မိဘေက်းဇူးကန္းတယ္တဲ့လား

တစ္ေန႔က အသိမိတ္ေဆြ ဒကာမတစ္ဦးနဲ႔ တစ္နာရီေက်ာ္ ႏွစ္နာရီနီးပါး စကားေျပာျဖစ္ပါတယ္။ သူက ကေလးႏွစ္ေယာက္ အေမ အိမ္ေထာင္သည္ တစ္ေယာက္ပါ။ သူ႔မိဘႏွစ္ပါးလံုးလည္း သူနဲ႔ အတူေနပါတယ္။ သူက သူ႔မိဘေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ သူအႏွစ္ႏွစ္ အလလက ခံစားခဲ့ရတာေတြကို မိမိကို ရင္ဖြင့္တဲ့အေနနဲ႔ ေျပာျပပါတယ္။ မိမိအျမင္အရ ဆုိရင္ေတာ့ သူ႔မိဘေတြဟာ မိေကာင္းဖေကာင္း စာရင္းထဲကို မွားၿပီးေတာ့ေတာင္ မပါႏုိင္တဲ့ အမ်ိဳးအစားထဲမွာ ပါဝင္ပါတယ္။ သူက သူ႔မိဘေတြကို ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ပါတယ္။ ဒါကို သူလိမ္ၿပီး ေျပာတာမဟုတ္ဘူး ဆုိတာ မိမိအေနနဲ႔ ယံုၾကည္ပါတယ္။

သူ႔မိဘမ်ားက သူတို႔ထားရာေန ေစရာသြား သူတုိ႔ခုိင္းတဲ့အတုိင္း တစ္သေဝမတိမ္းလုပ္ဆုိတဲ့ ပံုစံနဲ႔ သားသမီးေတြကို ေနေစခ်င္ပါတယ္။ သူ႔ကိုမွ မဟုတ္ပါဘူး။ ေမြးထားတဲ့ သားသမီး အားလံုးကိုပါပဲ။ သူက သူ႔မိဘေတြကို ဘယ္ေလာက္ပဲ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ပါေသာ္လည္း တစ္ခါတစ္ရံမွာ သူက သူတို႔စကားအတုိင္း မျပဳမူမေနထုိင္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ခုနစ္ရက္ခုနစ္လီ တဆူဆူတပူပူ လုပ္လို႔ မၿပီးေတာ့ပါဘူး။ ဘာမွမဟုတ္တဲ့ ေသးေသးမႊားမႊား ကိစၥေလးက အစပါပဲ။

သူက သူေမြးထားတဲ့ ကေလးႏွစ္ေယာက္ကို ျမန္မာစာသင္ေပးခ်င္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူ႔မိဘမ်ားက ကေလးေတြကို ျမန္မာစာသင္ခြင့္ လံုးဝမျပဳပါဘူး။ ျမန္မာစာသင္ယူခြင့္ မျပဳလို႔ လူမ်ိဳးျခားလား ဆုိေတာ့လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဗမာစစ္စစ္ႀကီးေတြပါ။ အဲဒီလို ကိစၥကေန ဘာမွမဟုတ္တဲ့ မီးဖိုေခ်ာင္ကိစၥအထိ သူ႔မိဘမ်ားက ပါတတ္ပါတယ္။ သူ႔ညီမနဲ႔ အစ္မကေတာ့ သူတုိ႔ လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တာ လုပ္ၾကေပမယ့္ သူကေတာ့ တစ္အိမ္တည္း ေနရေတာ့ နားပူတာေၾကာင့္ နားပူဒဏ္ မခံႏုိင္တာေၾကာင့္ မိဘမ်ားနဲ႔ အတိုက္အခံ မလုပ္ပါဘူးတဲ့။ အကယ္၍မ်ား လုပ္မိရင္လည္း “နင္တုိ႔ေတြက မိဘေက်းဇူးကန္းတယ္။ ဒုကၡေကာင္းေကာင္းျဖစ္လိမ့္မယ္” ဆိုတဲ့ စကားနဲ႔ပဲ ကိုင္ေပါက္တတ္ပါတယ္တဲ့။ အံံ့ခ်ီးဖြယ္ရာ မိဘေတြပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ မိဘေက်းဇူး၊ ေက်းဇူးကန္းျခင္းတုိ႔နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ေျပာျပခ်င္တာေလးေတြ ျဖစ္လာပါတယ္။

