အတြင္းထဲကလာသည့္ အတြင္းဝန္မ်ား မျဖစ္ေစလိုပါ


ေျပာင္းလဲလာသည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္အရ ဝန္ႀကီးဌာနမ်ားတြင္ ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာေပ်ာက္ ကြယ္ေနသည့္ အဆင့္ျမင့္ရာထူးတစ္ခု ျပန္လည္ေဖာ္ထုတ္ရန္ တာဝန္ရွိသူမ်ားက စီစဥ္လ်က္ရွိသည္။

ထိုရာထူးကား အတြင္းဝန္။ ျမန္မာႏုိင္ငံလြတ္လပ္ေရးရၿပီးစ ပါလီမန္ဒီမိုကေရစီေခတ္တြင္ ဝန္ႀကီးဌာနမ်ား၌ အတြင္းဝန္ဆိုသည့္ ရာထူးတစ္ခုရွိခဲ့ၿပီး အဆုိပါပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ ႏုိင္ငံေရးအရတက္လာသည့္ ဝန္ႀကီးမ်ား၏ အားကိုးအားထားရာ လုပ္ငန္းကြၽမ္းက်င္သူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။

ပါလီမန္ေခတ္ အတြင္း၀န္မ်ားထဲတြင္ ထင္ရွားသူမ်ားမွာ ႏုိင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီးဌာန အတြင္း၀န္ ဦးစုိးတင့္ႏွင့္ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာန အတြင္း၀န္ ဦးသန္႔တုိ႔သည္ ကုလသမဂၢအေထြေထြအတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ျဖစ္သည္အ ထိ ထက္ျမက္ခဲ့သူျဖစ္သည္။

ထို႔ေနာက္တြင္ေတာ့ စစ္အာဏာရွင္စနစ္က ျမန္မာႏုိင္ငံကို ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ေက်ာ္လႊမ္းမိုးသြားခ်ိန္တြင္အတြင္း ဝန္ဆိုသည့္ ရာထူးမ်ားလည္း ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့သည္။

ယခုတစ္ဖန္ အတြင္းဝန္ရာထူးမ်ား ျပန္လည္အသက္သြင္းလာၿပီျဖစ္သည္။ ထိုသုိ႔ျပဳလုပ္ျခင္းသည္ အုပ္ခ်ဳပ္
ေရးႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးအလႊာႏွစ္ခုၾကားတြင္ ေပါင္းကူးႏုိင္ရန္ ေဖာ္ေဆာင္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ပညာရွင္မ်ားက ခန္႔မွန္းၾကသည္။ အတြင္းဝန္ဟူသည္မွာ မိမိတာဝန္ယူရသည့္ ဝန္ႀကီးဌာနအေၾကာင္း ထဲထဲဝင္ဝင္သိရွိ နားလည္ကာ လုပ္ငန္းကြၽမ္းက်င္သူမ်ားျဖစ္ၾကၿပီး ေအာက္သက္ေက်သည့္ ဝန္ထမ္းအဖြဲ႕ အႀကီးအမွဴးျဖစ္ သည္ဟု နားလည္ထားၾကသည္။

ဒီမိုကေရစီႏုိင္ငံေရးစနစ္အရ သမၼတႏွင့္ အစိုးရအဖြဲ႕သည္ သတ္မွတ္ကာလတစ္ခုအထိသာ တာဝန္ယူရၿပီး အတြင္းဝန္မ်ားကေတာ့ ႏုိင္ငံ့ဝန္ထမ္းျဖစ္သည့္အတြက္ သတ္မွတ္ထားသည့္ အၿငိမ္းစားအသက္ျပည့္သည္ အထိ မိမိတို႔၏ မိခင္ဝန္ႀကီးဌာနတြင္ တာဝန္ယူရသူမ်ားျဖစ္သည္။ အေျခအေနတစ္ရပ္ရပ္အရ လက္ရွိတာ ဝန္ယူေနသည့္ အစိုးရအဖြဲ႕ ရပ္ဆိုင္းသြားလွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အစိုးရတစ္ဖြဲ႕ႏွင့္တစ္ဖြဲ႕ အေျပာင္းအလဲ ကာလတြင္ေသာ္လည္းေကာင္း ႏုိင္ငံ၏အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၲရား ၿပိဳလဲသြားျခင္းမရွိေစရန္ ၎တုိ႔ကပင္ ပဲ့ကိုင္ ထိန္းမတ္ေပးၾကရသူမ်ားျဖစ္သည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ၎တုိ႔တာဝန္ယူရသည့္ အခန္းက႑သည္ ႀကီးမားက်ယ္ျပန္႔သျဖင့္ အတြင္းဝန္တစ္ေယာက္ျဖစ္ ရန္မွာ လည္း သာမန္အရည္အခ်င္းႏွင့္ျဖစ္ႏုိင္ရန္ မလြယ္ကူေပ။ ယခုအတြင္းဝန္ရာထူးမ်ား ျပန္လည္ခန္႔အပ္ ရန္ လက္ရွိဝန္ႀကီးဌာနမ်ားတြင္ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ တာဝန္ယူေနသူမ်ားထဲမွ ေရြးခ်ယ္ကာ ေနျပည္ေတာ္ တြင္ ဇန္နဝါရီ ၁၉ ရက္မွစ၍ သင္တန္းေပးေနၿပီျဖစ္သည္။ ဝန္ႀကီးဌာနတစ္ခုစီမွ အရန္တစ္ဦးအပါအဝင္ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ႏွစ္ဦးစီ တက္ေရာက္ၾကသည္။

