ဘာလင္ၿမိဳ႕ရွိ သီးသန္႔ငွားရမ္းထားတဲ့ အခန္းတစ္ခန္းရဲ႕ မီးေရာင္ေအာက္မွာ အမ်ိဳးသမီးေတြ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ၾကမ္းၾကဳတ္စြာ သတ္ပုတ္ေနၾကရတာကို ေတြ႔ရမွာပါ။ တစ္ခါတစ္ေလ ေသြးသံရဲရဲနဲ႔ တိရိစာၧန္ေတြလိုပဲ တိုက္ခိုက္ေနၾကတာပါ။
ဒီအမ်ိဳးသမီးေတြရဲ႕သတ္ပုတ္ပြဲေတြမွာ တရား၀င္သတ္မွတ္ထားတဲ့ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြကို ေတြ႔ရမွာမ ဟုတ္ပါဘူး။ သတ္ပုတ္တဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြထဲမွာ အခုမွ စတင္သတ္ပုတ္ဖူးတဲ့သူေတြ ပါသလို ယွဥ္ၿပိဳင္သတ္ ပုတ္မႈမွာ ၀ါရင့္ေနတဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြလည္းပါ၀င္ပါတယ္။ ဒီမွာ အသက္ (၂၀)ကေန (၅၀)အထိ အမ်ိဳးသမီး မ်ားပါတယ္လုိ႔ အဲဒီသတ္ပြဲကလပ္ေတြအေၾကာင္းကို (၂၀၁၃) က စလို႔ (၂၀၁၄) ထိတိုင္ လနဲ႔ခ်ီလို႔ မွတ္ တမ္းတင္ထားတဲ့ ဓါတ္ပံုဆရာမ ကတ္တာဇီနား မာဇာက ျပန္ေျပာင္းေျပာျပပါတယ္။
အန္နာ ကိုဒါ နဲ႔ အနီေရာင္နတ္ဆိုးမ ဆိုတဲ့ အမ်ိဳးသမီးႏွစ္ဦးက အဲဒီ သတ္ပုတ္ပြဲကလပ္ကို စတင္ တည္ေထာင္ဦးေဆာင္ေနသူေတြျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္ကာယအလွကစားသမားေတြနဲ႔ ကိုယ္ခံပညာကစား သမားေတြကို ပြဲစီစဥ္ေပးၿပီး ယွဥ္ၿပိဳင္ သတ္ပုတ္ေစတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။ သူတို႔တေတြဟာ နပန္းသတ္လို႔လည္းရတယ္၊ ထိုးႀကိတ္လို႔လည္းရတယ္၊ ကုတ္ျခစ္ခြင့္လည္းရွိတယ္။ ဒိုင္သူႀကီးမထားဘဲ ကစားေနတဲ့ ကစားပြဲရဲ႕ အေျခအေနကို သိရွိတဲ့သူတစ္ေယာက္ေယာက္ကိုပဲ ဒီပြဲအတြက္ အကဲျဖတ္ခိုင္း တာပါ။ အနည္းငယ္ေသာ ပြဲၾကည့္ပရိတ္သတ္ေတြကေတာ့ ေယာက်ာ္းေတြျဖစ္ၿပီး ကုိယ့္ရဲ႕ျပင္ပက ရွင္ သန္ေနရတဲ့ဘ၀ေတြကို ခြာခ်ကာ ယွဥ္ၿပိဳင္သတ္ပုတ္လိုတဲ့ ၿပိဳင္ပြဲ၀င္ေတြကေတာ့ အမ်ိဳးသမီးေတြသာ ျဖစ္ပါတယ္။
“ဒီလို သတ္ပုတ္ပြဲကို ပထမဦးဆံုးျမင္ေတြ႔ရေတာ့ ကၽြန္မ ေတာ္ေတာ္ ထိတ္လန္႔အံ့ၾသမိပါတယ္။ ဒီလို သတ္ပုတ္ပြဲမ်ိဳးကို တစ္ခါမွ မျမင္ဖူးခဲ့ေပမယ့္ ခုလို အနီးကတ္ျမင္ခြင့္ရတာကိုက အရမ္းကို စိတ္၀င္စားဖို႔ ေကာင္းပါတယ္။ သတ္ပုတ္ကြင္းရဲ႕ စည္း၀ိုင္းထဲမွာ တားျမစ္ခ်က္ေတြ၊ ခ်ဳပ္တည္းထားရတာေတြ အေၾကာက္ တရားေတြ လံုး၀ကိုမရွိၾကတာပါ”လို႔ ဓာတ္ပံုသင္တန္းေက်ာင္း ေအာင္လက္မွတ္ရဖုိ႔အတြက္ သတ္ပုတ္ ပြဲေတြကို ဓါတ္ပံုလာေရာက္ရိုက္ကူးေနရတဲ့ မူဇာက ဆိုပါတယ္။
အစ ပထမေတာ့ သတ္ပုတ္ပြဲကပံုေတြကို အေရာင္ေတြနဲ႔ ရိုက္ကူးခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ၿပိဳင္ပြဲစည္း ၀ိုင္းေပၚမွာ ခင္းထားတဲ့ အျပာေရာင္ဖ်ာေတြနဲ႔ နီယြန္မီးေရာင္ေတြေၾကာင့္ စိတ္တိုင္းက်တဲ့ ဓာတ္ပံုေတြကို မရခဲ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေနာက္ပိုင္းမွာ အေရာင္ပါတဲ့ ပံုေတြအစား အျဖဴအမည္းပံုေတြကို ရိုက္ကူးခဲ့ၿပီး အေ၀းကေန ရိုက္ထားတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးထက္ လႈပ္ရွားမႈေတြကိုသာ အဓိကအသားေပးတဲ့ အနီးကတ္ပံုေတြကို ရိုက္ကူးလာခဲ့တယ္လို႔ မူဇာက ရွင္းျပထားပါတယ္။