မိဘေက်းဇူးတရား ဆုိတာ မိဘမ်ားရဲ႕ တာဝန္ဝတၱရားကို ေက်ပြန္ၾကတဲ့ မိဘနဲ႔ ေနလာရတဲ့ သားသမီးေတြ အတြက္ေတာ့ အထူးေျပာေနဖြယ္ရာ မလိုပါဘူး။ မိဘဝတၱရား မေက်ပြန္ၾကတဲ့ မိဘဝတၱရားကို နည္းနည္းေလးေတာင္မွ မေက်ပြန္တဲ့ မိဘနဲ႔ ႀကီးပ်င္းလာၾကရတဲ့ သားသမီးေတြ အတြက္က်ေတာ့ မိဘေက်းဇူးဆုိတာနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ လက္မခံႏုိင္စရာေတြ ရွိပါတယ္။

ဘုရားရွင္က အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္ ဒုကနိပါတ္ ပထမပဏၰာသ သမစိတၱဝဂ္မွာ မိဘေက်းဇူးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ေဟာၾကားထားပါတယ္။ ထုိေဟာၾကားခ်က္ေတြထဲမွာ ဣမႆ ေလာကႆ ဒေႆတာေရာ-ဤေလာကႀကီးကို ျမင္ေတြ႔ခြင့္ေပးတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ ပါရွိပါတယ္။ ဆုိလိုတာက မိဘက မိဘဝတၱရား မေက်ပြန္ရင္ေတာင္မွ ေမြးေက်းဇူးတစ္ခုနဲ႔တင္ မိဘေက်းဇူးက ဆပ္မကုန္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ မ်ားျပားႀကီးမားတယ္ဆုိတဲ့ သေဘာျဖစ္ပါတယ္။ မိဘေတြက ေမြးထုတ္လိုက္လို႔သာ သားသမီးေတြက ႏွစ္သက္ဖြယ္၊ မႏွစ္သက္ဖြယ္ေတြနဲ႔ ျပည့္ႏွက္ေနတဲ့ ဒီေလာကႀကီးကို ေတြ႔ျမင္ခြင့္ ရရွိတာေၾကာင့္ ေမြးေက်းဇူးဆိုတာ ဆပ္ဖို႔ အင္မတန္ ခက္ခဲပါသတဲ့။ သုိ႔ေသာ္လည္း မိဘဝတၱရား မေက်ပြန္ၾကတဲ့ မိဆိုးဖဆိုးေတြနဲ႔ ႀကီးျပင္းလာၾကရတဲ့ သားသမီးေတြ အတြက္က်ေတာ့ ေမြးေက်းဇူး ဆုိတာကို နားလည္လက္ခံေပးဖို႔ အင္မတန္ ခက္ခဲေနပါလိမ့္မယ္။

မိဘေတြက ကိုယ္ဝန္သေႏၶသားကို ဖ်က္ခ်လိုက္မယ္၊ ေမြးေမြးၿပီးခ်င္း ကေလးငယ္ကုိ ေတာင္ထိပ္ကေန ပစ္ခ်လိုက္မယ္၊ ေခြးလိုသားရဲ တိရစာၦန္ေတြကို အစာအျဖစ္ ေကြၽးေမြးလိုက္မယ္ဆုိရင္ ကေလးငယ္ျဖစ္ သူဟာ ဒီေလာကႀကီးကို ျမင္ေတြ႔ခြင့္ရမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီေလာကႀကီးထဲမွာ ဘဝတစ္ခုကို ထူေထာင္ခြင့္ရေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ္ဝန္သေႏၶသားကို ဖ်က္မခ်တဲ့မိဘ၊ ေမြးေမြးၿပီးခ်င္း ကေလးငယ္ကို သတ္မပစ္တဲ့ မိဘက အနည္းဆံုးေတာ့ ကေလးငယ္ကို ႏို႔ခ်ိဳရည္တုိက္ေကြၽးျခင္း စတဲ့ ကိစၥေတြကို ျပဳလုပ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ မိဘဝတၱရား မေက်ပြန္ဘူး ဆုိေပမယ့္ ေက်းဇူးတရားကေတာ့ ရွိတာပါပဲ။ နည္းတာနဲ႔ မ်ားတာပဲ ကြာျခားသြားမယ္ ထင္ပါတယ္။ မိဘေက်းဇူးဆုိတာ သားသမီးအေပၚမွာ နည္းတာနဲ႔ မ်ားတာပဲ ကြာပါတယ္။ ေက်းဇူးတရားကေတာ့ ေသခ်ာေပါက္ ရွိပါတယ္။ ဒီေလာက္ဆုိရင္ မိဘေက်းဇူးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ နားလည္ေလာက္ၿပီလို႔ ထင္ပါတယ္။ အခု “နင္တုိ႔ေတြက မိဘကို ေက်းဇူးကန္းတယ္” ဆိုတဲ့ မိဘတခ်ိဳ႕ရဲ႕ လက္သံုးစကားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ေျပာပါဦးမယ္။