သို႔ေသာ္ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ စစ္အာဏာရွင္မ်ားလက္ေအာက္တြင္ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ေက်ာ္ၾကာေနခ့ဲရသျဖင့္ စစ္တပ္မွ အရာရွိႀကီးငယ္မ်ားက ယူနီေဖာင္းခြၽတ္၍ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အရပ္ဘက္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးက႑တြင္ အရာ ရွိႀကီးငယ္ေနရာမွန္သမွ် ေမာင္ပိုင္စီးလာခဲ့သည္မွာလည္း ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ေက်ာ္ ၾကာျမင့္ခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။

ယခင္ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီ အစိုးရလက္ထက္တြင္လည္း စစ္တပ္မွ အရာရွိမ်ား၊ စစ္အစိုးရလက္ ထက္တြင္လည္း စစ္တပ္မွ အရာရွိမ်ားႏွင့္ ယခုတစ္ဝက္တစ္ပ်က္ ဒီမိုကေရစီေခတ္တြင္လည္း ဟိုတစ္စ သည္တစ္စ စစ္တပ္မွအရာရွိမ်ား အရပ္ဘက္ဌာနအသီးသီးတြင္ ေနရာဝင္ယူေနၾကဆဲပင္ျဖစ္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ယခု အတြင္းဝန္အျဖစ္ ခန္႔အပ္တာဝန္ေပးရန္ သင္တန္းတက္ေနသည့္ ဌာနဆုိင္ရာအသီးသီးမွ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္မ်ားထဲမွ အမ်ားစုသည္လည္း စစ္အရာရွိေဟာင္းမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ ၎တုိ႔သည္ အရပ္ ဘက္ဌာနမ်ားသို႔ အလယ္အလတ္အဆင့္အရာရွိဘဝမွစ၍ ဝင္ေရာက္လာသူမ်ားျဖစ္သည့္အတြက္ ဌာန တြင္း လုပ္ငန္းကြၽမ္းက်င္မႈပိုင္းတြင္ ေမးခြန္းထုတ္စရာ ျဖစ္လာသည္။ ထို႔အျပင္ အရပ္ဘက္ဌာနမ်ား၏ ထိပ္ပိုင္းအရာရွိ ေနရာမ်ားတြင္ တပ္ကဝင္၍ေနရာယူကာ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ေက်ာ္ စနစ္တက်အကြက္က်က်၊ ဖ်က္ဆီးထားခဲ့၍ ယခုကဲ့သို႔ အေရးႀကီးသည့္ တန္ဖိုးရွိသည့္ေနရာမ်ားအတြက္ အရပ္သားစစ္စစ္ လူ႔စြမ္း အားအရင္းအျမစ္ရွားပါးသြားျခင္း ျဖစ္သည္ဟုလည္း ပညာရွင္အခ်ိဳ႕က သံုးသပ္သည္။

