“ေအာင္မေလးေလး… ဘ၀ဆိုတာ တိုတိုေလးရယ္၊ ငေၾကာင္ေတြနဲ႔ေတာ့ အလုပ္မလုပ္ခ်င္ပါဘူး” လို႔မ်ား ေရရြတ္မိပါလား။ ဒါဆိုရင္ေတာ့ သင္ဟာ မွတ္ဉာဏ္နည္းလြန္းသူ၊ ကိုယ့္ဘက္ကိုယ္ ယက္လြန္းသူတစ္ ေယာက္သာ ျဖစ္မယ္ဆိုတဲ့ မွတ္ခ်က္ေပးပါရေစ။ ဘယ္သူမွေတာ့ ခပ္ေၾကာင္ေၾကာင္လူေတြနဲ႔ အလုပ္လုပ္ခ်င္ မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေကာင္းေကာင္း သေဘာမေပါက္ေသးတဲ့အခ်ိန္အထိ စာေရးသူလည္း လူ ေၾကာင္မ်ားနဲ႔ အလုပ္မလုပ္ခ်င္သူ စာရင္းထဲပါခဲ့ပါတယ္။
ဘာကိုဆိုလိုတာလဲ???
ၾကားတဲ့အတိုင္းပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ဟာလည္း ငေၾကာင္တစ္ေယာက္ျဖစ္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း အျမဲ ထာ၀စဥ္ မဟုတ္သလို လူတိုင္းအေပၚမွာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ အေျခအေန အခ်ိန္အခါကိုလိုက္ၿပီး ေၾကာင္ တတ္တဲ့သဘာ၀ေတာ့ ရွိပါတယ္။ အလုပ္သေဘာအရ ဆက္သြယ္ရျခင္းဟာ တစ္ခါတစ္ရံ အဲဒီ့သဘာ၀ရွိတတ္ ပါတယ္။
ယေန႔အလုပ္ခြင္ ဆိုတာကလည္း မတူညီတဲ့ ကၽြမ္းက်င္မႈမ်ားနဲ႔၊ မတူညီတဲ့ အစြယ္ေတြနဲ႔ မတူညီတဲ့ အျမင္ေတြနဲ႔ ေရာသမေမႊထားတဲ့ ေနရာျဖစ္လာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အလုပ္ကရလာတဲ့ ဖိစီးမႈေတြ၊ ဖိအားေတြ နဲ႔ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈေတြကို မတူညီတဲ့ တုန္႔ျပန္မႈမ်ားနဲ႔ ျပန္လည္တုန္႔ျပန္တတ္တဲ့ သဘာ၀ရွိလာပါတယ္။
ျမန္ႏႈန္းျမင့္ မိုင္ႏႈန္းနဲ႕ ေရြ႕လ်ားေနတဲ့အလုပ္ခြင္မွာ ရွင္သန္ခ်င္သူဆိုရင္ေတာ့ အမ်ဳိးမ်ဳိးအျပားျပား ေသာ လူေပါင္းစံုကို ဘယ္လိုကိုင္တြယ္ရမယ္ဆိုတာ အခ်ိန္ေပးသင္ယူဖို႔လိုကို လိုအပ္ပါတယ္။ သင္က ခပ္ ေၾကာင္ေၾကာင္လူလို႔ ထင္ေနသူမ်ားလည္း ပါ၀င္ပါတယ္။ ေအာက္မွာေဖာ္ျပသြားမယ့္ အခ်က္ေတြကေတာ့ ေအာင္ျမင္တဲ့ေခါင္းေဆာင္မ်ား လက္ကိုင္ထားတဲ့ အခ်က္မ်ားျဖစ္ပါတယ္။
အမွန္အတိုင္းၾကည့္ပါ…
လူဆိုတဲ့သေဘာက သူတို႔အျမင္မၾကည္တဲ့သူေတြနဲ႕ သူတို႔က ခပ္ေၾကာင္ေၾကာင္လို႔ ယူဆထားတဲ့ လူေတြအေပၚမွာ ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ အေတြးအျမင္ေတြ ျဖစ္သြားတတ္ပါတယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ျပႆနာကိုစတင္သူဟာ သင္မျဖစ္ဖို႔ပါပဲ။ သင္ယံုၾကည္ရတဲ့ တတိယလူတစ္ေယာက္ေယာက္ကို ေမးႏိုင္သလို၊ သင္ထင္ျမင္ေနသူနဲ႔ တိုက္႐ိုက္စကားေျပာၿပီး ေျဖရွင္းလို႔ရပါတယ္။ ဘယ္လိုအေျခအေနပဲျဖစ္ျဖစ္ အမွန္အ တိုင္းၾကည့္ဖို႔ သိပ္လိုအပ္ပါတယ္။
ျပႆနာကို ရင္ဆိုင္ပါ၊ လူပုဂၢိဳလ္ကို ရင္မဆိုင္ပါႏွင့္…
ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္ျခင္းဟာ စီးပြားေရးမွာ အေရးပါတယ္ဆိုေပမဲ့ အေျခခံစည္းမ်ဥ္းေတြကို နားလည္ဖို႔ ေတာ့ လိုအပ္ပါတယ္။ ဒီလို ရင္ဆိုင္ၾကတဲ့အခါ အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္းကေတာ့ ျပႆနာကို အေျခအတင္ေဆြးေႏ ြးျခင္းပါပဲ။ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာေတြေတာ့ မပါပါေစနဲ႔။ အလုပ္ထဲမွာ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္က ခ်ျပတဲ့ စိတ္ကူးစိတ္သန္း၊ အေတြး စတာေတြကို မႀကိဳက္ဘူး၊ သေဘာမတူဘူးလို႔ ေျပာခြင့္ရိွပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူ႔ကိုေတာ့ မႀကိဳက္ဘူးရယ္လို႔ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာဆန္တဲ့မွတ္ခ်က္ မေပးပါနဲ႔။ ဒါဆို သင့္အလြန္ျဖစ္သြားပါ လိမ့္မယ္။
အလြယ္တကူ တံဆိပ္မတပ္ပါႏွင့္…
ကိုယ့္အလုပ္ခြင္က လူတစ္ေယာက္ကို တစ္စံုတစ္ရာေ၀ဖန္ဖို႔၊ တံဆိပ္တပ္ဖို႔ စိတ္ဆႏၵေတြ ျဖစ္လာၿပီ ဆိုရင္ အလြယ္တကူ ထုတ္မေျပာလိုက္ပါနဲ႔။ ပိုေသခ်ာေအာင္ ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာပါ။ သင္ဟာ စိတ္ဖတ္ဆရာ တစ္ေယာက္တဲ့အတြက္ လူေတြ ဘာစိတ္ကူးေၾကာင့္ ဒီလိုေတြလုပ္ေနသလဲဆိုတာ မသိႏိုင္ပါဘူး။ ကိုယ္လုပ္ ေဆာင္ခ်က္ဟာဘာအတြက္ဆိုတာ ေကာင္းေကာင္းမသိသူေတြအတြက္ဆို ပိုၿပီးမေ၀ဖန္သင့္ပါဘူး။ မွားဖို႔ ရာခုိင္ႏႈန္းအရမ္းျမင့္ေနပါတယ္။
ဘာၿပီးဘာလုပ္မယ္ဆိုတာသာ အာ႐ံုစိုက္ပါ…
အလုပ္ခြင္ဆိုတာ သူ႔အေၾကာင္း ကိုယ့္အေၾကာင္း ဖလွယ္ၾကတဲ့ေနရာတစ္ခု မဟုတ္ပါဘူး။ အလုပ္ လုပ္ရတဲ့ ေနရာတစ္ခုသာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သင္လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ရမယ့္ အလုပ္ေတြထဲကမွ ဘာၿပီးဘာ လုပ္သြားရင္ ပိုထိေရာက္ၿပီး ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ၿပီးမလဲဆိုတာကိုပဲ အာ႐ံုထားပါ။ ဒီအလုပ္ေတြ ၿပီး ေျမာက္ေအာင္ျမင္မွ သင္လုပ္ခလစာရမွာပါ။ စကားနည္းနည္းၾကမ္းသြားရင္ ခြင့္လႊတ္ပါ။ သို႔ေသာ္လည္း ဒါဟာ အမွန္တရားတစ္ခုပါ။
ကိုယ္ခ်င္းစာၾကည့္ပါ…
ဒါဟာ အလုပ္ခြင္မွာ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္အဆင္ေျပေစမယ့္ အေကာင္းဆံုး နည္းလမ္းတစ္ခု ပါ။ သူတစ္ပါးေျပာဆိုတာကို ေသေသခ်ာခ်ာနားေထာင္တဲ့အျပင္ “ခင္ဗ်ားေျပာေနတာ… ဒီလိုသေဘာပါေနာ္” ဆိုတာမ်ဳိးလည္း ျပန္လည္အတည္ျပဳႏိုင္ပါေသးတယ္။ ဒီလိုနည္းလမ္းကို အသံုးျပဳျခင္းျဖင့္ တင္းမာေနတဲ့အေျခ အေန ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ထိန္းေပးႏိုင္တာ အ့ံအားသင့္ဖြယ္ ေတြ႔ရွိရပါလိမ့္မယ္။
သေဘာထားႀကီးစမ္းပါ…
ကၽြန္ေတာ္ငယ္ငယ္တုန္းကေပါ့။ အခင္ဆံုးသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ ရန္ျဖစ္ၾကေရာ။ အဲဒီ့မွာ အိမ္ကိုငိုရင္းျပန္ၿပီး အေမ့ ကိုတိုင္တာ။ သူက ကၽြန္ေတာ့္ကိုရန္စတာေပါ့။ အေမျပန္ေျပာတာက… သေဘာထားႀကီးစမ္း။ သူငယ္ ခ်င္းကို စၿပီးေတာင္းပန္မလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ေနာင္ဘယ္ေတာ့မွ သူနဲ႔ သူငယ္ခ်င္း မလုပ္ေတာ့ဘူးလားတဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ကပဲစၿပီး ေတာင္းပန္လိုက္တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ အားလံုး ျပန္အဆင္ေျပသြားတယ္။ ဒီအျဖစ္အပ်က္က ႏွစ္ (၅၀) ေလာက္ၾကာခဲ့ၿပီ။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲစြဲေနတုန္း။