ေက်းဇူးတရားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ သုတၱနိပါတ္ပါဠိေတာ္ မဂၤလသုတ္ေတာ္မွာ ဘုရားရွင္က ကတညဴ-မိမိအေပၚ၌ရွိေသာ သူ႔ေက်းဇူးကို သိျခင္း၊ ကတေဝဒီ- မိမိအေပၚ၌ရွိေသာ သူ႔ေက်းဇူးကို စြမ္းႏုိင္ေသာအခါ၌ ျပန္လည္ေပးဆပ္ျခင္း ဆုိၿပီးေတာ့ အဆင့္ႏွစ္ဆင့္ ခြဲၿပီးေတာ့ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

ပထမအဆင့္ျဖစ္တဲ့ ကတညဴသေဘာတရား အေနနဲ႔ မိဘအပါအဝင္ သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္က မိမိအေပၚ ကူညီေစာင့္ေရွာက္ေပးထားတဲ့ ေက်းဇူးတရား အနည္းအမ်ား အားလံုးကို ကိုယ့္ရဲ႕ရင္ထဲႏွလံုးသားထဲ အသိဉာဏ္ထဲကေန “သူ႔ေက်းဇူးတရားေတြ ငါ့အေပၚမွာ ရွိတယ္။ သူက ငါ့ရဲ႕ေက်းဇူးရွင္ပဲ” ဆိုတဲ့ စိတ္ေနသေဘာထားကို ကိန္းေအာင္းထားရပါ့မယ္။ သူ႔ကို ကိုယ့္ရဲ႕ေက်းဇူးရွင္ အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳရပါမယ္။

အကယ္၍ ကိုယ့္ေက်းဇူးရွင္ ဒုကၡျဖစ္ေနတယ္၊ အကူအညီ လိုေနတယ္။ ကိုယ္ကလည္း သူ႔ဒုကၡကို ေျဖရွင္းေပးႏုိင္တယ္၊ သူ႔ကုိ ကူညီေပးႏုိင္တယ္ဆုိရင္ သူ႔အခက္အခဲကို ကူညီေျဖရွင္းေပးရပါ့မယ္။ အကယ္၍ ကိုယ့္ေက်းဇူးရွင္ကလည္း ဒုကၡျဖစ္ေနတယ္၊ အခက္အခဲေတြကို ရင္ဆုိင္ေနရတယ္။ ကိုယ့္မွာလည္း ကူညီေျဖရွင္းေပးႏုိင္တဲ့ အေနအထားလည္း မရွိဘူးဆုိရင္ “ငါ့ေက်းဇူးရွင္ ဒုကၡျဖစ္ေနတယ္။ ငါကလည္း ဆြမ္းေတာ္ထားလို႔ ဝမ္းေတာ္ေတာင္ အႏုိင္ႏုိင္မုိ႔ ကူညီေပးေျဖရွင္းမေပးႏုိင္ဘူး။ ေနာင္အခါ သူလည္း ဒုကၡေရာက္ေနတယ္၊ ငါကလည္း သူ႔ဒုကၡကို ကူညီေျဖရွင္းေပးႏုိင္တယ္ဆုိရင္ ငါေက်းဇူးဆပ္တဲ့ အေနနဲ႔ ကူညီေပးေျဖရွင္းေပးရမယ္” ဆုိတဲ့ စိတ္ေနသေဘာထား ရွိရပါ့မယ္။

