ေက်ာက္ျဖဴ- ေရႊလီ လမ္းေဖာက္ေရး တ႐ုတ္ အေၾကာင္းမျပန္ေသး

တည္ေဆာက္ရန္ အဆိုျပဳထားေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အေနာက္ဖက္ကမ္းေျခမွ ေက်ာက္ျဖဴ စက္မႈဇုန္ႏွင့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ ေရႊလီကို ဆက္သြယ္ေပးမည့္ အေ၀းေျပးလမ္းေဖာက္လုပ္ေရးကို မည္သို႔ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္မည္ ဆိုသည့္ အေၾကာင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံဖက္က တုန္႔ျပန္ခ်က္ တစံုတရာ မရရွိေသးေၾကာင္း ေဆာက္လုပ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီး ေဒါက္တာ၀င္းျမင့္က ဧရာ၀တီသို႔ မတ္လ ၁၈ ရက္ေန႔တြင္ ေျပာၾကားသည္။


ရွမ္းျပည္နယ္ ေက်ာက္မဲျမိဳ႕အနီး ျဖတ္သန္းသြားေသာ တ႐ုတ္ ဂတ္စ္ပိုက္လိုင္း (ဓာတ္ပံု – ေဂ်ပိုင္ / ဧရာဝတီ)

အဆိုပါလမ္းကို ေဖာက္လုပ္ရန္အတြက္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂ ဘီလီယံ ထုတ္ေခ်းေပးမည္ဟု တ႐ုတ္ႏိုင္ငံက အဆိုျပဳ ခဲ့သည္ကို ျမန္မာအစိုးရက ပယ္ခ်ခဲ့သည္ဟု ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ အမည္မေဖာ္လိုသူ အရာရွိတဦးက ေျပာၾကား ေၾကာင္း ျပည္တြင္း သတင္းတခုတြင္ ယခုလအေစာပိုင္းက ေဖာ္ျပခဲ့သည္။ ဒုတိယ၀န္ႀကီး ေဒါက္တာ၀င္းျမင့္ကလည္း ထိုဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို မတ္လ ၁၈ ရက္ေန႔ မနက္တြင္ အတည္ျပဳခဲ့ပါသည္။

“က်ေနာ္တို႔ ေခ်းေငြ ယူမွာ မဟုတ္ပါဘူး” ဟု သူကေျပာသည္။ အစိုးရက အဆိုပါလမ္းကို ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူမ်ား က စီမံကိန္း ကိုတာ၀န္ယူလုပ္ေဆာင္ကာ ၿပီးစီးသည့္ အခ်ိန္တြင္ ရင္းႏွီးေငြကို လမ္းသံုးစြဲသူမ်ားထံေကာက္ခံရရွိေငြျဖင့္ ျပန္လည္ ရယူသည့္ တည္ေဆာက္-လုပ္ကိုင္-လႊဲေျပာင္း (BOT) စနစ္ျဖင့္ ေဖာက္လုပ္ရန္ ဆႏၵရွိေနသည္ဟု သူက ထပ္ေျပာသည္။

“တကယ္လို႔ သူတို႔က ဒီအေ၀းေျပးလမ္းကို ေဖာက္လုပ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ျမန္မာကုမၸဏီတခုနဲ႔ ဖက္စပ္လုပ္လို႔ ရပါတယ္။ တကယ္လို႔ တ႐ုတ္ဖက္က စၿပီးေဆာက္ခ်င္တယ္ဆိုရင္လည္း ႀကိဳဆိုပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ခုထိ ဘာမွ မတုန္႔ျပန္ေသးဘူး” ဟု ဦး၀င္းျမင့္က ဆိုသည္။

