က်ိဳက္ထီးရိုးဘုရားရင္ျပင္ေတာ္ေပၚတြင္ ခ်မ္းခ်မ္းစီးစီးႏွင္႔ ေစာင္ၿခဳံအိပ္ေနရေသာ အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္က ဘုရားဖူးျပည္သူမ်ား၏ ဓာတ္ပုံမ်ားကို ျမင္လိုက္ရသည္႔အခါ ေတာက္တခ်က္ ျပင္းျပင္းေခါက္မိသည္။ ဗုဒၶဘာသာဝင္အမ်ားစု ေနထိုင္ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား အထြတ္အျမတ္ထားရာ က်ိဳက္ထီးရိုး ေစတီ ေတာ္ႀကီး၏ အရိပ္ေအာက္ဝယ္ ဘုရားဖူးမ်ား ယခုလို ဆင္းရဲပင္ပန္းစြာ အိပ္စက္ေနရသည္မွာ ေတြးၾကည္႔တိုုင္း၊ ေတြး ၾကည္႔ေလတိုင္း ရင္နာစရာေကာင္းပါသည္။
ေျပာမည္ဆိုလွ်င္ က်ိဳက္ထီးရိုးဘုရားႀကီးတဆူတည္းေတာ႔ မဟုတ္ပါ။ တန္ခုိးႀကီး ဘုရားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ ဤကဲ႔သုိ႔ ဘုရားဖူးမ်ား စိတ္၏ပင္ပန္းျခင္း၊ လူ၏ပင္ပန္းျခင္း၊ ေငြ၏ ပင္ပန္းျခင္းဆိုသည္႔ ပင္ပန္းျခင္း အဖုံဖုံကို ခံစားေနရသည္မွာ ၾကာၿပီျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံအရပ္ရပ္ရွိ တန္ခုိးႀကီးဘုရားမ်ား ေန႔စဥ္၊ ႏွစ္စဥ္ရရွိေနသည္႔ အလွဴေငြမ်ားကို ဘုရားေဂါပက ေတြ ဘယ္လိုစီမံခန္႔ခြဲေနသလဲဆိုသည္႔ကိစၥမွာ ေမးခြန္းထုတ္ကို ထုတ္ရေတာ႔မည္ ျဖစ္သည္။
ေရႊစက္ေတာ္ကိုအိမ္က အမတို႔၂၀၁၄ က ဘုရားဖူးသြားသည္။ ေျခာက္ေပဆယ္ေပခန္႔သာရွိေသာ ဝါးကပ္ခင္းထားသည္႔ တဲေလးတလုံး တည အိပ္ခအတြက္ ရွစ္ေသာင္းေပးခဲ႔ရသည္။ ဒါေတာင္ ဘုရားဖူးေတြ ႀကိတ္ႀကိတ္တိုးသည္႔ တေပါင္းလ ျပည္႔လိုေန႔မ်ိဳးဆိုလွ်င္ အဆိုပါ တဲတလုံး၏ ေပါက္ေစ်းမွာ တသိန္းခြဲအထိ ေပါက္ပါသည္ တဲ့။
က်ိဳက္ထီးရိုးရွိ ဟုိတယ္၊ တည္းခိုခန္းမ်ား၏ ေပါက္ေစ်းလည္း မထူးပါ။ အဓမၼ အလွဴခံျခင္း၊ နည္းမ်ိဳးစုံျဖင္႔ ဘုရားဖူးမ်ားထံမွ ေငြဖန္ျခင္းက ပိုသာပါဦးမည္။ က်ိဳက္ထီးရိုးမွ ဘုရားဖူးျပန္လာသည္႔ ဓမၼသုေတသီဆရာေတာ္က ေတာင္တက္လမ္း တေလွ်ာက္လုံးတြင္ အလွဴခံမ်ား မိႈလိုေပါက္ေနၿပီး လာသမွ် ကားတိုင္းရပ္ေပးရေၾကာင္း၊ ကားေပၚပါလာသူမ်ားကို အေၾကြး ေတာင္းသလုိ အတင္းအဓမၼ ေငြဖလားထုိးၿပီး အလွဴခံေနၾကသည္႔အတြက္ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ျဖစ္သည္႔ မိမိကိုယ္တိုင္ပင္ ရွက္ ရြံ႕ အားငယ္စိတ္ျဖစ္လာေၾကာင္း ေရးသားထားသည္ကို ဖတ္ရႈရပါသည္။ ဤမွ် ျဖစ္ခ်င္တိုင္းျဖစ္ပ်က္ေနသည္ကို အဘယ္ ေၾကာင္႔ တာဝန္ရွိသူမ်ား လက္ပိုက္ၾကည္႔ေနပါသလဲ ဟု ေမးရပါေတာ႔မည္။
