရင္ ကိုယ့္ဘဝကိုကိုယ္ တန္ဖိုးထားတယ္လို႔ မဆိုႏိုင္သလို၊ ကိုယ္ကိုးကြယ္ပါတယ္၊ ယံုၾကည့္ပါတယ္ဆိုတဲ့ ဘာသာတရားကိုလည္းတကယ္ယံုၾကည္တယ္၊ တန္ဖိုးထားတယ္လို႔ မေျပာႏိုင္ဘူး။ တစ္နည္းအားျဖင့္ဆိုရင္ေတာ့ ဘာသာတရား မရိွေသးဘူးလို႔ ေျပာလို႔ရတယ္။ ဘာသာတရားဆိုတာ ပံုစံစာရြက္ျဖည့္တဲ့အခါ ဘယ္ဘာသာ ကိုးကြယ္ပါတယ္လို႔ျဖည့္လိုက္ရံုနဲ႔ ၿပီးသြားတဲ့ ကိစၥမဟုတ္ဘူး။

သိခ်င္စိတ္ လုပ္ခ်င္စိတ္ဟာ ပင္ကုိယ္သဘာဝ ျဖစ္တယ္။ စမ္းသပ္ခ်င္တဲ့စိတ္၊ စူးစမ္းခ်င္တဲ့စိတ္ ရိွတယ္။ ဒီစိတ္ကို အပ်က္မခံနဲ႔။ ဒီလို သိခ်င္တဲ့စိတ္ စူးစမ္းခ်င္တဲ့စိတ္က သိပၸံပညာမွာလည္းပဲ အေျခခံအက်ဆံုး စိတ္ထားျဖစ္သလို ဘာသာတရားမွာလည္း အေျခခံအက်ဆံုး စိတ္ထားျဖစ္တယ္။ ဒီႏွစ္ခုက အတူတူပဲ။ သိပၸံပညာရွင္ႀကီးေတြက ရုပ္ရဲ႕ သဘာဝ အေၾကာင္းအက်ိဳး အမွန္ကို ရွာတယ္။
ဘာသာတရားက ဘဝအဓိပၸါယ္နဲ႔ ဘဝသံသရာရဲ႕ အေၾကာင္းမွန္ အက်ိဳးမွန္ကို ရွာတယ္။
ရွာေဖြေတြ႔ရိွတဲ့ အခ်က္အလက္ေတာ့ မတူေပမယ့္ သေဘာထား တူတယ္။

ဘယ္လိုလူမ်ိဳးပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္ေလာက္ ေဝးလံေခါင္တဲ့ေနရာ၊ ေခ်ာင္က်တဲ့ေနရာမွာပဲ ေနေန၊ ဘာသာတရား တစ္ခုခု ရိွေနတယ္။ အဲဒီ ဘာသာတရားဟာ မွားခ်င္မွားမယ္ေနာ္။ မွားတာေတြေတာ့ ေတာ္ေတာ္ မ်ားပါတယ္။ မွားပင္မွားေသာ္လည္းပဲ ဘာသာတရားတစ္ခုရိွေနတာ ေတြ႔ရတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ.. ဘာမွ မကိုးကြယ္ပဲနဲ႔ဘာျဖစ္လို႔ မေနၾကတာလဲ?။ “ဘာသာတရားဟာ ေၾကာက္စိတ္မွာ အေျခခံတယ္” ဆိုတာကို ျပည့္စံုတဲ့အေၾကာင္းလို႔ ဒီဘုန္းႀကီးက မယူဆဘူး။ သိခ်င္တဲ့စိတ္မွာ အမ်ားႀကီး အေျခခံတယ္။ သိခ်င္တဲ့စိတ္ကို အေျခခံၿပီးေတာ့ ဘာသာတရား ျဖစ္လာတာ။ 

ဘာသာတရားဟာလည္း အမွန္တရားကို ရွာေနတာပဲ။ သိပၸံပညာရွင္ကလည္း (ပညာရွင္မွန္ရင္) အမွန္ကိုပဲ ရွာေနတာပဲ။ သိပၸံပညာရွင္ႀကီးေတြဆိုရင္ ငယ္တဲ့လူကေျပာလည္း လက္ခံတယ္။ ကိုယ့္အယူအဆ လဲြေနတာကို ေနာက္တစ္ေယာက္က ေထာက္ျပတဲ့အခါ အဲဒါကို ေက်ေက်နပ္နပ္ လက္ခံတယ္။ ကိုယ့္အယူအဆ လဲြတာကို ေထာက္ျပတာကို အင္မတန္ ေက်နပ္တယ္။ စိ္တ္လည္း မဆိုးဘူး၊ ရွက္လည္း မရွက္ဘူး။ မရွက္လို႔ သူ႔အယူအဆကို သူ ေပါ့ေပါ့တန္တန္ သေဘာထားသလား ဆိုေတာ့၊ ဒီလိုလည္း
မဟုတ္ဘူးေနာ္။ 