ထို႔အျပင္ ႏုိင္ငံေရးအစိုးရ စစ္စစ္ျဖစ္လာပါက ႏုိင္ငံ့တာဝန္ကို အျခားအဖြဲ႕အစည္းပါတီမ်ား တာဝန္ယူလွ်င္ မိမိတို႔ယံုၾကည္စိတ္ခ်ရသူမ်ားကို ဝန္ႀကီးဌာနမ်ား၏ အဓိကေနရာတြင္ ခ်န္ထားခဲ့ျခင္းအားျဖင့္ ႏုိင္ငံကို စစ္ တပ္က ဆက္လက္ျခယ္လွယ္ႏုိင္ရန္ ႀကံစည္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု သံုးသပ္ၾကသည္။

ထို႔အျပင္ လက္ရွိအစိုးရအဖြဲ႕အတြင္းရွိ အခ်ိဳ႕ေသာ၀န္ႀကီးအေပၚတြင္ သမၼတ၏ ၾသဇာသက္ေရာက္မႈမရွိ သျဖင့္ သမၼတက ၎၏လူယံုမ်ားအား အတြင္း၀န္အျဖစ္ ခန္႔အပ္တာ၀န္ေပးရျခင္းျဖစ္သည္ဟုလည္း ျပင္ပတြင္ သတင္းမ်ား ထြက္ေပၚေနသည္။

‘‘ဟိုတစ္ေန႔က သမၼတႀကီး တက္ေရာက္အမွာစကားေျပာတဲ့ အရာရွိႀကီးမ်ားသင္တန္းမွာ တက္ေနတဲ့ သူေတြထဲက သင့္ေလ်ာ္သူမ်ားကို ေရြးခ်ယ္တာဝန္ေပးမွာျဖစ္ပါတယ္။ တာဝန္ေပးၿပီးမွပဲ က်န္တဲ့အခ်က္ေတြ ကို ေျဖလုိ႔ရပါ့မယ္’’ဟု အတြင္းဝန္ျဖစ္မည့္သူမ်ားအား မည္ကဲ့သို႔စံႏႈန္းမ်ားျဖင့္ ကိုက္ညီေရြးခ်ယ္သည္လဲ ဆုိသည့္ ေမးခြန္းကို သမၼတ႐ံုးေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူ ဦးရဲထြဋ္က ျပန္လည္ေျဖၾကားသည္။

အတြင္းဝန္ရာထူးသည္ ရာထူးအားျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ တာဝန္အားျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ လုပ္ပိုင္ ခြင့္အားျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း အေတာ္အတန္ႀကီးမားသည့္ ရာထူးတစ္ခုျဖစ္သည့္အတြက္ အဆုိပါအ ခ်က္မ်ားကို အခြင့္ေကာင္းယူ၍ ကိုယ္က်ိဳးအသံုးခ်သူမျဖစ္သင့္ဘဲ ႐ိုးသားသူသာျဖစ္သင့္သည္ဟု ႏုိင္ငံေရး သိပၸံပညာရွင္တစ္ဦးက သံုးသပ္သည္။

ဌာနတစ္ခု၏မူဝါဒမ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈအပိုင္း၊ အုပ္ခ်ဳပ္မႈအပိုင္း၊ ညႇိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္မႈအပိုင္းမ်ားတြင္ အဓိကက်သည့္ေနရာမွ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ၾကမည့္ အတြင္းဝန္မ်ားသည္ ယင္းဌာနတြင္ ေအာက္သက္ေက် ရန္လိုအပ္ၿပီး တပ္မေတာ္မွ ေျပာင္းေရႊ႕တာဝန္ထမ္းေဆာင္သည့္ လုပ္သက္ငါးႏွစ္၊ ေျခာက္ႏွစ္ခန္႔မွ်ႏွင့္ အဆင္မေျပႏိုင္ဘဲ အနည္းဆံုး ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္ တာဝန္ယူၿပီးသူျဖစ္ရမည့္အျပင္ အစိုးရႏွစ္ဆက္ခန္႔ မီသူလည္း ျဖစ္ရန္လိုအပ္သည္ဟု အတြင္းဝန္တစ္ေယာက္ျဖစ္ရန္ အနည္းဆံုးလိုအပ္ခ်က္မ်ားကို အထက္ ပါပညာရွင္က ေထာက္ျပသည္။

