ကေလးမ်ားကို တတ္ေအာင္ မသင္ဘဲ အတန္းတင္ေပးခဲ့မႈ မ်ားေၾကာင့္ အေျခခံ ပညာေရး အရည္အေသြး က်ဆင္း


သင္ၾကား တာ၀န္ယူသည့္ ေက်ာင္းဆရာ/ဆရာမ်ား အေနျဖင့္ ကေလးမ်ားကို တတ္ေအာင္ မသင္ဘဲ အတန္းတင္ေပး ခဲ့သည့္ အေျခအေနမ်ား ရိွခဲ့ ေသာေၾကာင့္ ကေလးမ်ား၏ တတ္ေျမာက္မႈ အရည္အေသြး က်ဆင္းေစကာ အေျခခံ ပညာေရး အရည္အေသြး က်ဆင္းေစျခင္းမ်ဳိး ႀကံဳေတြ႕ ခဲ့ရ ေၾကာင္း ပညာေရး ၀န္ႀကီး ဌာနမွ ဒုတိယ ၀န္ႀကီး ေဒါက္တာ ေဇာ္မင္းေအာင္က ေျပာသည္။ ယမန္ေန႔က က်င္းပသည့္ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ အစည္း အေ၀းတြင္ စတုတၳတန္းႏွင့္ အဌမတန္းတို ့၏ ပညာ အရည္အခ်င္း စစ္ေဆးျခင္းသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ တ၀ွမ္းလံုးရိွ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူ မ်ား၏ ႀကိဳးစား အားထုတ္မႈကို တိုးတက္ေစၿပီး ပညာေရး စနစ္ ျမႇင့္တင္ေရး အတြက္ အေထာက္အကူျပဳ/မျပဳ သိရိွ လိုျခင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ ေမးခြန္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ပညာေရး ဒုတိယ၀န္ႀကီးက ျပန္လည္ ရွင္းလင္း ေျဖၾကားရာတြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။

အရင္က စာေမးပြဲ ဗဟိုျပဳတဲ့ စနစ္ကို က်င့္သံုးခဲ့ တာေၾကာင့္ စာေမးပြဲ က်႐ႈံးတဲ့ ႏွစ္က် ေက်ာင္းသူ/ေက်ာင္းသားမ်ား အတန္းလိုက္ရိွ ခဲ့ၿပီး၊ စာေမးပြဲက်႐ံႈးမႈႏွင့္ အတူ ေက်ာင္းထြက္တဲ့ ေက်ာင္းျပင္ပေရာက္ ကေလးမ်ား အလြန္မ်ားျပားခဲ့ပါတယ္ ဟု ပညာေရး ဒုတိယ၀န္ႀကီးက ဆိုသည္။ ပညာေရး ၀န္ႀကီးဌာန အေနျဖင့္ ထိုကဲ့သို႔ ကိစၥရပ္မ်ား မျဖစ္ေစရန္ အတြက္ စဥ္ဆက္မျပတ္ အကဲျဖတ္ကာ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ ျခင္းေၾကာင့္ ေက်ာင္းထြက္ႏႈန္း မ်ားေလ်ာ့က်ျခင္း၊ ေက်ာင္းၿပီးဆံုးမႈ ႏႈန္းမ်ား ျမင့္တက္လာ ခဲ့ေၾကာင္း ပညာေရး ၀န္ႀကီး ဌာနမွ ဒုတိယ၀န္ႀကီး ေဒါက္တာ ေဇာ္မင္းေအာင္က ေျပာသည္။

ထို႔ျပင္ အေျခခံပညာ အရည္အေသြး ျမင့္မားေရးသည္ အေျခခံပညာ ဆရာ/ ဆရာမမ်ား၏ သင္ၾကားမႈ အရည္အေသြး ေပၚတြင္ တည္မွီလ်က္ ရိွၿပီး မူလတန္း အဆင့္ ေနာက္ဆံုးတန္း ျဖစ္သည့္ စတုတၳတန္းႏွင့္ အလယ္တန္း အဆင့္ ေနာက္ဆံုးတန္း ျဖစ္သည့္ အဌမတန္း အဆင့္ စာေမးပြဲ မ်ားကို က်င္းပ၍ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား ၏ တတ္ေျမာက္မႈ အရည္အေသြးကို စိစစ္ကာ လုိအပ္သလို ျဖည့္ဆည္း ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ အတြက္ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ပညာသင္ႏွစ္ မွ စတင္ကာ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေၾကာင္း ပညာေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ သိရသည္။

၂၀၁၄-၂၀၁၅ ပညာသင္ႏွစ္ ကစၿပီး မူလတန္း အဆင့္ စတုတၳတန္း အဆင့္ အဌမတန္းတို႔မွာ ႏိုင္ငံေတာ္ အဆင့္ စာေမးပြဲမ်ားကို က်င္းပၿပီး၊ သက္ဆိုင္ရာ ေက်ာင္း အုပ္မ်ား၊ သင္ၾကားေရး တာ၀န္ယူ ရတဲ့ ဆရာ/ဆရာမမ်ား အေနနဲ႔ အတန္းလိုက္ အရည္အေသြးမီ သင္ၾကားေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို ပိုမို အေလးေပးၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေဆာင္ရြက္ေစပါတယ္ ဟု ပညာေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ ဒုတိယ၀န္ႀကီးက ေျပာသည္။

ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန အေနျဖင့္ အေျခခံ ပညာအဆင့္တြင္ စစ္ေဆး အကဲျဖတ္မႈ စနစ္ကို ႏွစ္စဥ္ အတန္းတင္ စာေမးပြဲ စစ္ေဆး၍ အတန္း တင္ေပးသည့္ စာေမးပြဲ ဗဟိုျပဳသည့္ စစ္ေဆးအကဲျဖတ္သည့္ စနစ္မွ စဥ္ဆက္မျပတ္ အကဲျဖတ္၍ အတန္းတင္ေပးသည့္ စနစ္ကို ၁၉၉၈ ခုႏွစ္မွ စတင္ ကာ က်င့္သံုးခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

messenger
Previous
Next Post »
Powered by Blogger.