ဘာျဖစ္လို႔ မရွက္လဲဆိုေတာ ့ အစကတည္းက ငါသိတာသာလွ်င္ အမွန္၊ ငါေျပာတာပဲ အမွန္၊ သူမ်ားေျပာတာေတြက မမွန္ဘူးလို႔ သူ ယူဆမထားဘူး။ အမွန္ကိုသိေအာင္ငါတတ္ႏိုင္သေလာက္ ႀကိဳးစားမယ္။ ငါ သိသေလာက္ကို ေျပာမယ္။ ေနာက္လူေတြက ငါ့ထက္ပိုသိရင္ ငါ့အမွားကို ျမင္လိမ့္မယ္။ ျပင္လိမ့္မယ္။ ဒီလို သေဘာထား ရိွေနတယ္။ ျပင္လိမ့္မယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ဟာ ဘယ္ေလာက္သေဘာထားႀကီးေနသလဲဆိုတာ စဥ္းစားၾကည့္ေနာ္။ ေလာကမွာ ဒုကၡေရာက္ေနၾကတာေတြဟာ အဲသလို သေဘာထား မႀကီးၾကလို႔ပဲ။ ငါသာ
လွ်င္သိ၊ ငါသာလွ်င္ တတ္၊ ငါလုပ္တာပဲ မွန္တယ္၊ ဘယ္သူမွ ဝင္မေျပာနဲ႔၊ ေျပာဖို႔မလိုဘူး။ မင္းတို႔ ဘယ္
ေလာက္ သိလို႔တုန္း။ မင္းတို႔ ဘယ္ေလာက္တတ္လို႔တုန္း ဆိုတဲ့ အေျပာဟာ မတိုးတက္တဲ့ သေဘာထား
 ျဖစ္ေနတယ္။ 

အမွန္တရားကို ပိတ္ပင္တဲ့ သေဘာထား ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီလို သေဘာထားေတြေၾကာင့္ ဒီေလာက္ ဒုကၡျဖစ္တာ။ အဲဒီလို သေဘာထားဟာ မွားၿပီးရင္း မွားအံုးမည့္သေဘာထားျဖစ္တယ္။ ဘာသာေရးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ စစ္ျဖစ္ေနတာေတြ ရိွတယ္ေနာ္။ ဘာျဖစ္လို႔တုန္းဆိုေတာ့ငါတို႔ မွန္တယ္၊ က်န္တဲ့လူေတြ မွားတယ္လို႔ ယူဆတယ္။ ငါတို႔ ဘာသာတရားေကာင္းတယ္၊ က်န္တဲ့ဘာသာတရားေတြ မမွန္ဘူး၊ မေကာင္းဘူး။ ဒါေၾကာင့္ က်န္တဲ့ဘာသာဝင္ေတြကို မ်ိဳးျဖဳတ္လိုက္ၾက။ သူတို႔မရိွရင္ ေကာင္းမယ္။ အဲဒီလုိ သေဘာထားေၾကာင့္ ေလာကႀကီး ပ်က္စီးတာေနာ္။ အမွန္တရားကိုမူပိုင္လုပ္ထားတယ္။ အမွန္တရားဟာ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ မူပိုင္ မဟုတ္ဘူး။

အဖဲြ႔အစည္းတစ္ခုရဲ႕ မူပိုင္ မဟုတ္ဘူး။ အမွန္တရားကို တန္ဖိုးထားတဲ့သူဟာ ကိုယ့္အမွားကို ျပင္ဖို႔ ဝန္မ
ေလးဘူး။

သူမ်ား အယူအဆ မွန္ေနရင္ တန္ဖိုးထားတယ္၊ လက္ခံတယ္။ ကိုယ့္အယူအဆကို သူမ်ားလက္ခံဖို႔က အဓိကမဟုတ္ဘူး။ သူမ်ား အယူအဆ မွားေနရင္လည္း စိတ္ရွည္ရွည္နဲ႔ ရွင္းျပတယ္။ ေဒါသႀကီးႀကီး မာန
ႀကီးႀကီးနဲ႔ အႏိုင္မယူဘူး။ ကိုယ္လည္း မွားတဲ့အခါ ရိွတယ္ဆိုတာကို မေမ့ဘူး။ ကိုယ္က မွန္ေနတာကို
သူမ်ားက လက္မခံခ်င္ရင္လည္း ေဒါသျဖစ္ေနစရာ မလိုပါဘူးေနာ္။ သေဘာထားႀကီးႀကီး ထားရမယ္။ မ်က္ကန္းယံုၾကည္မႈဟာ ဘယ္ေတာ့မွ စိတ္ကို တကယ္ၾကည္လင္မႈ၊ ေအးခ်မ္းမႈ၊ ေလးနက္မႈ၊ မျဖစ္ေစႏိုင္ဘူး။ စိတ္ကို တကယ္လြတ္လပ္မႈ မေပးႏိုင္ဘူး။ တကယ့္သတၱိ၊ တကယ့္အင္အားကိုလည္း မေပးႏိုင္ဘူး။

ဘုရားေဟာတဲ့တရားကို ယံုၾကည္ပါတယ္ဆိုတဲ့ လူက ယံုၾကည္ပါတယ္ဆိုတဲ့ ေနရာတင္
ရပ္ေနလို႔မျဖစ္ဘူး။ သိေအာင္ကို လုပ္ရအံုးမယ္။ သိတာက ယံုၾကည္တာထက္ ပိုၿပီး အဆင့္ျမင့္တယ္။ ယံု
ၾကည့္ပါတယ္ဆိုၿပီး ဘာမွ မလုပ္တဲ့ လူဟာ တာဝန္မဲ့တယ္လို႔ေျပာလို႔ရတယ္။ တာဝန္မယူရဲတဲ့လူလို႔ ေျပာလို႔ရတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္တကယ္ယံုတာ မဟုတ္ဘူးလို႔ေတာင္ ေျပာလို႔ရတယ္။