ျပင္ဦးလြင္ၿမိဳ႕ခံ ဦးေလးႀကီးႏွစ္ေယာက္က မိမိတို႔မီဒီယာသမားတခ်ိဳ႕ကို တကူးတကလွမ္းေခၚကာ ရင္ဖြင္႔သည္။ ျပင္ဦးလြင္တြင္ ျပဳလုုပ္သည္႔ နာမည္ႀကီး ဘုရားပြဲေတာ္မ်ား၊ တန္ေဆာင္တိုင္ပြဲမ်ားတြင္ ဆိုင္ကယ္အပ္ခတစီးကို ၁၅၀၀ ေတာင္း ေနသည္႔ကိစၥအတြက္ ရပ္ေဝးကလာေသာ ဘုရားဖူးမ်ားကို အလြန္အားနာေသာေၾကာင္႔ သတင္းေရးေပးရန္ ေမတၱာရပ္ခံျခင္း ျဖစ္သည္။ ဘုရားပြဲတြင္ ဖြင္႔ေသာ ဆိုင္ခန္းခေလလံေစ်းလြန္စြာျမင္႔ျခင္းေၾကာင္႔ ပုံမွန္ ငါးရာျဖင္႔ေရာင္းေသာ ရွမ္းေခါက္ဆြဲတပြဲကို ဘုရားပြဲတြင္ ရွစ္ရာ၊ တေထာင္ေရာင္းေနရေၾကာင္း ေစ်းသည္မ်ားကလည္း ေျပာပါသည္။
မႏၱေလးတြင္လည္း အခါ ႀကီး ရက္ႀကီးမ်ားဆိုလွ်င္ တန္ခုိးႀကီး ဘုရားမ်ား၌ ဆုိင္ကယ္အပ္ခ ႏွစ္ဆေပးရပါသည္။ ဆိုင္ကယ္အပ္ခ ပိုမို ေကာက္ခံလွ်င္ ေအာက္ပါဖုန္းနံပါတ္မ်ားသို႔ တိုင္တန္းႏိုင္ပါေၾကာင္း စာကပ္ထားပါသည္။ ဘာသာေရးကိစၥ သြားလာေနခ်ိန္တြင္ မည္သူမွ် စိတ္ရႈပ္မခံခ်င္ပါ။ တိုင္မွ သိၾကမွာလားဟု စိတ္ေပါက္ေပါက္ျဖင္႔ ေမးလိုက္ခ်င္ပါသည္။
တန္ခုိးႀကီးဘုရားမ်ားသို႔ လာေရာက္ေလ႔လာသည္႔ ႏိုင္ငံျခားသားဧည္႔သည္မ်ားကိုုျမင္လွ်င္ စိတ္ထဲမွာၾကည္ႏူးမိသ ေလာက္ အားလည္းနာမိပါသည္။ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားထံမွ ဝင္ေၾကး၊ ကင္မရာေၾကး၊ ဘာေၾကး ညာေၾကး စသည္ျဖင္႔ ေခါင္း စဥ္ မ်ိဳးစုံတပ္ၿပီး ေငြေကာက္ေနေသာ္လည္း က်န္းမာေရးကိစၥ ေျဖရွင္းရန္ အဆင္႔မီေသာ သန္႔စင္ခန္းေလးကိုေတာင္မွ ေကာင္းေကာင္းလုပ္မေပးႏိုင္ေသာ မိမိတို႔ဆီမွ ေဂါပကမ်ား ကိုယ္စား အားနာမိျခင္းျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ လာလည္ေသာ ႏိုင္ငံျခားသားတေယာက္အား ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လည္ပတ္ရ အဆင္ေျပမေျပ ေမးျမန္း ၾကည္႔ရာ မင္းတုိ႔ဆီက လူူေတြက ငါတို႔ကို လူလို႔ မျမင္ဘူး၊ ေငြထြက္မယ္႔ အရာတခုလို႔ ျမင္ေနၾကတယ္ ဟု ညည္းညဴ သြားပါသည္။