အတြင္းဝန္မ်ားသည္ ေရြးေကာက္ပြဲအရျဖစ္လာသည့္ ဝန္ႀကီး၊ ဒုဝန္ႀကီးမ်ားအား ဌာနဆုိင္ရာအခ်က္အလက္ မ်ား အႀကံဉာဏ္ေပးျခင္း၊ ခ်မွတ္လိုက္သည့္မူဝါဒမ်ား ဌာနႏွင့္ကိုက္ညီမႈ ရွိ၊ မရွိ ျပန္လည္ေျပာျပျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ႏုိင္ရမည္ျဖစ္သည္။

‘‘အဂၤလန္မွာ အတြင္းဝန္ေတြရွိတယ္။ ဝန္ႀကီးေတြကို အႀကံေပးတယ္။ ကြၽမ္းက်င္သူေတြေပါ့။ ဒီစနစ္က အုပ္ခ်ဳပ္ေရးနဲ႔ ႏုိင္ငံေရး ေပါင္းစပ္တာပါ’’ဟု သမၼတအႀကံေပး ပါေမာကၡေဒါက္တာေအာင္ထြန္းသက္ ကေျပာသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ အတြင္းဝန္ရာထူးမ်ားအား ယခုမွ ျပန္လည္အသံုးျပဳရန္ ျပင္ဆင္ေနျခင္းျဖစ္သည့္အတြက္ ျဖစ္လာမည့္ အတြင္းဝန္မ်ားသည္ အထက္ပါအရည္အခ်င္းမ်ား ရွိ၊ မရွိဆုိသည္ကို ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာရ မည္ျဖစ္သည္။ ျဖစ္လာသည့္ အတြင္းဝန္သည္ ကိုယ္က်ိဳးရွာသူ၊ ေမာက္မာသူ၊ အာဏာျပသူ (သို႔မဟုတ္) မလုပ္၊ မ႐ႈပ္၊ မျပဳတ္ေနသူျဖစ္ပါက ထိုဌာနပင္ နစ္နာမည္ျဖစ္သည္။ ဌာနနစ္နာပါက တုိင္းျပည္ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိး တက္မႈလည္း နစ္နာမည္ျဖစ္သည္။

‘‘အေရးႀကီးတာက စျဖစ္ဖို႔ပဲလိုတာပါ။ ေနာင္ငါးႏွစ္၊ ဆယ္ႏွစ္ေလာက္ဆုိရင္ေတာ့ အသားက်သြားမွာပါ။ အခုလည္း အရည္အခ်င္းရွိတဲ့သူ၊ အေတြးအေခၚရွိတဲ့သူေတြကိုပဲ အေကာင္းဆံုးေရြးထားမယ္ထင္ပါတယ္’’ ဟု ေဒါက္တာေအာင္ထြန္းသက္က ေျပာသည္။

အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းတြင္ ျပည္သူႏွင့္ အနီးစပ္ဆံုး၊ အနိမ့္ဆံုးအုပ္ခ်ဳပ္မႈအဆင့္ျဖစ္သည့္ ရပ္ကြက္ေက်းရြာအုပ္ ခ်ဳပ္ေရးမွဴးမ်ားသည္ပင္လွ်င္ ဥပေဒတစ္ခုျပ႒ာန္း၍ ခန္႔အပ္ေရြးခ်ယ္ရသည္။ သို႔ဆုိပါလွ်င္ ဝန္ႀကီးဌာနတစ္ခု၏ ဝန္ထမ္းအဖြဲ႕ အႀကီးဆံုးရာထူးျဖစ္သည့္ အတြင္းဝန္မ်ားအတြက္လည္း အတြင္းဝန္မ်ားခန္႔အပ္ျခင္း ဥပေဒ တစ္ရပ္ ျပ႒ာန္း၍ ေဆာင္ရန္၊ ေရွာင္ရန္မ်ား သတ္မွတ္ၿပီးမွသာလွ်င္ အေကာင္အထည္ေဖာ္သင့္သည္ဟု ႏုိင္ငံေရးေလ့လာသံုးသပ္သူမ်ားက သံုးသပ္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ယခုျဖစ္လာမည့္ အတြင္းဝန္မ်ားသည္ ႏုိင္ငံအေပၚ၊ ဌာနအေပၚတြင္ အမွန္တကယ္ တာဝန္ေက် ပြန္ကာ ႐ိုးသားသူမ်ား ဟုတ္၊ မဟုတ္ကိုမူ ေစာင့္ၾကည့္ရဦးမည္ျဖစ္ေပသည္။

သီဟ | 7day
Previous
Next Post »
Powered by Blogger.