ခုံသုံးလုံး ပုံျပင္


တစ္ခါေသာ္ ပညာရွင္ တစ္ဦးက လူအမ်ား အတြက္ အသုံးဝင္ အက်ဳိး ရွိႏိုင္ေသာ ထိုင္ခုံ သုံးလုံးကို တီထြင္ မႈျပဳခဲ့ေလသည္။
၁။ က်န္းမာေရးခုံ
၂။ ခြန္အားဗလခုံ
၃။ ဥာဏ္ပညာခုံ

ထိုထိုင္ခုံသုံးလုံးမွာ သူ႔ေနရာ ႏွင့္ သူအသုံးဝင္ေပလိမ့္မည္။

နံပါတ္တစ္ခုံက က်န္းမာေရး မေကာင္းသူမ်ား တိုးတက္ေကာင္းမြန္ ေစရန္ရည္ရြယ္သည္။

နံပါတ္ႏွစ္ထိုင္ခုံက ခြန္အား နည္းသူမ်ားကို ျပည့္စုံ လုံေလာက္ ေသာ ခြန္အား မ်ားျဖည့္တင္းေပးႏိုင္ ပါသည္။

နံပါတ္သုံးထိုင္ခုံက လူတို႔၏ ဥာဏ္ပညာကို ပို၍ တိုးတက္ေကာင္း မြန္ရန္ျဖစ္ပါသည္။

ႏွစ္ရွည္လမ်ား ထိုင္ခုံသုံးလုံးကို ျပဳလုပ္၍ ၿပီးစီးျခင္းကိုရေလသည္။

ထုံးစံအတိုင္း ထိုင္ခုံဖြင့္ပြဲကို ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားစြာ ဖြင့္လွစ္ရန္ အတြက္ ေရေျမ႕သနင္းျပည့္ရွင္မင္း ကိုယ္တိုင္ၾကြေရာက္လာေလသည္။

ဖဲႀကိဳးကို စက္ခလုတ္ႏွိပ္ခ်င္ ေယာင္ေဆာင္၍ လက္ျဖင့္ ဆြဲျဖတ္ သည္။
ေတြ႕ပါၿပီ ထိုင္ခုံ သုံးလုံး..
ထိုင္ခုံမ်ားက ဘာမွ် ထူးျခားမႈ မရွိ။ သာမန္သစ္သားခုံမ်ားသာ။
ျပည့္ရွင္မင္းက ထိုင္ခုံသုံးလုံး အား မ်က္ေမွာင္ၾကဳတ္ၾကည့္ၿပီး..
“ထိုင္ခုံက ဘာမွလည္း မထူး ျခားပါလား”
ျပည့္ရွင္၏အေမးကို ပညာရွင္ က..
“မွန္ပါ ထိုင္ခုံ မ်ားမွာ ၾကည့္ရ သည္သာ မထူးျခားေသာ္လည္း အစြမ္းကား ဧရာမႀကီးမားပါသည္ ဘုရား။ စမ္းၾကည့္ေတာ္မူပါ”
ျပည့္ရွင္မင္းက မသကၤာေသာ္ လည္း ေခါင္းတညိတ္ညိတ္လုပ္ရင္း
“ဟုတ္ရင္ ဟုတ္ေပါ့ကြာ”
ဆိုကာ ခပ္တည္တည္ႏွင့္ ထိုင္ ခုံသုံးလုံးဆီ ေလွ်ာက္သြားသည္။ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ မင္းပရိသတ္ အေပါင္း ကလည္း ေငးေမာေနၾက သည္။
“ထိုင္မယ္ေနာ္”
ဘုရင္ႀကီးက ပညာရွင္ထံခြင့္ ေတာင္းသည္။ ပညာရွင္က ႐ိုက်ဳိးစြာ ေခါင္းညိတ္ၿပီး..
“ဟုတ္ကဲ့။ ထိုင္ပါခင္ဗ်။ ထိုင္ ၾကည့္ပါ”
ဘုရင္ႀကီးက ထိုင္ခုံသုံးလုံးကို လွည့္ၾကည့္ရင္း ဘယ္ထိုင္ခုံက စထိုင္ ရႏုိးႏိုးျဖစ္ေနရာ ပထမဆုံး က်န္းမာ ေရးထုိင္ခုံသို႔ ထိုင္ခ်လိုက္သည္။
“ဟာ”
ဘုရင္ႀကီး၏ မ်က္ႏွာမွာ ေက် နပ္မႈျဖင့္ ဝင္းလက္လာသည္။ ေနာက္ ထိုင္ခုံမွ ထလာၿပီး..
“ၾကည့္စမ္း မနက္ကငါ့ေျခ ေထာက္ က်ဥ္ေနတာ အခုမက်ဥ္ ေတာ့ဘူး။ ေနာက္ ၿပီး ငါ့ႏွလုံးခုန္ သံ လည္း ပုံမွန္ျပန္ ျဖစ္ၿပီ။ငါ့မ်က္ လုံးလည္းမမႈန္ေတာ့ဘူး။ ေဟး… ငါက်န္းမာေရး ေကာင္းၿပီကြ။ႏြား ႏို႔ေသာက္စရာ မလိုေတာ့ ဘူး”
“ေဟး”
ဘုရင္ႀကီး၏ စကားကို ျပည္သူ မ်ား အားေပးၾကသည္။
က်န္းမာေရး ေကာင္းသြားေသာ ဘုရင္က ပညာရွင္၏ ပခုံးကိုသြားပုတ္ ၿပီး..
“ေတာ္တယ္၊ ေမာင္မင္းဆု ေတာ္လာဘ္ေတာ္ ခ်ီးျမႇင့္ရမယ္”
ဆိုကာ
“ေနာက္ထိုင္ ခုံေတြကေကာ ဒီလိုစြမ္းရဲ႕ လားေမာင္မင္း”
ပညာရွင္က
“ရွင္ဘုရင္ႀကီး ကိုယ္တိုင္ပဲ စမ္းၾကည့္ပါခင္ဗ်”