တန္ခုိးႀကီးဘုရားမ်ား၏ ေဂါပကမ်ား စီမံခန္႔ခြဲပုံကို ေျပာရလွ်င္ ဘဝင္မက်တာ ေတာ္ေတာ္မ်ားပါသည္။ ေန႔စဥ္၊ ႏွစ္စဥ္ အလွဴေငြမ်ား စဥ္ဆက္မျပတ္ ရေနၾကသည္႔ တန္ခိုးႀကီးဘုရားမ်ားတြင္ ဘုရားဖူးလာၾကသည္႔ သာမန္လူမ်ားအတြက္ ထည္႔တြက္မႈ မရွိသေလာက္နည္းပါသည္။ ထုိ႔အတူပင္ တန္ခုိးႀကီးဘုရားမ်ား ရရွိေသာအလွဴေငြမ်ားကို မည္သို႔မည္ပုံ စီမံခန္႔ခြဲေနသည္။ မည္သုိ႔မည္ပုံ ျပန္လည္အသုံးခ်ေနသည္ စသည္႔ လစဥ္၊ ႏွစ္စဥ္စာရင္းရွင္းတမ္း အတိအက် ထုတ္ျပန္မႈလည္း လြန္စြာအားနည္းပါသည္။
ဘာသာေရးကိစၥဆိုလွ်င္ လက္္ေရွာင္တတ္သည္႔ အက်င္႔ရွိေသာ၊ ေစတနာသုံးတန္ျပတ္ၿပီး လွဴေလ႔ရွိေသာ ျမန္မာလူမ်ိဳး မ်ား၏ အလွဴေငြမ်ားကိုု သာသနာေရးႏွင္႔ ေဂါပကတို႔ ဘယ္နည္း ဘယ္ပုံသုံးစြဲေနသည္ ဆိုသည္ကို တိတိက်က် စာရင္းဝင္ စစ္ရမယ္႔အခ်ိန္ ေရာက္ၿပီျဖစ္ပါသည္။
သာမန္ဆင္းရဲသား ျပည္သူတို႔ ရွိစုရွိမဲ႔ေငြေလးျဖင္္႔ လွဴဒါန္းေနၾကပါသည္။ ဆင္းရဲသားျပည္သူတိုု႔ ဘုရားသို႔ တႏွစ္တခါ လာ ဖူးသည္႔ အခ်ိန္ေလးတြင္ ဆိုင္ကယ္အပ္ခေလးေတာင္ ေလွ်ာ႔သြားေအာင္ လုပ္မေပးႏိုင္ၾကဘူးလား။ ဖိနပ္ေလးေတာင္ အလကား အပ္လို႔မရဘူးလား။ ေရႊသကၤန္း၊ ဘုရားပန္းစသည္႔ လွဴတန္းဖြယ္ရာမ်ားကို သာမန္ေစ်းျဖင္႔ ေရာင္းခ်ေအာင္ လုပ္ မေပးႏိုင္ၾကဘူးလား။ ဘုရားဖူးလာသည္႔ျပည္သူမ်ားအတြက္ အေမာေျပ ေသာက္သုံးႏိုင္ေအာင္ ေရသန္္႔စက္ကေလးမ်ား၊ ေရသန္႔ဘူူးေလးမ်ားပင္ လုံလုံေလာက္ေလာက္ခ်မေပးႏိုင္ၾကဘူးလား၊ ေနရာက်ယ္ဝန္းစြာယူထားသည္႔ သာသနာ႔ နယ္ေျမ မ်ားတြင္ သာမန္ျပည္သူမ်ား စိတ္လက္ေပါ႔ပါးစြာ တည္းခိုိႏိုင္ေအာင္ ဇရပ္ေလးေတာင္ ေဆာက္မေပးႏိုင္ဘူးလား ဆိုသည္႔ ေမးခြန္းမ်ားေမးခ်င္ပါသည္။ ဤမွ်ေလာက္ သာမန္ကိစၥရပ္ေလးမ်ားကိုပင္ အေျခခံျပည္သူမ်ားအတြက္ လုပ္မေပးႏိုင္သည္႔၊ လုပ္မေပးခ်င္သည္႔ ေဂါပကအဖြဲ႔မ်ားကို ငုတ္တုပ္ထုိင္ၾကည္႔ေနၾကေတာ႔မွာလား ဟု သက္ဆိုင္ရာ တာဝန္ရွိသူအသီးသီးကို ေမးခ်င္ပါသည္။
အမ်ိဳးဘာသာသာသနာကို ေစာင္႔ေရွာက္မည္ဆိုသည္႔ မဘသဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားကိုလည္း ဤေနရာမွ ေလွ်ာက္ထားလိုပါသည္။ ရဟန္းသံဃာမ်ား ဖြဲ႔ထားသည္႔ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားစြာ ရွိေသာ္လည္း ျမန္မာလူထုၾကားသာမက ကမၻာ႔မီဒီယာမ်ားတြင္ပါ ေရပန္းစားထင္ရွားေနသည္မွာ မဘသ အဖြဲ႔ႀကီးသာ ျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ ဤအဖြဲ႔ႀကီးကိုသာ အားကိုးစိတ္ျဖင္႔ ေလွွ်ာက္ထား ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ေဂါပကမ်ား စီမံခန္႔ခြဲမႈညံ႔ဖ်င္းေသာေၾကာင္႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္ျပည္သူမ်ား ယခုလို အဆင္မေျပ ဒုကၡေရာက္ ေနရသည္႔ ဘုရားဖူးကိစၥကို ေျပလည္ေအာင္ ဝင္ေရာက္ေျဖရွင္းေစလိုပါသည္။