လြတ္လြတ္လပ္လပ္ အမွန္တရားကို ရွာမွ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ပီသမယ္ေနာ္။
ၾကားရသမွ်ကို ယံုေနရင္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ မပီသဘူး။ ယံုရတာ လြယ္တယ္။ ကိုယ္တိုင္
သိေအာင္ လုပ္ရတာ မလြယ္ဘူး။ ဗုဒၶဘာသာတရားမွာ ယံုတာဟာ အေရးအႀကီးဆံုးအခ်က္ မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ္တိုင္သိတာက အေရးႀကီးတဲ့အခ်က္ ျဖစ္တယ္။ ဗုဒၶဘာသာတရားဟာ အမွန္တရားကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ရွာေဖြဖို႔၊ လက္ေတြ႔စမ္းသပ္ဖို႔ အားေပးတဲ့ တရားျဖစ္တယ္။

 ဒါေၾကာင့္
Buddhism is The Religion of Freedom လို႔ ဆိုႏိုင္တယ္။ ဗုဒၶဘာသာတရားဟာ အဆင့္အျမင့္ဆံုး 
လြတ္လပ္မႈကို ေရာက္ေအာင္လမ္းဖြင့္ေပးတဲ့ ဘာသာတရားျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာတရားဟာ The Religion of Freedom ျဖစ္တယ္။

အခုေခတ္မွာေတာ့ ဆင္းတုေတာ္ကိုေတာင္ ပုဂၢိဳလ္စဲြကိုးကြယ္ေနၾကတယ္။
ဒီဆင္းတုေတာ္ကို ကိုးကြယ္ရင္ ဘယ္လိုအက်ိဳးမ်ားတယ္။ “ဒီ ဆင္းတုေတာ္က
တန္ခိုးႀကီးတယ္”လို႔ ေျပာေနၾကတာဟာ ဘုရားေဟာနဲ႔ ဘယ္ေလာက္ ေဝးကြာသြားၿပီလဲ။
“ဒီဆင္းတုေတာ္က ဟိုဆင္းတုေတာ္ထက္ တန္ခိုးႀကီးတယ္” လို႔ ေျပာတာဟာ
ဗုဒၶဘာသာတရားကို ဘာမွ မသိတဲ့သူေတြရဲ႕ အေတြးအေခၚပါ။ အမွန္တရားကို သိၿပီး ျမင္ၿပီး လြတ္လပ္တဲ့အခါမွာမွ ဘုရားကိုၾကည္ညိဳတတ္လာတယ္။ ထူးထူးဆန္းဆန္း ပံုေတာ္ထုထားတဲ့ ဆင္းတုေတာ္ကို ၾကည္ညိဳရံုနဲ႔ ဘုရားကို ၾကည္ညိဳတတ္ၿပီလို႔ မဆိုႏိုင္ေသးဘူး။

တခ်ိဳ႕က ဘုရားရိွခိုးရင္ ေမတၱာပို႔ရင္ ရာထူးတိုးလိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ေနတယ္။ ဘာသာတရားကိုးကြယ္တာ စိတ္ေအးခ်မ္းဖို႔နဲ႔ အသိအျမင္ မွန္ကန္ဖို႔၊ ဘဝမွာ လူပီပီေနတတ္ဖို႔။ ဘုရားရိွခိုးတာ လမ္းမွန္ကိုညႊန္ျပတဲ့
 ေက်းဇူးရွင္ျဖစ္လို႔ ရိုေသေလးစားလို႔ ဂုဏ္ေတြကိုအာရံုျပဳၿပီး ရိွခိုးတာ၊ ဘာမွ လိုခ်င္လို႔ မဟုတ္ဘူး။

ဆုေတာင္းတာေတြ သိပ္မ်ားေနတဲ့သူဟာ ဘာသာတရားဆိုတာရဲ႕ သဘာဝကို မသိလို႔ပါ၊၊ ဆုေတာင္းတယ္ဆိုတာ ကိုယ့္ဆႏၵကို ကိုယ္ အတည္ျပဳတာပဲ။ confirm လုပ္တာပဲ။
ကိုယ့္စိတ္ကို ဦးတည့္ ေပးလိုက္တာပဲ။ ေလးထဲမွာ မွ်ားကို ထည့္ၿပီး ေလးကိုတင္ ပစ္မွတ္ကိုခ်ိန္ၿပီး လႊတ္လိုက္တာပဲ။ ေလးနဲ႔မွ်ားကကိုယ္လုပ္တဲ့အလုပ္ပဲ။ ပစ္မွတ္ကို ခ်ိန္ၿပီး ပစ္လႊတ္လိုက္တာက ဆုေတာင္းလိုက္တာပဲ။ အလုပ္မပါဘဲ ဆုေတာင္းေနလို႔ အလကားပဲ။ကိုယ္လိုခ်င္တာရဖို႔ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုးၿပီး လုပ္ယူရမယ္။ အရာရာတိုင္းဟာ ကိုယ့္တာဝန္ပဲ။ ကိုယ့္တာဝန္ကို ကိုယ္ အျပည့္အဝ ယူႏိုင္တဲ့သူမွသာ ဘာသာတရားကိုနားလည္တဲ့သူ ျဖစ္မယ္။ ကိုယ့္စိတ္က လြတ္လပ္လာမွ ဘုရားကို ကိုးကြယ္တတ္မယ္။

တန္ေအာင္လုပ္ၿပီးမွ ဆုေတာင္းပါ။ အမွန္ေတာ့ တကယ္တန္ေအာင္ လုပ္တဲ့သူဟာဆုေတာင္းေနစရာ မလိုေတာ့ပါဘူး။ သဘာဝတရားဟာ ဆုေတာင္းေနတာကိုေစာင့္မေနပါဘူး။ သူ႔သဘာဝ အေၾကာင္းအက်ိဳးအတိုင္း လုပ္သင့္တာကို လုပ္ရင္ ရသင့္တာကို ရပါတယ္။ ဆုေတာင္းတာ သိပ္မ်ားေနတဲ့သူဟာ ဆုေတာင္း
ျပည့္တဲ့သူ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။