အဆိုျပဳထားေသာ လမ္းသည္ ဘဂၤလားပင္လယ္ေအာ္ကမ္းေျခရွိ ေက်ာက္ျဖဴတြင္ တည္ေဆာက္မည့္ ဧက ၁၀၀၀ က်ယ္ ၀န္း သည့္ အထူးစီးပြားေရး ဇုန္ႏွင့္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းကို ရွမ္းျပည္နယ္ မူဆယ္ၿမိဳ႕၏ တဖက္ရွိ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ နယ္စပ္ ၿမိဳ႕ တၿမိဳ႕ျဖစ္သည့္ ေရႊလီကို ဆက္သြယ္ေပးမည္ျဖစ္သည္။ ေက်ာက္ျဖဴ  အထူးစီးပြားေရး ဇုန္သည္ ရန္ကုန္အနီးမွ သီလ၀ါ အထူး စီးပြားေရးဇုန္ ႏွင့္ မေရမရာျဖစ္ေနေသးေသာ ထား၀ယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ တို႔ႏွင့္ အတူ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ရန္ စီစဥ္ေနသည့္ ဇုန္ ၃ ခုအနက္မွ တခုျဖစ္ပါသည္။

ေက်ာက္ျဖဴ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ေဆာင္ရြက္ရန္ အစိုးရက တင္ဒါေခၚယူခဲ့ရာတြင္ မတ္လ အေစာပိုင္းက စကၤာပူ ကုမၸဏီတခု ေအာင္ ျမင္သြားေၾကာင္း သိရသည္။

ျမန္မာအစိုးရ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနကလည္း ေက်ာက္ျဖဴႏွင့္ ကူမင္းကို ဆက္သြယ္ေပးမည့္ ကီလိုမီတာ ၉၀၀ နီးပါး ရွည္လ်ားသည့္ ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ေရးကို ျပန္လည္ သံုးသပ္ေနေၾကာင္း သိရသည္။ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္က သေဘာတူလက္ မွတ္ေရးထိုးခဲ့ေသာ အဆိုပါ စီမံကိန္းကိုလည္း BOT စနစ္ႏွင့္ပင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ အလားအလာရွိေန သည္။

ဘဂၤလားပင္လယ္ေအာ္ အတြင္းရွိ ျမန္မာႏိုင္ငံပိုင္ “ေရႊ” သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ တြင္းမွ စတင္သည့္ ေရနံႏွင့္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ ပိုက္လိုင္းသည္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္းမွ ျဖတ္သန္း၍ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ အေနာက္ေတာင္ပိုင္းရွိ ယူနန္ျပည္နယ္၏ ၿမိဳ႕ေတာ္ ကူမင္းသို႔ ဆက္သြယ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ ဓာတ္ေငြ႔ပိုက္လိုင္းက ၿပီးခဲ့သည့္ ႏွစ္ကထဲက လုပ္ငန္းစတင္ေနၿပီ ျဖစ္ၿပီး ေရနံပိုက္လိုင္းသြယ္တန္းျခင္းက အၿပီးမသတ္ႏိုင္ေသးဘဲ ယူနန္ျပည္နယ္အတြင္းမွ ေရနံခ်က္စက္႐ံု စီမံကိန္း ကို တ႐ုတ္အစိုးရက ျပန္လည္ သံုးသပ္ေနသည္ကို ေစာင့္ဆိုင္းေနရသည္။

ေရနံပိုက္လိုင္း ႏွင့္ ေက်ာက္ျဖဴႏွင့္ ဆက္သြယ္ ေဖာက္လုပ္ရန္ အဆိုျပဳထားေသာ ရထားလမ္းႏွင့္ ကားလမ္းတို႔သည္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံအတြက္ ဗ်ဴဟာေျမာက္အေရးပါသည္ဟု ယူဆၾကသည္။ အာဖရိကႏွင့္ ပင္လယ္ေကြ႔ေဒသမွ ေရနံမ်ား ၀ယ္ ယူတင္သြင္း ေနရသည့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံအတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ျဖတ္သန္း၍ ပိုက္လိုင္းသြယ္တန္းၿပီး ေပးပို႔ႏိုင္လွ်င္ မလကၠာ ေရလက္ၾကားကို ျဖတ္သန္း၍ ေရေၾကာင္းလမ္းမွ ခရီးရွည္လ်ားစြာ သယ္ေဆာင္ရန္ မလိုအပ္ေတာ့ဘဲ ခရီး ကီလိုမီတာ ၅၀၀၀ ခန္႔ေလွ်ာ့ခ်လိုက္ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။