မဘသအဖြဲဲ႔ႀကီးႏွင္႔ တိုက္ရိုက္သက္ဆိုင္ျခင္းမရွိသည္ကို သေဘာေပါက္ေသာ္လည္း ဘာသာ၊ သာသနာႏွင္႔ တိုက္ရိုက္ သက္ဆိုင္ေနေသာ ကိစၥႀကီးျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ မဘသကဲ႔သို႔ အင္အားႀကီး အဖြဲ႔အစည္းႀကီးမွ ၾကားဝင္ ေျဖရွင္းကာ ေျပလည္ေအာင္လုပ္ေပးမည္ဆိုလွ်င္ အတိုင္းထက္အလြန္ ဝမ္းေျမာက္ရမည္ျဖစ္ပါသည္။ ဤကိစၥသည္ မ်ိဳးေစာင္႔ဥပေဒ ျပ ဌာန္းျခင္းကဲ႔သို႔ ဘာသာသာသနာအတြက္ အေရးႀကီးေသာ ကိစၥတရပ္ဟု ယူဆမိပါသည္။
သတင္းသမားအျမင္ျဖင္႔ေျပာရလွ်င္ ယခုကိစၥသည္ မ်ိဳးေစာင္႔ဥပေဒထက္ပင္ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားႏွင္႔ ပိုမိုသက္ဆိုင္ေနပါ သည္။ အဘယ္႔ေၾကာင္႔ဆိုေသာ္ ဘာသာျခားျဖင္႔ယူေသာ ဗုဒၶဘာသာဝင္အေရအတြက္မွာ အေယာက္တရာလွ်င္ လက္ ဆယ္ေခ်ာင္းမျပည္႔ပါ။ သုိ႔ေသာ္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ဆိုလွ်င္ ေန႔စဥ္မဟုတ္ေတာင္မွ အခါႀကီးရက္ႀကီးမ်ားတြင္ ဘုရားဖူးသြား ၾကသည္မွာ အေယာက္တရာလွ်င္ ကိုးဆယ္ခန္႔အနည္းဆုံးရွိႏိုင္ေသာေၾကာင္႔ျဖစ္ပါသည္။
ဗုဒၶဘာသာဝင္အမ်ားစုေနထုိင္ရာ တိုင္းျပည္တခုတြင္ ဗုဒၶဘာသာ အထြတ္အျမတ္ေနရာမ်ားသို႔ သြားေရာက္ဖူူးေျမာ္ရာ၌ ေဂါပကႏွင္႔ သာသနာေရးဝန္ႀကီးဌာနတို႔ စီမံခန္႔ခြဲမႈညံ႔ဖ်င္းမႈေၾကာင္႔ ေနာင္ဆိုရင္ ဘုရားဖူးတာေတာ္ပါၿပီ အိမ္မွာပဲ ေနတာ ေကာင္းပါတယ္ဆိုသည္႔စိတ္္မ်ား မ်ိဳးဆက္သစ္လူငယ္မ်ား စိတ္ထဲေရာက္သြားခဲ႔လွ်င္၊ ဘုရားေက်ာင္းကန္ႏွင္႔ ခပ္ကင္း ကင္းေနလိုေသာ မ်ိဳးဆက္သစ္မ်ားေပၚထြက္လာခဲ႔လွ်င္ ဘာသာသာသနာတည္တံ႔ေရးအတြက္ အႏၱရာယ္ရွိႏိုင္ပါေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားအပ္ပါသည္။
ျဖစ္ခ်င္ေသာဆႏၵကို တခြန္းတည္းေျပာခ်င္ပါသည္။ တန္ခိုးႀကီးဘုရားေဂါပကမ်ားကိုု စာရင္းစစ္ေပးၾကပါ။
(ဖိုးစမ္းေခ်ာင္း (GG)သည္ မႏၲေလးအေျခစိုက္ သတင္းစာဆရာတဦးျဖစ္သည္)
irrawaddy
Sign up here with your email
ConversionConversion EmoticonEmoticon