ဘုရင္ႀကီးက ေခါင္းတညိတ္ ညိတ္လုပ္ရင္း ထိုင္ခုံမ်ား ဆီျပန္သြား သည္။ ၿပီးေနာက္ ခုံႏွစ္ခုံကို ဟိုခုံဝင္ ထိုင္ရႏိုး၊ ဒီခုံ ဝင္ထိုင္ရႏိုး ခ်ီတုံခ်တုံ ျဖစ္ေနသည္။ ၿပီးမွ မ်က္စိ မွိတ္၍ ခုံတစ္လုံးေပၚ ထိုင္ခ်လိုက္သည္။
“ဟာ”
ဘုရင္ႀကီး၏ အာေမဋိတ္သံ။ ၿပီးေနာက္ မ်က္ႏွာႀကီး ဝင္းပၿပီး
“ငါခြန္အားေတြ တိုးလာၿပီ။ ခြန္ အားေတြ တိုးလာၿပီ။ ၾကည့္စမ္း။ ငါ့လက္ေမာင္းကို ကငါဆယ့္ရွစ္ႏွစ္ သားတုန္းကလိုပဲၾကည့္စမ္းၾကည့္ စမ္း”
ဘုရင္းႀကီးက သူ႔လက္ေမာင္းကို ပင့္ျပသည္။
“ေဟး”
ျပည္သူမ်ားက အားေပးၾက ျပန္သည္။ ဘုရင္ႀကီးက ေပါ့ပါးလန္း ဆန္းစြာ ပညာရွင္နားသြားၿပီး
“ေမာင္မင္းေတာ္လြန္းသြားၿပီ။ ဆုေတာ္ လာဘ္ေတာ္ ခ်ီးျမႇင့္ရမယ္။ကဲ ေနာက္ဆုံး ထိုင္ခုံတစ္လုံးကဘာလဲ။
“ဥာဏ္ပညာ ခုံပါဘုရား”
ဘုရင္ႀကီး ေခါင္းညိတ္ ၿပီး..
“ဥာဏ္ပညာခုံ ဟုတ္လား၊ ကဲ ထိုင္ၾကည့္တာေပါ့”
ဆိုကာ ေနာက္ဆုံးခုံေပၚဝင္ ထိုင္လိုက္သည္။
“ဟာ”
ဘုရင္ႀကီး အာေမဋိတ္သံ။ ျပည္ သူမ်ားက သူ႔အား ဘာျမြက္ၾကား ေလမလဲဟု နားစြင့္ေနသည္။ ဘုရင္ ႀကီးႏႈတ္က ထြက္လာသည္က..
“ဘာမွမထူးဘူး”
ထိုစကားၾကားေတာ့ ပညာရွင္ ပ်ာေတာက္သြားတယ္။
ခုံဆီသြားၿပီး ခြၽတ္ယြင္းခ်က္မ်ား ရွာၾကည့္သည္။ ခြၽတ္ယြင္းမႈ ဘာကိုမွ် မေတြ႕ရ။ ေသခ်ာေအာင္ အထပ္ထပ္ စစ္ေဆးသည္။ လုံးဝျပည့္စုံမွ
“တစ္ခါေလာက္ျပန္ ထုိင္ၾကည့္ ပါ အရွင္မင္းႀကီး”
ဘုရင္ႀကီးက ျပန္ဝင္ထိုင္သည္။
“အဲ”
ဘုရင္ႀကီး မ်က္လုံးျပဴးသြား သည္။ ေနာက္ ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ ႏွင့္ ပညာရွင္ကို ျပန္ၾကည့္ၿပီး
“ဘာမွေျပာင္းမသြားဘူး”
ပညာရွင္ ပ်ာပ်ာသလဲျဖစ္သြား ၏။ သူ႕ခုံ၏ မွားယြင္းမႈမ်ား ရွာသည္။ ျပင္သည္။ ျပန္ၿပီး ေသခ်ာမွ..
“ျပန္ထိုင္ၾကည့္ပါအရွင္”
ဘုရင္ႀကီး ျပန္ထိုင္ၾကည့္သည္။ ေခါင္းကို ယမ္းခါကာ
“ထူးပါဘူးဟာ”
ပညာရွင္ခုံကို အထပ္ထပ္ျပန္ စစ္သည္။ ခြၽတ္ယြင္းခ်က္ မေတြ႕ရ။ ေနာက္မွ အေျဖရွာေတြ႕ၿပီး ဘုရင္ ႀကီး၏ ေခါင္းကိုဆြဲ ယူၾကည့္လိုက္ သည္။ ဘုရင္ႀကီး၏ ဦးေခါင္း ကို အေသအခ်ာၾကည့္ၿပီးမွ သက္ျပင္းခ် ကာ ဤသို႔ေလွ်ာက္၏။
“ေလးျမတ္ေသာ ေရေျမ႕သခင္ ဘုရင္ႀကီးခင္ဗ်ာ။ ဤခုံမ်ားမွာ မစြမ္း မဟုတ္။ စြမ္းပါသည္။ က်န္းမာေရး မေကာင္းသူကို ေကာင္းေစ၏။ မသန္ သူကိုလည္း ဤခုံက စြမ္းေစပါ ၏”
“ဒါျဖင့္ ဟိုခုံကေကာ စြမ္းလုိ႔ လား၊ ဘာမွမစြမ္းဘဲ”
ဘုရင္ႀကီး၏ ျဖတ္ေျပာေသာ စကားကို ပညာရွင္က..