ေရနံႏွင့္ ဓာတ္ေငြ႔ပိုက္လိုင္းမ်ားသည္ ေက်ာက္ျဖဴေဒသခံမ်ား ၏ ဆန္႔က်င္ကန္႔ကြက္မႈမ်ားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနရသည္။ ပိုက္ လိုင္းမ်ား ျဖတ္သန္းသြားသည့္ ကုန္းတြင္းပိုင္းတြင္လည္း ျမန္မာ-တ႐ုတ္နယ္စပ္ ႏွင့္ နီးကပ္သည့္ တိုင္းရင္းသား လူနည္းစုေဒသမ်ားတြင္ ျမန္မာအစိုးရ တပ္ဖြဲ႔ မ်ားႏွင့္ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္မ်ား ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္ေတြ႔ျခင္းမ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ့ရသည္။

ယခုလ ၁၈ ရက္ေန႔က ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရးၿမိဳ႕ေတာ္ ရန္ကုန္၌ က်င္းပေသာ အေျခခံအေဆာက္အဦဆိုင္ရာ ညီလာခံ တခု တြင္ ဒု-၀န္ႀကီး ေဒါက္တာ၀င္းျမင့္က ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရးတိုးတက္မႈ အလားအလာသည္ တိုင္းျပည္၏ ေဟာင္းႏြမ္း ယိုယြင္းေနေသာ အေျခခံအေဆာက္အဦးမ်ားကို ေခတ္မီလာေအာင္ အဆင့္ျမင့္ ျပင္ဆင္ႏိုင္ေရးေပၚတြင္ မူတည္ေန သည္ဟု ေျပာၾကားလိုက္သည္။

“အေျခခံအေဆာက္အဦ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးက ပင္မ ေက်ာ႐ိုးျဖစ္ပါတယ္” ဟု ေဆာက္လုပ္ေရး ဒု-၀န္ႀကီးက မေလးရွား ႏိုင္ငံမွ Confexhub ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံ ကုန္သည္ႀကီးမ်ားႏွင့္ စက္မႈလုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္းခ်ဳပ္ (UMFCCI) တို႔က ဦးေဆာင္က်င္းပသည့္ Myanmar Infrastructure Summit သို႔ တက္ေရာက္လာသူမ်ားကို သတိေပး ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ထို႔ျပင္ အစိုးရက ၂၀၁၄ ခုႏွစ္တြင္ စီးပြားေရးတိုးတက္မႈႏႈန္းကို ႏိုင္ငံတကာက ႀကိဳတင္ ခန္႔မွန္း ထားျခင္းမ်ား အတိုင္း အလြယ္တကူ ျပည့္မီ၍ ၉.၁ ရာခိုင္ႏႈန္း အထိ ရွိလာရန္ ေမွ်ာ္လင့္ထားသည္ဟုလည္း သူကဆိုသည္။

ထိုသို႔ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္လာရန္ အတြက္ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈက အေရးႀကီးေၾကာင္း ေဒါက္တာ၀င္းျမင့္က ေျပာသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးစနစ္ကို အဆင့္ျမွင့္လိုလွ်င္ အေျခခံအေဆာက္အဦးတြင္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈ မရွိမျဖစ္ လို အပ္သည္ဟုလည္း သူကဆိုသည္။

“၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ႏို၀င္ဘာလအထိ လမ္းအရွည္ ၅၆၆၅ ကီလိုမီတာကို ျပည္တြင္း ကုမၸဏီ ၂၈ ခုက BOT စနစ္နဲ႔ လုပ္ကိုင္ ေနပါတယ္။ အဲဒါက ျမန္မာႏိုင္ငံက လမ္းအားလံုးေပါင္းရဲ႕ ၁၄ရာခိုင္ႏႈန္းျဖစ္ပါတယ္” ဟု ေဒါက္တာ၀င္းျမင့္ကေျပာသည္။ အနာဂါတ္တြင္ ထိုရာခိုင္ႏႈန္းကို တိုးျမွင့္ႏိုင္ရန္ အစိုးရက ေမွ်ာ္လင့္ေနေၾကာင္းလည္း သူက ထပ္ေျပာသည္။

ဆိုင္မြန္ေရာကၠနီး | ဧရာဝတီ
Previous
Next Post »
Powered by Blogger.