စီးပြားဥစၥာ တိုးတက္ဖို႔၊ ရာထူးတိုးဖို႔ ဘာသာတရားကို ကိုးကြယ္တဲ့သူဟာဘာသာတရားအစစ္ဟာ ဘာလဲ ဆိုတာကို လံုးလံုး မသိတဲ့သူပဲ။ လြတ္လပ္မႈကို လိုခ်င္လို႔ ဘာသာတရားကို ကိုးကြယ္တဲ့သူမွသဘာသာတရားအစစ္ဆိုတာ ဘာလဲဆိုတာကို သိႏိုင္မယ္။

ကိုယ့္တာဝန္ကုိကိုယ္ အျပည့္အဝယူႏိုင္တဲ့သူမွာပဲ စစ္မွန္တဲ့ ဘာသာတရားရိွတယ္၊၊ ဘာသာတရားဆိုတာ အားကိုးရာကို ရွာတာလို႔ ေျပာၾကတယ္။ အဲဒါဟာ အားငယ္တတ္သူတို႔ရဲ႕ ဘာသာတရားျဖစ္တယ္။ အားငယ္တတ္တဲ့သူဟာ သူ႔ရဲ႕မျပည့္စံုမႈ ခ်ိဳ႕တဲ့မႈကို အေၾကာင္းခံၿပီးေတာ့ ဘာသာတရားကို ကိုးကြယ္တယ္။
သူလိုခ်င္တာေတြ ရဖို႔ ဘာသာတရားကို ကိုးကြယ္တယ္။ အားမငယ္တတ္တဲ့ သူဟာမျပည့္စံုမႈ ခ်ိဳ႕တဲ့မႈ ကို အေၾကာင္းမခံဘူး။ လိုခ်င္တာ ရဖို႔ မကိုးကြယ္ဘူး။ လြတ္လပ္ဖို႔ နည္းလမ္းကိုပဲ ရွာတယ္။ ခ်ိဳ႕တဲ့ေနသူရဲ႕ ဘာသာတရားဟာ ျပည့္စံုမႈကို ရည္မွန္းခ်က္ ထားတယ္။

 ျပည့္စံုေနသူရဲ႕ ဘာသာတရားဟာ လြတ္လပ္မႈကို ရည္မွန္းခ်က္ ထားတယ္။ ေၾကာက္တဲ့သူ စိုးရိမ္တဲ့သူရဲ႕ ဘာသာတရားဟာ လံုၿခံဳမႈကိုရွာတဲ့ ဘာသာတရား။မေၾကာက္တတ္သူ၊ မစိုးရိမ္တဲ့သူရဲ႕ ဘာသာတရားဟာ လြတ္ေျမာက္မႈကိုရွာတဲ့ဘာသာတရား၊၊ အားငယ္တတ္သူဟာ ခ်ိဳင္းေထာက္နဲ႔တူတဲ့ ဘာသာတရားကို ရွာ
တယ္။

အားမငယ္တတ္တဲ့သူ၊ သတၱိရိွတဲ့သူ၊ လြတ္လပ္မႈကို ခ်စ္တဲ့သူဟာ အေတာင္ပံနဲ႔တူတဲ့ ဘာသာတရားကို ရွာတယ္။ ဗုဒၶဘာသာတရားဟာ အားငယ္သူတို႔ရဲ႕ ဘာသာတရား မဟုတ္ဘူး။ စိတ္ဓာတ္အင္အား ႀကီးသူတို႔ရဲ႕ ဘာသာတရား ျဖစ္တယ္။ ဗုဒၶဘာသာဝင္ပီသတဲ့သူဟာ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုးတယ္။ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုးတယ္ဆိုတာ ကိုယ့္ဥာဏ္ကို ကိုယ္ အားကိုးတယ္လို႔ ဆိုလိုတယ္။ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ပီသတဲ့သူဟာ သတၱိရိွတယ္။ သတၱိမရိွရင္ ကိုယ့္အားကိုယ္ မကိုးႏိုင္ဘူး။
ေၾကာက္တတ္တဲ့သူဟာ အားကိုးစရာကို တျခားမွာ ရွာတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားဟာ လမ္းကိုပဲ ညႊန္ျပတယ္။ တဲြမေခၚဘူး။ သူ႔တာဝန္ မဟုတ္တာကို သူ တာဝန္ မယူဘူး။ ကိုယ့္တာဝန္ကို ကိုယ္ ယူခိုင္းတာဟာ ကိုယ့္ကို
လြတ္လပ္တဲ့သူ ျဖစ္ေစခ်င္လို႔။ ဘုရားဟာ လြတ္လပ္တဲ့သူ။ ဒါေၾကာင့္ လြတ္လပ္မႈကို ေပးတဲ့သူ ျဖစ္တာ။

ကိေလသာေတြ ကင္းရွင္းေနတဲ့အခါမ်ိဳးမွာ ဘုရားကို အာရံုျပဳၾကည့္ပါ။ အဲဒီအခါက်မွ ဘုရားဆိုတာ ဘယ္လိုလဲဆိုတာ နည္းနည္း ရိပ္မိလိမ့္မယ္။