“အဲဒီလိုရိုက္ကူးဖို႔လည္း မလြယ္ကူလွပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ ပြဲေတြက ခဏေလးနဲ႔ ၿပီးဆံုးသြား တတ္ၿပီး ခန႔္မွန္းရလည္း အလြန္ခက္ပါတယ္။ သတ္ပုတ္ေနတဲ့အမ်ိဳးသမီးေတြက တစ္ဦးကိုတစ္ဦး ေလးစား ၾကတဲ့အျပင္ တစ္ေယာက္ေယာက္က အလြန္အမင္း အထိနာသြားၿပီ ဆိုတာနဲ႔ ကစားပြဲကို ရပ္လိုက္ၾကတာ ပါ။ ကၽြန္မကိုယ္တိုင္ကလည္း ကိုယ့္ကိုလာ မထိခိုက္ေအာင္ အထူးသတိထားရပါတယ္။ ေဘးနားမွာခံုေတြ ရွိေနလို႔ ေတာ္ေသးတာေပ့ါ။ သူတို႔ သတ္ပုတ္ လံုးေထြးတာေတြက ကၽြန္မေျခေထာက္နားကို ေရာက္လာၿပီ ဆိုတာနဲ႔ ကၽြန္မျဖင့္ ခံုေပၚကို ခုန္တက္ရေတာ့တာပါပဲ” လို႔ ဓာတ္ပံုဆရာမက ဆိုထားျပန္ပါတယ္။
“ကၽြန္မရဲ႕ ဓါတ္ပံုပေရာဂ်က္အတြက္ ပံုေကာင္းေတြရဖို႔ သတ္ပြဲမွာေတြ႔ရတဲ့ ျပင္းထန္မႈေတြကုိ အကင္း ပါးပါးနဲ႔ ၾကည့္တတ္ဖို႔လိုပါတယ္။ ကၽြန္မဘယ္လုိပံုေတြကို အမိဖမ္း ရိုက္ကူးလိုက္ခ်င္တာလည္း ဆိုတာေတာင္ တခါတေလမသိဘူး။ သူ႔အလွည့္ ကိုယ့္အလွည့္ သတ္ပုတ္ေနတဲ့ အေျခအေနကို ဖမ္းယူခ်င္တာလား။ ဒါမွမဟုတ္ သတ္ပုတ္ေနတုန္း ကစားသမားေတြမွာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ စိတ္အားထက္ သန္မႈကိုပဲ ရိုက္ကူးခ်င္တာလားေတာင္ သိဖို႔ခက္ပါတယ္။ အခန္းထဲမွာရွိတဲ့ ျမင္ကြင္းေတြကို အဓိပၸါယ္အမ်ိဳး မ်ိဳးဖြင့္ဆိုလို႔ ရေနတယ္။ ကိုယ့္အားနည္းခ်က္ကိုလည္း ျပန္ဆန္းစစ္ၾကည့္ရတယ္။ ငါ ဘယ္အထိ လိုက္ရိုက္ နိုင္မလဲ။ သူတို႔ကေရာ ငါ့ရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကို ယံုၾကည္ပါ့မလား။ ငါ ဓါတ္ပံုရိုက္ေနတာကိုေရာ တကယ္ခြင့္ျပဳရဲ႕လား ဆိုၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပန္ေမးမိတယ္”လို႔ မူဇာက သူ႔ရဲ႕အေတြ႔အႀကံဳကို ျပန္ေျပာင္းေျပာဆိုထားပါတယ္။
“ႏွစ္ေတြၾကာျမင့္ခဲ့ေပမယ့္ အဲဒီသတ္ပုတ္တဲ့ကလပ္ကေတာ့ ရွင္သန္ေနဆဲ ျဖစ္ၿပီး အရင္ကထက္ ေတာင္ ပိုေကာင္းလာပါေသးတယ္။ အဲဒီမွာ ရိုက္ခဲ့တဲ့ ဓါတ္ပံုေတြကို တည္းျဖတ္တိုင္း ဒီ သတ္ပုတ္ပြဲ ေတြဟာ တကယ္ျဖစ္ခဲ့တာေတြပဲလို႔ ျပန္သတိရမိပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဓာတ္ပံုဆရာတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ကၽြန္မရိုက္ ကူးလိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို စိတ္၀င္စားမႈေတြ လြတ္လပ္ပြင့္လင္းတဲ့အေတြးအေခၚ ေတြနဲ႔ ခ်ဥ္းကပ္ဖို႔လိုတယ္လုိ႔ အဲဒီသတ္ပုတ္ပြဲေတြက ကၽြန္မကုိ အၿမဲသတိေပးလ်က္ရွိပါတယ္” လို႔ သူမက ဆိုထားပါေသးတယ္။
ခင္ေအးျမလြင္ - ဧရာဝတီ
Sign up here with your email
ConversionConversion EmoticonEmoticon