ကိုယ့္ေက်းဇူးရွင္လို႔လည္း ရင္ထဲႏွလံုးသားထဲ အသိဉာဏ္ထဲကေန အသိအမွတ္ျပဳထားတယ္။ ကိုယ့္ေက်းဇူးရွင္ ဒုကၡျဖစ္ အခက္အခဲ ေတြ႔ေနတာကို ကူညီေျဖရွင္းေပးခ်င္စိတ္လည္း ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္မွာ ကူညီေျဖရွင္းေပးႏုိင္တဲ့ အေနအထား စြမ္းအားမရွိလို႔ ကူညီေျဖရွင္းမေပးတာ ဆုိရင္ ေက်းဇူးကန္းရာ မေရာက္ဘူးလို႔ က်မ္းစာမ်ားက ဆုိပါတယ္။

သူ႔ေက်းဇူး ငါ့အေပၚ ဘာမွမရွိဘူးလို႔ နည္းသည္ျဖစ္ေစ၊ မ်ားသည္ျဖစ္ေစ သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ကိုယ့္အေပၚရွိတဲ့ ေက်းဇူးတရားကို အသိအမွတ္ မျပဳတာ၊ ေက်းဇူးရွင္ ဒုကၡျဖစ္ အခက္အခဲ ေတြ႔ေနတာကို ကူညီေျဖရွင္းေပးႏုိင္တဲ့ အေနအထား စြမ္းအားေတြ ကိုယ့္မွာရွိေနပါရဲ႕နဲ႔ ကူညီေျဖရွင္းမေပးတာကမွ ေက်းဇူးကန္းရာ ေရာက္တယ္လို႔ က်မ္းစာမ်ားက ဆိုပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ “င့ါမိဘေက်းဇူးဆုိတာ ငါ့အေပၚမွာ ျခဴးတစ္ျပားမွ မရွိဘူး။ ငါ့အေပၚ ဘာေက်းဇူးမွ မရွိတဲ့ မိဘေတြကို ငါက ျပန္လည္ေက်းဇူးဆပ္ေနစရာ မလိုဘူး” စသျဖင့္ နည္းသည္ျဖစ္ေစ၊ မ်ားသည္ျဖစ္ေစ မိဘေတြရဲ႕ေက်းဇူးကို ရင္ထဲႏွလံုးသားထဲ အသိဉာဏ္ထဲကေန အသိအမွတ္လည္း မျပဳ၊ မိဘေတြရဲ႕ အခက္အခဲဒုကၡကို ကူညီေျဖရွင္းေပးႏုိင္တဲ့ အေနအထားစြမ္းအား ရွိပါရဲ႕နဲ႔ ကူညီေျဖရွင္းမေပးမွသာ မိဘေက်းဇူးကန္းရာ ေရာက္ပါတယ္။

မိဘစကားကို တစ္သေဝမတိမ္း လိုက္နာျခင္း မျပဳတဲ့ သားသမီးဟာ မိဘကို ေက်းဇူးကန္းတဲ့ သားသမီးျဖစ္တယ္ ဆုိတဲ့ ဘုရားေဟာ မရွိပါဘူး။ မိဘစကားတုိင္းကို တစ္ခြန္းမက်န္ နာခံမွ မိဘကို ေက်းဇူးဆပ္ရာ ေရာက္တယ္ဆိုတဲ့ ဘုရားေဟာလည္း မရွိပါဘူး။ မိဘစကားတုိင္းကို တစ္သေဝမတိမ္း လိုက္နာျခင္း မျပဳလို႔သာ မိဘကို ေက်းဇူးကန္းရာေရာက္ရင္ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ သိဒၶတၳမင္းသားေတာင္ မိဘေက်းဇူးကန္းတဲ့သူ ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ သိဒၶတၳမင္းသားကိုယ္တုိင္ မိဘစကားတုိင္းကို တစ္သေဝမတိမ္း လိုက္နာျခင္း မျပဳခဲ့လို႔ပါပဲ။ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ သိဒၶတၳမင္းသား ဘဝမွာတင္မက ဇနကမင္းသား ဘဝမွာပါ မိဘစကားကို ဘုရားအေလာင္းေတာ္ တစ္သေဝမတိမ္း လိုက္နာျခင္း မျပဳခဲ့ပါဘူး။