ပိုင္နက္မလုပါနဲ႔…
အလုပ္ခြင္ထဲ စမတ္က်တဲ့လူတစ္ေယာက္ျဖစ္ခ်င္သမွ် ကာလပတ္လံုး ဒီေခါင္းစဥ္ေအာက္ကို ဘယ္ ေတာ့မွမေရာက္ပါေစနဲ႔။ ဒါကို ယံုၾကည္ပါ။ ဒီလိုပိုင္နက္လုတဲ့ကိစၥေတြက ဒီေန႔အတြက္အေရးႀကီးတဲ့ ေခါင္းစဥ္ ျဖစ္ေနေပမဲ့၊ အခ်ိန္နည္းနည္းၾကာသြားလို႔ ျပန္စဥ္းစားမိရင္ ငါဘာေၾကာင့္ ဒီေလာက္ေသးမႊားတဲ့ကိစၥအတြက္ ဒီလိုလိုနဲ႔ အျငင္းပြားမိပါလိမ့္လို႔ အေတြးေပါက္ေစႏိုင္ပါတယ္။
အခ်ိန္ကိုက္ ေျဖရွင္းပါ…
အရွိန္တညီးညီးျဖစ္ေနတဲ့ အျငင္းပြားမႈတစ္ခုကို ေက်ာ္လႊားသြားျခင္းက စိတ္ခံစားမႈေတြကို အနည္ ထုိင္သြားဖို႔ တစ္ခါတစ္ရံေကာင္းတယ္ဆိုေပမဲ့၊ အဲဒီ့အျငင္းပြားမႈကေန မီးခုိးႂကက္ေလွ်ာက္ျဖစ္လာမယ့္ ျပႆနာကိုေတာ့ ခပ္ျမန္ျမန္ေရာက္လာဖို႔ ဖိတ္ေခၚရာေရာက္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျပႆနာတစ္ခုကို အခ်ိန္ ကိုက္ေျဖရွင္းပါ။ ပြင့္လင္းစြာ ေဆြးေႏြးပါ။
အစြန္းေရာက္ေၾကာင္ကြက္မ်ားကို ကိုယ္တိုင္ဖယ္ရွားပါေစ…
တစ္ခါတစ္ရံ တခ်ဳိ႕လူရဲ႕ အစြန္းေရာက္တဲ့ ေၾကာင္ကြက္ေတြကို အလုပ္ခြင္မွာ ျမင္ေတြ႕လာမယ္ဆိုရင္ ၾကား၀င္ေျဖရွင္းဖို႔ မႀကိဳးစားပါနဲ႔။ သူ႔ဘာသာ အေတြးေပါက္ၿပီး ကိုယ္တိုင္ဖယ္ရွားျခင္းကသာ အေကာင္းဆံုး နည္းလမ္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ေသာ့ခ်က္က စိတ္ရွည္ရွည္နဲ႔ ေစာင့္ၾကည့္ျခင္းပါ။
မွတ္တမ္းထားပါ…
ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရရင္ အဲဒီ့ခပ္ေၾကာင္ေၾကာင္ဆိုတဲ့သူေတြက သင့္ေရွ႕တစ္မ်ဳိး ကြယ္ရာတစ္မ်ဳိး လုပ္တတ္၊ ေျပာတတ္သူေတြမ်ားပါတယ္။ သူတို႔နဲ႔မ်ား ထိပ္တိုက္ေျဖရွင္းၾကၿပီဆိုရင္ သင့္ကို မထင္မွတ္ထားတဲ့ ေထာင့္တစ္ေနရာကေန တုန္႔ျပန္လာတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလိုလူေတြနဲ႔ ပတ္သက္လာၿပီဆိုရင္ ေသးေသး ဖြဲဖြဲကအစ မွတ္တမ္းထားၿပီး လုပ္ေဆာင္ပါ။
ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ကေတာ့ “ေအာင္မေလးေလး…ဘ၀ဆိုတာ တိုတိုေလးရယ္၊ ငေၾကာင္ေတြနဲ႔ေတာ့ အလုပ္မလုပ္ခ်င္ပါဘူး””လို႔ခဏခဏေျပာေနမယ္၊ အလုပ္ခြင္တစ္ခုကေန တစ္ခုကိုလည္း ခပ္စိပ္စိပ္ေလး ခုန္ကူးေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ျပႆနာဟာ တျခားသူမဟုတ္ဘဲ သင္သာလွ်င္ျဖစ္တယ္ဆိုတာ သတိခ်ပ္ဖို႔ပါပဲ။
Ref: How to Deal With Jerks BY STEVE TOBAK
People Magazine
Sign up here with your email
ConversionConversion EmoticonEmoticon