“အရွင္မင္းႀကီး အမွန္ဆိုရေသာ္ ထိုင္ခုံကလည္း စြမ္းပါသည္။ သို႔ေသာ္ ခုံမ်ား၏ ထုံးစံအရ ဥာဏ္ပညာ အနည္းငယ္ ရွိသူကိုသာ ဥာဏ္ပညာပို တိုးပြားေအာင္ ျပဳလုပ္ ၍ရပါသည္။ အရွင္မင္းႀကီး ကဲ့သို႔ ဥာဏ္ပညာလုံးဝ မရွိသူကို ဥာဏ္ပညာ တိုးပြားေပးရန္ မည္သည့္ မည္သို႔ေသာ ထိုင္ခုံအရွိန္ အဝါျဖင့္ ေပးစြမ္း၍ မရႏိုင္ျခင္း ပင္ ျဖစ္ေပေလေတာ့၏”

”မီး႐ႈိ႕ပစ္လိုက္”

ပညာရွင္၏ စကား မွန္ေပလိမ့္မည္။ ျပည္သူေတြ အတြက္ အသုံးဝင္ႏိုင္ေသာ ထိုင္ခုံ သုံးလုံးမွာ ဥာဏ္ ပညာမရွိေသာ ဘုရင္ေၾကာင့္ မီး ေလာင္တိုက္ အသြင္းခံ လိုက္ ရေလ ေတာ့သတည္း။

အၾကည္ေတာ္ | Popular Journal
Previous
Next Post »
Powered by Blogger.