“ယထာ ဝါဒီ၊ တထာ ကာရီ။
ယထာ ကာရီ၊ တထာ ဝါဒီ။”
“ေျပာသလို လုပ္တဲ့သူ၊
လုပ္သလုိ ေျပာတဲ့သူ။”
သေဘာက အေျပာနဲ႔အလုပ္က ကြာဟာမႈ မရိွဘူး၊ တစ္ထပ္တည္း ျဖစ္ေနတယ္တဲ့။ အဲဒါ
ျမတ္စြာဘုရားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အင္မတန္ ၾကည္ညိဳစရာေကာင္းတဲ့ အခ်က္တစ္ခ်က္ပဲ။

ျမတ္စြာဘုရားဟာ သဘာဝမက်တဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြကို မေပးဘူး။ false hope
ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္အတုေတြကို မေပးဘူး။ အဲဒါဟာ ဆရာေကာင္းတို႔ရဲ႕ လကၡဏာပဲ။

“ငါ့ကို အားကိုးပါ။ ငါ့ကို ယံုၾကည္ပါ။ ငါ့ကို ကိုးကြယ္ပါ” လို႔ပဲ ေျပာၾကတာ ၾကားရတယ္။ ကိုယ့္ဘဝကို သူတို႔လက္ထဲေရာက္ေအာင္ပဲကိုယ့္ကိုအယံုသြင္းၿပီး ႀကိဳးႀကိဳးစားစား လုပ္ေနၾကတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားကေတာ့
ကိုယ့္ဘဝကို ကိုယ့္လက္ထဲ ျပန္ထည့္ေပးလိုက္တယ္။ အဲဒီလို ကိုယ့္ဘဝကို ကိုယ့္လက္ထဲ ျပန္ထည့္ေပးလိုက္တာကို မႀကိဳက္တဲ့သူ ရိွႏိုင္တယ္။ ဘယ္သူေတြလဲ။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုကိုယ္ အားမကိုးခ်င္တဲ့သူေတြ၊
အားငယ္တဲ့သူေတြ။ အားငယ္တဲ့သူဟာ ကိုယ့္ဘဝကို သူမ်ား တာဝန္ယူထားတာကိုလိုခ်င္တယ္။ အားလံုး ဆံုးျဖတ္ေပး။ ဘာလုပ္ရမယ္ဆိုတာ ေျပာေပး။ ဒါေၾကာင့္ေဗဒင္ဆရာေတြ ထမင္းစား ေနရတာေပါ့။

ကိုးကြယ္ရာ အားထားရာ အစစ္ကို ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာပဲ ရႏိုင္တယ္။
တရားအားထုတ္လို႔ ျဖစ္လာတဲ့ “ပညာ ဥာဏ္” ကသာ ကုိယ့္ရဲ႕ အားထားရာ ကိုးကြယ္ရာ
အစစ္ျဖစ္တယ္။ အဲဒီဥာဏ္က လဲြလို႔ တျခားကိုးကြယ္ရာ အားထားရာ မရိွဘူး။
အဲဒီဥာဏ္ကပဲ လြတ္လပ္သြားေစတာ။

ဗုဒၶဘာသာတရားရဲ႕ အျမင့္ဆံုး ရည္မွန္းခ်က္ဟာ လြတ္လပ္မႈ ျဖစ္ပါတယ္။ ေကာင္းကင္ဘံုတို႔ နတ္ျပည္တို႔ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ လြတ္လပ္မႈနဲ႔ စၿပီး လြတ္လပ္မႈနဲ႔ ဆံုးတယ္လို႔ ဆိုႏိုင္တယ္။

ျမတ္စြာဘုရားေဟာတဲ့တရားကို အခုေခတ္မွာ ဗုဒၶဘာသာလို႔ ေခၚေနၾကတယ္။
ဒီဗုဒၶဘာသာဆိုတဲ့ စကားလံုးကိုက ေပၚေပါက္လာတာ သိပ္မၾကာေသးဘူး။ တျခားတျခား ဘာသာတရားေတြကို ဘာသာလို႔ေခၚတဲ့ ေခတ္မွာမွ အဲဒီေနာက္ပိုင္းမွ ဗုဒၶဘာသာလို႔ ေခၚတာ။ ဘုန္းႀကီးကေတာ့ သမၼာဒိဌိဝါဒီဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္းကို ပိုႀကိဳက္တယ္။

