ရထားပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္ အဆင့္မီရန္ အခ်ိန္ယူရမည္ျဖစ္ၿပီး ပ်က္စီးမႈျပင္ရန္ အခ်ိန္မ်ားစြာ ေပးရမည့္အေနအထားရွိ

ရထားလမ္းပိုင္းမ်ား ႏုိင္ငံတစ္၀န္း ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းရာတြင္ အခ်ိန္ေပးရမည္ျဖစ္သည္ (ဓာတ္ပံု − ေက်ာ္ဇင္သန္း)
ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ရထားပို႔ ေဆာင္ေရးစနစ္ အဆင့္မီေစရန္ ကာလမ်ားစြာအခ်ိန္ယူရဦးမည္ ျဖစ္ၿပီး တုိးတက္လာႏုိင္သည့္အ လားအလာမ်ား ရွိေနသကဲ့သို႔ စိန္ေခၚမႈမ်ားလည္း ရွိေနသည္ဟု ဟီတာခ်ီကုမၸဏီဥကၠ႒မစၥတာ ဟိ႐ုိအာကိနာကာနီရွီ (Hiroaki Naka-nishi) က ေျပာသည္။

‘‘ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ လက္ရွိအ ေျခအေနက ပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္အ သစ္တည္ေဆာက္မႈထက္ ရွိၿပီး သားအေဟာင္းထဲကေန အ ေကာင္းဆုံးျပန္ျပဳျပင္ အသုံးျပဳႏုိင္ ဖို႔အတြက္ကိုသာ ေရြးခ်ယ္ေဆာင္ ရြက္ေနရတဲ့ အေျခအေနျဖစ္ေန တယ္’’ဟု မစၥတာဟီ႐ိုအာကိက ေျပာၾကားသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ရထားလမ္း တည္ေဆာက္ထားရွိမႈအေနအ ထားမွာ မုိင္အရွည္အမ်ားအျပား ျဖင့္ ခ်ိတ္ဆက္ထားရွိေသာ္လည္း ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္း မႈမရွိျခင္းေၾကာင့္ ပ်က္စီးမႈမ်ား ေနခဲ့၍ ယင္းအပိုင္းမ်ားျပဳျပင္ရန္ ပင္ အခ်ိန္မ်ားစြာေပးရမည့္အေျခ အေနတြင္ ရွိေနသည္ဟု လက္ရွိရထားလမ္းျပဳျပင္မႈ နည္းပညာပံ့ ပုိးေပးေနေသာ ဟီတာခ်ီက သုံးသပ္သည္။

‘‘ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ရထားပို႔ ေဆာင္ေရးစနစ္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ မႈအတြက္ လိုအပ္ခ်က္က ေငြ ေၾကးရယ္၊ နည္းပညာရယ္က အ ဓိကပဲ။ အခုအခ်ိန္ထိေတာ့ လို အပ္ခ်က္တခ်ဳိ႕ကို ဂ်ပန္အစိုးရက ေထာက္ပံ့ေပးထားတာနဲ႔ လုပ္ေန ရတာ။ ႏုိင္ငံတကာ အဆင့္မီ ေျပာင္းလဲဖို႔ဆိုတာကေတာ့ ႏွစ္ ကာလအားျဖင့္ ခန္႔မွန္းထားႏုိင္ဖို႔ ခက္ေနေသးတယ္’’ဟု ျမန္မာ့မီး ရထားမွ အဆင့္ျမင့္အရာရွိတစ္ ဦးက ေျပာသည္။

လက္ရွိတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ရထားပို႔ေဆာင္ေရးက႑ အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရးလုပ္ငန္း အစိတ္အ ပိုင္းတစ္ခုအေနျဖင့္ ရန္ကုန္-မႏၲေလးရထားလမ္းပိုင္း ဒစ္ဂ်စ္တယ္ အခ်က္ျပစနစ္ကုိ ကီလိုမီတာ ၁၄၀ ခန္႔အတြက္ ဟီတာခ်ီကုမၸဏီက တပ္ဆင္လုပ္ေဆာင္ ခြင့္ရရွိထားကာ ဂ်ပန္အစုိးရက ေထာက္ပံ့ ၂ ဒသမ ၄ ဘီလီယံစာ ခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆုိ၍ လုပ္ငန္းအပ္ႏွံထား ျခင္းျဖစ္ၿပီး လုပ္ကုိင္ေစခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

အဆုိပါ လုပ္ငန္းကုိ ၂၀၁၅ ခု ဇြန္လကုန္က စတင္ျပင္ဆင္ေန ၿပီး ၂၀၁၇ ေဖေဖာ္၀ါရီတြင္ အၿပီးသတ္ရန္ သေဘာတူညီထား သည္။ ျမန္မာ့မီးရထားသည့္ လြန္ခဲ့သည့္ငါးႏွစ္အတြင္း ရထားပို႔ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္း ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈအခ်ဳိ႕ကို စတင္ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္းပိုင္းအ တြင္း ေလေအးေပးစက္ဖြင့္ရထား မ်ား ထည့္သြင္းေျပးဆဲြျခင္း၊ လွ်ပ္ စစ္ရထား ေျပးဆဲြျခင္းမ်ားျဖင့္ ေျပာင္းလဲမႈအခ်ဳိ႕ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ္ လည္း ႏွစ္အနည္းငယ္အၾကာတြင္ အဆုိပါ ရထားေျပးဆဲြမႈမ်ား ရပ္ နားခဲ့သည္။

မိုုးမင္း - 7day
Previous
Next Post »
Powered by Blogger.