မိဘစကားသာ တစ္သေဝမတိမ္း လိုက္နာခဲ့ရင္ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ သိဒၶတၳမင္းသား သဗၺညဳဘုရား အျဖစ္ကို ေရာက္ရွိရရွိေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ မိဘစကားသာ တစ္ခြန္းမက်န္ နာခံခဲ့မယ္ဆုိရင္ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ ဇနကမင္းသား ဘုရင္ဘဝကို ေရာက္ရွိမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ လူသားတုိင္းက မိမိႏွစ္သက္ရာဘဝ ပိုမိုေကာင္းမြန္ရာ ဘဝကို ေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္ ရွိပါတယ္။ အဲဒီလို ေရြးခ်ယ္တဲ့အခါမွာ မိဘနဲ႔ အတိုက္အခံ လုပ္သင့္ရင္လည္း လုပ္ရမွာပါပဲ။ အဲဒီလို မိဘနဲ႔ အတုိက္အခံလုပ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ မိဘေက်းဇူးကန္းရာ မေရာက္ပါဘူး။ ဘုရားအေလာင္း သိဒၶတၳမင္းသား ေတာထြက္ခန္းကို ေလ့လာဖတ္႐ႈလိုက္မယ္ဆုိရင္ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ သိဒၶတၳမင္းသားဟာ မိဘကို ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ဆန္႔က်င္ခဲ့သလိုဆုိတာ ေပၚလြင္ထင္ရွားပါတယ္။

ကိုယ့္စကားကို တစ္သေဝမတိမ္း တစ္ခြန္းမက်န္ လိုက္နာျခင္းမရွိဘဲ လိုက္နာသင့္တာ လိုက္နာ မလုိက္နာသင့္တာကို ဆန္႔က်င္ဘက္ျပဳတဲ့ သားသမီးကို “နင္တုိ႔က မိဘေက်းဇူးကန္းတယ္” လို႔ ေျပာဆုိတဲ့ မိဘဟာ မိဘမပီသတဲ့ မိဘ၊ မိဘေကာင္းမဟုတ္တဲ့ မိဘသာ ျဖစ္ပါတယ္။ မိဘပီသတဲ့ မိဘ၊ မိဘေကာင္းပီသတဲ့ မိဘက သားသမီးကို ေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္ ေပးပါတယ္။ သားသမီးေတြ ေရြးခ်ယ္မႈ မမွားယြင္းရေအာင္သာ ပဲ့ထိန္းေပးပါတယ္။ မိဘပီသတဲ့ မိဘက ငါ့စကားကို ငါ့သားသမီးက တစ္ခြန္းမက်န္ နာခံရမယ္ဆုိတဲ့ အတၱႀကီးမားတဲ့ စိတ္ေနသေဘာထား မထားရွိပါဘူး။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ေျပာခ်င္တာက မိဘစကားကို တစ္သေဝမတိမ္း တစ္ခြန္းမက်န္ လိုက္နာျခင္း မျပဳတဲ့ သားသမီးဟာ မိဘေက်းဇူးကန္းတဲ့ သားသမီးျဖစ္တယ္ ဆုိတဲ့ ဘုရားေဟာ မရွိပါဘူး။ မိဘစကားကို တစ္သေဝမတိမ္း တစ္ခြန္းမက်န္ လိုက္နာေပးတဲ့ သားသမီးဟာ မိဘေက်းဇူးကို ဆပ္တဲ့ သားသမီးျဖစ္တယ္ ဆုိတဲ့ ဘုရားလည္း မရွိပါဘူး။ မိဘစကား ဆုိေပမယ့္ လိုက္နာသင့္တာ လိုက္နာၿပီးေတာ့ မလိုက္နာသင့္တာကိုလည္း ဆန္႔က်င္ႏိုင္ပါတယ္။ မိဘစကား ဆုိေပမယ့္လည္း လုိက္နာသင့္တာမွ လိုက္နာရပါမယ္။ မိမိႏွစ္သက္တဲ့ဘဝ ပိုမိုေကာင္းမြန္တဲ့ ဘဝကို သားသမီးေတြ အေနနဲ႔ မိဘနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ လုပ္ၿပီးေတာ့လည္း ေရြးခ်ယ္ႏုိင္ပါတယ္။ အေရးႀကီးတာက ကိုယ္ေရြးခ်ယ္လိုက္တဲ့ ဘဝက ဒုစ႐ိုက္မႈေတြ ျပဳလုပ္ရတဲ့ဘဝ ျဖစ္မေနဖို႔ပါပဲ။ ကိုယ္က်င့္တရားကို ခ်နင္းေနရတဲ့ ဘဝ မျဖစ္ဖို႔ပါပဲ။

မိုးသု - မႏၲေလး
Previous
Next Post »
Powered by Blogger.