အေၾကာင္းအက်ိဳး မွန္တာကို လက္ခံတယ္။ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္ကိုမွ မစဲြဘူး။ ပုဂၢိဳလ္စဲြ မရိွဘူး။ ဂိုဏ္းစဲြ မရိွဘူး။ ဘုန္းႀကီးကို တခ်ိဳ႕က ဘယ္ဂိုဏ္းဝင္လဲလို႔ ေမးၾကတယ္။ အဲဒီလို ေမးခြန္းကို ဘုန္းႀကီး မေျဖခ်င္ဘူး၊၊ အေသာကမင္းႀကီး လက္ထပ္မွာ ရဟန္းအတုနဲ႔ အစစ္ခဲြဖို႔ သူတို႔ စီစဥ္တဲ့အခါမွာ ရဟန္းေတြကို ေမးတယ္။ သင့္ဆရာရဲ႕ အယူဝါဒဟာ ဘယ္လို အယူဝါဒလဲ။ ဒီပုဂၢိဳလ္ဟာ ဘုရားရဲ႕တရားကို ဘယ္ေလာက္သိသလဲဆိုတာ စမ္းတာ။ ရဟန္းအတုေတြကေတာ့ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေျဖၾကတာေပါ့ေလ။ ရဟန္းအစစ္၊ ဘုရားရဲ႕ အဆံုးအမၾသဝါဒကို တကယ္သိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကဘယ္လိုေျဖလဲဆိုေတာ့ ငါတို႔ဆရာရဲ႕ ဝါဒဟာ “ဝိဘဇၨဝါဒ” ျဖစ္ပါတယ္တဲ့။ ဗုဒၶဝါဒလို႔ မေျပာဘူးေနာ္။ ပုဂၢိဳလ္ကိုစဲြၿပီးေတာ့ ဝါဒတစ္ခု တည္ေထာင္တာ မဟုတ္ဘူး။ ဝိဘဇၨဝါဒဆိုတာ ေဝဖန္ပိုင္းျခား စီစစ္တဲ့ ဝါဒ။ အတံုးလိုက္ အခဲလိုက္ ယူတဲ့ဝါဒျဖစ္တယ္၊၊ အဲဒါေလးေတြကအစ အမွတ္တမဲ့ မေနသင့္ဘူး။
ဗုဒၶဘာသာတရားကို တကယ္ေလးေလးစားစား တန္ဖိုးထားတယ္ဆိုရင္ ဒီစကားလံုးေလး
သံုးတာကအစ စဥ္းစားသင့္တယ္။ ေပါ့ေပါ့တန္တန္ မဟုတ္ဘူးေနာ္။ ဘုရားလက္ထက္က တခ်ိဳ႕ ပုဂၢိဳလ္ေတြက ဘုရားကို ဘုရားမွန္းေတာင္မွ သူတို႔ေသေသခ်ာခ်ာ မသိေသးဘူး။ အင္မတန္ ၾကည္ညိဳစရာေကာင္းတဲ့၊ ဣေျႏၵသိကၡာရိွတဲ့ရဟန္းတစ္ပါးလို႔ပဲ ျမင္တဲ့အဆင့္မွာ ရိွတယ္။ အဲဒီအဆင့္မွာကိုပဲ တရားနာတုန္းမွာ ျမတ္စြာဘုရားက အေၾကာင္းအက်ိဳးကို တျဖည္းျဖည္း တျဖည္းျဖည္း ရွင္းျပလိုက္ေတာ့ တရားကို သေဘာေပါက္တဲ့ အခ်ိန္က်မွပဲ အဲဒီ ပုဂၢိဳလ္ဟာ ဘုရားပဲ ျဖစ္ရမယ္လို႔ စိတ္ထဲက သူ႔ဟာသူ အလုိလို သိလာတယ္၊၊ 

တရားနာတယ္ဆိုတာ သဘာဝ အေၾကာင္းအက်ိဳးကို သိေအာင္ နာတာ။ တရားကို သိတယ္ဆိုတာ သဘာဝ အေၾကာင္းအက်ိဳးကို သိတာ။ ဇာတ္လမ္း ဇာတ္ကြက္ကို သိရံုနဲ႔ တရားကို သိတယ္လို႔ မဆိုႏိုင္ဘူး။ ဘုရားေဟာတဲ့ တရားဟာ သက္သက္ စိတ္ကူးနဲ႔ ဖန္တီးထားတဲ့ အယူဝါဒ တစ္ခု မဟုတ္ဘူး။ သဘာဝတရားပဲ။ အဲဒီေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားေဟာတဲ့ တရားေတာ္ေတြကို တကယ္သေဘာေပါက္ခ်င္ရင္ ကိုယ္တိုင္ အားထုတ္ၾကည့္ရင္ ရတယ္၊၊

ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ့မယ္ဆိုေတာ့ ညီေတာ္အာနႏၵာက ျမတ္စြာဘုရားမရိွေတာ့တဲ့အခါ ဘယ္သူ႔ကို အားကိုးၿပီး ေနရမလဲလို႔ ေလွ်ာက္ေတာ့ “ငါဘုရား၊တရားနဲ႔ ဝိနည္းေတာ္တို႔ကို ေဟာထားၿပီ။ ငါ မရိွေတာ့တဲ့အခါမွာ တရားနဲ႔ ဝိနည္းဟာ သင္တို႔ရဲ႕ ဆရာပဲ။ အဲဒီတရားနဲ႔ ဝိနည္းကိုပဲ ဆရာအျဖစ္နဲ႔ ထားၿပီး ေနေတာ့။” လို႔ မိန္႔ေတာ္မူတယ္။ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ဘုရားရဲ႕ ကိုယ္စား ေနရာမွာမထားခဲ့ဘူး။ ပုဂၢိဳလ္စဲြကို အားမေပးခဲ့ဘူး။ အယူအဆ၊ ဂိုဏ္း၊ ပုဂၢိဳလ္ကို ဦးစားေပးလိုက္ရင္ ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈ ပါသြားၿပီ။ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ေတြ အမွားေတြ အျပင္ မခံႏိုင္ေတာ့ဘူး။ 

