ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ရာမွာ ပ်က္စီးသြားခဲ့တဲ့ လယ္ယာေျမနဲ႔ သီးႏွံေလ်ာ္ေၾကးေတြကို ေပးၿပီးၿပီဆို ၿပီး သတင္းစာေတြမွာ အစိုးရ၀န္ႀကီးဌာနေတြက တရားဝင္ေၾကညာခဲ့ေပမယ့္ အခုခ်ိန္အထိ လယ္သ မားေတြ ေလ်ာ္ေၾကးေငြ မရေသးေၾကာင္း လယ္သမား ဦးစိုးသူက ေျပာပါတယ္။
“က်ေနာ္တို႔ ေတာင္သူလယ္သမားေတြရဲ႕ ေျမယာေတြကို သိမ္းဆည္းသြားၿပီး ရထားလမ္းႀကီးေဖာက္ လုပ္တယ္၊ ေဖာက္လုပ္ၿပီးေတာ့ ေျမယာေလ်ာ္ေၾကး၊ သီးႏွံေလ်ာ္ေၾကးမ်ား ေပးပါ့မယ္ဆိုၿပီးေတာ့ လူႀကီးေတြကေနၿပီးေတာ့ ေျပာဆိုစီစဥ္ၾကတယ္ေပါ့၊ ယေန႔တိုင္ထိကို ျဖစ္မလာပဲနဲ႔ လယ္သမားေတြ ဆိုလို႔ရွိရင္လည္း အိုးပ်က္အိမ္ပ်က္ျဖစ္တဲ့လူကျဖစ္ၾကတယ္၊
၂၀၁၄၊ ၄ လပိုင္း သတင္းစာထဲမွာ ေတြ႔ လိုက္ရတာက ရထားလမ္းျဖစ္ေရး ေတာင္သူေတြကို နစ္နာေၾကးေတြ၊ သီးႏွံေလ်ာ္ေၾကးေတြတို႔ ၊ ေျမယာေလ်ာ္ေၾကးတို႔ဆိုၿပီးေတာ့ ေပးအပ္ၿပီးေတာ့ဆို တာ ေျပာၾကားတဲ့အခါမွာ က်ေနာ္တို႔ လို ေတာင္သူလယ္သမားေတြ လက္ဝယ္ကို တစ္က်ပ္တစ္ျပားမွ မေရာက္ရွိေသးပါဘူး၊ အဲ့ဒါေၾကာင့္ မို႔လို႔ က်ေနာ္တို႔ အထက္ကတာဝန္ရွိ ပုဂၢိဳလ္ေတြ သိၾကားႏိုင္ေအာင္ က်ေနာ္တို႔အေနနဲ႔ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲေလး လုပ္ရတာပါ”
လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္က စတင္ေဖာက္လုပ္ခဲ့တဲ့ လိႈင္သာယာ၊ ေညာင္တုန္း၊ ဟသာၤတ ရထားလမ္းစီမံ ကိန္းေၾကာင့္ ေညာင္တုန္းၿမိဳ႕နယ္၊ စေကၠာ့ေတာင္ေက်းရြာအုပ္စုက လယ္ယာေျမဧက ၁၀၀ နီးပါး ပ်က္စီး သြားခဲ့တယ္လို႔ လယ္သမားေတြက ေျပာပါတယ္။
အဲဒီ လိႈင္သာယာ၊ ေညာင္တုန္း၊ ဟသာၤတ ရထားလမ္းကို ဒီႏွစ္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ေမလမွာ စတင္ေျပးဆဲြခဲ့ၿပီး ရထားလမ္းေျမေတြ ၿပိဳက်တာေၾကာင့္ အခုခ်ိန္မွာ ေျပးဆဲြမႈကို ရပ္နားထားခဲ့တယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ ေညာင္တုန္းၿမိဳ႕နယ္၊ ငေပ်ာကၽြန္းေက်းရြာအုပ္စုမွာ ၀ါ၀ါ၀င္းကုမၸဏီနဲ႔ မအူပင္ၿမိဳ႕အေျခစိုက္ ခလရ ၂၇ တပ္ရင္းတုိ႔က သိမ္းဆည္းထားတဲ့ လယ္ယာေျမဧက ၄၀၀ေက်ာ္အတြက္ ေလ်ာ္ေၾကးေငြေပးဖို႔ လည္း ေတာင္သူေတြက ေတာင္းဆုိခဲ့ၾကပါတယ္။
လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၉၉၆ ေလာက္က မအူပင္ၿမိဳ႕အေျခစိုက္ ခ.လ.ရ (၂၇) က တပ္ပိုင္ေျမဆိုၿပီး ဧက ၁၀၀ နီးပါးကို သိမ္းယူခဲ့ၿပီး ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ေလာက္မွာ ဝါဝါဝင္းကုမၸဏီက ေျမလြတ္ေျမရိုင္း ေဖာ္ထုတ္ေရးနဲဲ႔ စိုက္ပ်ိဳးေမြးျမဴေရး စီမံကိန္းအတြက္ဆိုၿပီး လယ္ယာေျမ ဧက ၃၀၀ ေက်ာ္ကို ေလ်ာ္ေၾကးမေပးပဲ သိမ္းဆည္းထားခဲ့တယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။
အဲဒီလယ္ယာေျမေတြထဲမွာ တခ်ဳိ႔ကို သီးစားခ်ငွားရမ္းထားၿပီး ၀ါ၀ါ၀င္းကုမၸဏီက သိမ္းယူထားခဲ့တဲ့ လယ္ယာေျမေတြမွာ ငါးေမြးျမဴေရးလုပ္ငန္းေတြ လုပ္ကိုင္ေနတယ္လို႔ သိရပါတယ္။
RFA
Sign up here with your email
ConversionConversion EmoticonEmoticon