အမွားကို မျပင္ႏိုင္ရင္ မွားမယ္။ ဒုကၡေရာက္သြားမယ္။ အဲဒါေတြ သေဘာေပါက္ေစခ်င္လို႔ ဒီအေၾကာင္းကို ခဏခဏ ဒကာ ဒကာမေတြကို ေျပာတာ၊၊ အခု ျမန္မာျပည္မွာဆိုလည္းပဲ တရားအားထုတ္တာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ နာမည္လည္း အမ်ိဳးမ်ိဳး တပ္ထားတာေတြ ရိွတယ္။
နာမည္တပ္တာကေတာ့ တပ္ပါၿပီ။ ထားေတာ့။ ဒါေပမယ့္ နာမည္ေနာက္ကို မ်က္စိမိွတ္ၿပီးေတာ့ မလိုက္ပါနဲ႔။ လက္ေတြ႔လုပ္ၾကည့္လို႔ အက်ိဳးရိွရင္ဆက္လုပ္ပါ။ နာမည္ေတြ တပ္လုိက္ၿပီးေတာ့ တို႔က ဒီအုပ္စု၊ သူတို႔ကေတာ့ ဟိုဘက္အုပ္စု၊ဒါေၾကာင့္ သူတို႔နဲ႔ ငါတို႔ မတူဘူး။ မတူယံုတင္ မကဘူး။ တို႔က ပိုေကာင္းတယ္၊ သူတို႔က မေကာင္းဘူး။ အဲဒီလိုဆိုေတာ့ ငါ သူတစ္ပါးဆိုတဲ့သေဘာ ပါလာၿပီေနာ္။ မာနေတြ ျဖစ္လာတယ္။ အတၱေတြ ျဖစ္လာတယ္။ ဘုရားေဟာတဲ့ တရားေတာ္မွာ အဓိကက သကၠာယဒိဌိ ကင္းဖို႔၊ ဥပါဒါန္ အစဲြအလန္းကင္းဖို႔၊ ဒါကို ဦးတည္တာေနာ္။ 

သတိမထားမိရင္ ဘာျဖစ္လာသလဲဆိုေတာ့ သကၠာယ ပိုအားႀကီးလာတယ္။ ဘယ္ဆရာေတာ္ျဖစ္ျဖစ္ အက်င့္သိကၡာ၊ ဥာဏ္ပညာကို ေလးစားထိုက္ပါတယ္။ ငါ့ဆရာဆိုတဲ့ အစဲြအလန္း ငါတို႔ဝါဒ၊ ငါတို႔နည္းဆိုၿပီး အစဲြအလန္း မရိွဖို႔အေရးႀကီးတယ္။ ကိုယ္နဲ႔ကိုက္ရင္ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ အားထုတ္ဖို႔ပဲ။ အဲဒီလိုမဟုတ္ဘဲနဲ႔ ဂိုဏ္းတို႔ ဘာတို႔ အုပ္စုတို႔ ဖဲြ႔လာၿပီဆိုရင္ အဲဒါကိုကစိတ္ဝမ္းကဲြဖို႔ရာ၊ ပဋိပကၡျဖစ္ဖို႔ရာ၊ အဲဒါကိုက သကၠာယဒိဌိ အားႀကီးဖို႔ရာ အေၾကာင္း ျဖစ္လာတယ္။ ဒီလို သေဘာထားေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားၿပီးမွ သေဘာထား မွန္မွန္နဲ႔ တရားကို ေလ့လာၿပီးမွ အားထုတ္မယ္ဆိုရင္ ဥာဏ္အေျမာ္အျမင္ ပိုရွင္းသြားတယ္။ အသိအျမင္ တိုးတက္မႈလည္း ပိုၿပီးေတာ့ ျမန္လိမ့္မယ္၊၊

ပုဂၢိဳလ္စဲြ ၾကည္ညိဳမႈကို လိုခ်င္ေနတယ္ဆိုရင္ မလြတ္လပ္ေသးလို႔ပဲ။ တကယ္လြတ္လပ္တဲ့သူဟာ ပုဂၢိဳလ္စဲြ
 ႀကည္ညိဳမႈကို မလိုခ်င္ေတာ့ဘူး။ပုဂၢိဳလ္စဲြ ၾကည္ညိဳမႈဟာ မလြတ္လပ္သူတို႔ရဲ႕ လုပ္နည္း၊ ကိုးကြယ္နည္း။ လြတ္လပ္တဲ့သူဟာ ပုဂၢိဳလ္စဲြ မရိွေတာ့ဘူး။ တရားကို ကိုယ္တိုင္မသိတဲ့သူဟာ သူ႔ကို အမ်ားက ပုဂၢိဳလ္စဲြ ၾကည္ညိဳတာကို လိုခ်င္တယ္။ အသိဥာဏ္နည္းၿပီး အားငယ္စိတ္ႀကီးတဲ့ သူဟာလည္း ပုဂၢိဳလ္စဲြ
အားကိုးခ်င္တယ္။ သူတို႔ႏွစ္ဦးေတြ႔သြားရင္ တဲြမိသြားၿပီး ခဲြလို႔ မလြယ္ေတာ့ဘူး၊၊ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး မွီခိုၿပီး ေနသြားေတာ့တယ္။ သူက ကိုယ့္အေပၚမွီခို ကိုယ္က သူ႔အေပၚမွီခို အဲသလို ျဖစ္ေနတဲ့ ဆက္ဆံေရးမ်ိဳးကို အားငယ္တတ္တဲ့ သူေတြ ႀကိဳက္ၾကတယ္။

ျမတ္စြာဘုရားဟာ လမ္းကိုညႊန္ျပတဲ့သူပဲ ျဖစ္တယ္။ ကယ္တင္ရွင္ မဟုတ္ဘူး။ ပုဂၢိဳလ္စဲြ ကိုးကြယ္တာကို လိုခ်င္တဲ့သူ မဟုတ္ဘူး။ ပုဂၢိဳလ္စဲြကိုးကြယ္ဖို႔ အားမေပးဘူး။ ဗုဒၶဘာသာတရားဟာ လြတ္ေျမာက္မႈကို လမ္းညႊန္ေပးတဲ့ ဘာသာတရား ျဖစ္တယ္။ ဘုရားဟာ လမ္းကို ညႊန္ျပလိုက္တာပဲ။ ညႊန္ျပတဲ့ လက္ညိွဳးကို ၾကည့္ရံုနဲ႔ မလံုေလာက္ေသးဘူး။ လက္ညိွဳး ဘယ္ကုိ ညႊန္သလဲဆိုတာကို ၾကည့္ၿပီးအဲဒီလက္ညိွဳးညႊန္ရာကို ေရာက္ေအာင္သြားရမယ္။

ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ။ အဆင့္အတန္းနိမ့္တဲ့ စိတ္ကို အကုသိုလ္လို႔ ေျပာတာ၊၊ အဆင့္အတန္းျမင့္တဲ့ စိတ္ကို ကုသိုလ္လို႔ ေျပာတာ။ စိတ္ကို ေျပာတာေနာ္။ စိတ္ရဲ႕ အရည္အေသြးကို ေျပာတာ။ စိတ္ထားကို ျမွင့္ေပးလိုက္တာဟာ ကုသိုလ္။ စိတ္ရဲ႕ စြမ္းရည္သတၱိေတြကို ပိုၿပီးေတာ့ ႀကီးေစလို႔ ကုသိုလ္လို႔ေခၚတယ္။ ေကာင္းတဲ့စိတ္ဓာတ္ျဖစ္ေပၚလာဖို႔ လုပ္လုိက္ရတာကို ကုသိုလ္လို႔ ေခၚတယ္။

ကုသိုလ္ကံ၊ အကုသိုလ္ကံဆိုတာဟာ သဘာဝတရားျဖစ္ပါတယ္။ သတ္မွတ္ခ်က္ မဟုတ္ဘူး။ ဒီအခ်က္ကို နက္နက္နဲနဲ သေဘာေပါက္ေစခ်င္တယ္။ ကုသိုလ္လို႔သတ္မွတ္လိုက္တိုင္း ကုသိုလ္ ျဖစ္မသြားဘူး။ အကုသိုလ္လို႔ သတ္မွတ္လိုက္တိုင္း အကုသိုလ္ ျဖစ္မသြားဘူး။ ဒါဟာ သဘာဝတရားပဲ။ ဥပမာ-ငရုတ္သီးကို ခ်ိဳတယ္လို႔ သတ္မွတ္ရံုနဲ႔ ငရုတ္သီးရဲ႕ အရသာဟာ ခ်ိဳမသြားႏိုင္ဘူး။ စပ္တဲ့သဘာဝဟာ စပ္မွာပဲ။

သေဘာထားမွန္ဖို႔ အေရးႀကီးတယ္ဆိုတာ သေဘာေပါက္ဖို႔လိုတယ္၊၊ ဒီသေဘာထားမွန္ဖို႔ဆိုတာ တရားအားထုတ္တဲ့ ေနရာမွာ ထားရမွာ မဟုတ္ဘူးေနာ္။ဒီသေဘာထားဟာ ေနရာတိုင္းမွာ ထားရမယ္။ ကိုယ့္ဘဝတစ္ခုလံုး လုပ္သမွ် ကိုင္သမွ် ကိစၥအားလံုးမွာ သေဘာထားမွန္ရမွာေနာ္။ ဥပမာဆိုပါေတာ့ ေယာက်္ားက ျမင့္ျမတ္တယ္၊ မိန္းမေတြက ယုတ္နိမ့္တယ္လို႔ ယူဆၾကတာ ၾကားရတယ္။ ဒီဘုန္းႀကီးေတာ့ အဲသလို မယူဆဘူး။ အက်င့္ေကာင္းတဲ့လူက ျမင့္ျမတ္တယ္။ အက်င့္မေကာင္းတဲ့သူက ယုတ္ညံ့တာပါပဲ။ ေယာက်္ား
ျဖစ္တိုင္း ျမတ္တယ္လို႔ မယူဆဘူး။ အက်င့္နဲ႔ပဲ ခဲြရတာပဲ။

ဘာသာတရားေတြ အမ်ားႀကီးထဲက ကိုယ္က ဘာသာတရားတစ္ခုကို ကိုးကြယ္တယ္။
ဘာျဖစ္လို႔လဲ။ ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ဖို႔ဆိုတာ တစ္ခုထက္မက ရိွရမယ္။ ၿပီးေတာ့ အားလံုးကို သိရမယ္။ ဘာမွ မသိ
ရင္ ေရြးလို႔မရဘူး။ တစ္ခုထဲရိွတယ္၊ အဲဒါကိုပဲ ယူပါဆိုရင္ သူ႔မွာ ေရြးခ်ယ္ခြင့္မရိွဘူး။ အမ်ားႀကီးကို ၾကည့္
ၿပီးမွခ်င့္ခ်ိန္ၾကည့္တယ္။ ဒါက ဘယ္လုိ၊ ဟိုဟာက ဘယ္လို။ စမ္းၾကည့္တယ္။ အားလံုးကို စမ္းၾကည့္ၿပီးမွ ဒါက သဘာဝက်တယ္၊ လက္ေတြ႔က်တယ္၊ သေဘာထားအင္မတန္ႀကီးတယ္၊ လြတ္လပ္မႈ အမ်ားႀကီးရိွ
တယ္။ အဲသလို သိၿပီးမွကိုယ္ႏွစ္သက္တာကို ေရြးခ်ယ္လိုက္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ တန္ဖိုးထားမႈတစ္ခု ျဖစ္လာဖို႔အေရးမွာ အေရးႀကီးတဲ့ ပထမအခ်က္ကဘာလဲဆိုေတာ့ ေရြးခ်ယ္ခြင့္....
Previous
Next Post »
Powered by Blogger.