အက္ပလီေကးရွင္းေတြ ေပ်ာက္ကြယ္သြားမယ့္ေခတ္


App တစ္ခုမွမပါတဲ့ စမတ္ဖုန္းတစ္လံုးဆိုတာ စိတ္ကူးၾကည့္တာနဲ႔တင္ ေတာ္ေတာ္ေလး အဆင္မေျပသလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ လက္ရွိေခတ္ နည္းပညာပိုင္းအရ စမတ္ဖုန္းေတြကို အိတ္ေဆာင္ ကြန္ပ်ဴတာေလးေတြလုိ စြမ္းေဆာင္ရည္ ျမင့္မားေနေစဖုိ႔ App ေတြရဲ႕အခန္းက႑က ႀကီးမားလြန္းေနတာေၾကာင့္ပါ။ ဒါေပမဲ့ ဆက္တိုက္ တိုးတက္ေျပာင္းလဲေနတဲ့ နည္းပညာေရစီးေၾကာင္း သဘာဝအရ App ေတြရဲ႕ေခတ္ဟာလည္း ကုန္ဆံုး လာေတာ့မယ္ လုိ႔ ပညာရွင္ေတြက ခန္႔မွန္းထားပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ကဆိုရင္ မၾကာခင္ႏွစ္အနည္းငယ္ အတြင္းမွာတင္ App ေတြ လံုးဝေပ်ာက္ကြယ္သြားၿပီး App ကင္းမဲ့ရာ နည္းပညာေခတ္ထဲ ခ်င္းနင္းဝင္ေရာက္ႏုိင္ေတာ့မယ္လုိ႔ ယံုၾကည္ေနပါၿပီ။

App ေတြ ေပ်ာက္ကြယ္သြားႏုိင္တဲ့ အေၾကာင္းရင္း

‘‘သိပ္မၾကာခင္ အနာဂတ္မွာApp ေတြ အမွန္တကယ္ေပ်ာက္ ကြယ္သြားႏုိင္ပါတယ္။ အဲဒီအစားInstant Messaging နဲ႔ SocialMedia Interface ေတြဟာ နည္းပညာနယ္ပယ္သစ္ရဲ႕ အေျခခံအက်ဆံုး ဝင္ေပါက္ေတြျဖစ္လာလိမ့္မယ္’’လုိ႔ Software ကုမၸဏီ Unit4ရဲ႕ ဗိသုကာဌာန အႀကီးအကဲ ကေလာ့စ္ဂ်ပ္ဆန္က ဆိုတယ္။App ေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္ခိုင္းေစရာမွာ ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ထိေတြ႕မႈလို အပ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ခႏၶာကိုယ္မွာ ဝတ္ဆင္ႏုိင္တဲ့ နည္းပညာ ကိရိယာေတြ တီထြင္လာတာ၊ အ သံနဲ႔ထိန္းခ်ဳပ္ ခုိင္းေစႏုိင္တဲ့ ဉာဏ္ရည္တု နည္းပညာေတြ ထြက္ေပၚလာတာဟာ App ေတြရဲ႕ နိဂံုးပိုင္းနီးကပ္လာတဲ့ အရိပ္လကၡဏာ ေတြ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။

App ေတြမွာ ႀကံဳရတဲ့ ျပႆနာေတြ

App ေတြ အသံုးတြင္က်ယ္ လာတာနဲ႔အမွ် စမတ္ဖုန္းနည္း ပညာမွာ ေနရာယူမႈကလည္း ႀကီးမားလာတယ္။ SoftwareUpdate ပိုင္းေတြ၊ ဖုန္းရဲ႕ ေနာက္ကြယ္က လုပ္ေဆာင္မႈေတြကအစ App ေတြရဲ႕ ထိန္းခ်ဳပ္မႈက အေရးပါလာတယ္။ ဒါေပမဲ့ App ေတြကိုအသံုးခ်ရာမွာ အဆင့္လုိက္ထိန္း ခ်ဳပ္ရတဲ့ လိုအပ္ခ်က္က ရွိေနဆဲ ပဲ။ Apple က Siri လုိ နည္းပညာကို တီထြင္ခဲ့ၿပီး တစ္စထက္တစ္စ အ ဆင့္ျမႇင့္လာႏုိင္တဲ့အခါမွာေတာ့ လုပ္ေဆာင္မႈေတြကို စကားတစ္ ခြန္းတည္းနဲ႔ ၿပီးေျမာက္ေစတယ္။ App ေတြကို အဆင့္ဆင့္အသံုးျပဳ ရတဲ့ အေျခအေနကို ေက်ာ္လႊား လာႏိုင္ခဲ့တယ္။

ဝင္ေငြက႑အရလည္း Appေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး စမတ္ဖုန္း ကုမၸဏီေတြအတြက္ စိတ္ပ်က္စရာၫႊန္ကိန္းေတြ ႀကံဳလာခဲ့ တယ္။ App Store ေတြကေန ဝင္ေငြရွာေဖြရာမွာ Apple နဲ႔ Google ရဲ႕ Android တို႔က အဓိကၿပိဳင္ဘက္ေတြျဖစ္ခဲ့တယ္။ Appleကေတာ့ App ေတြ ေရာင္းခ်မႈက ေန ဝင္ေငြအမ်ားဆံုးရေနတဲ့ ကုမၸဏီပါ။ ၂၀၁၅ အတြင္း App ေတြ Download လုပ္သမွ်ရဲ႕ ေငြေၾကး ၁၅ ရာခုိင္ႏႈန္းကို Apple ကရရွိခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ ၂၀၁၆ မွာေတာ့ ၈ ရာခုိင္ႏႈန္းထိ က်ဆင္းသြားတယ္လုိ႔ IDC က ဆိုပါတယ္။မိုဘိုင္းဖုန္း App ေတြ အသံုးျပဳမႈဟာ လာမယ့္ႏွစ္ေတြမွာ တိုးျမင့္လာႏုိင္ေပမယ့္ နည္းပညာကုမၸဏီေတြ ေမွ်ာ္လင့္ထားသေလာက္ ေတာ့ အရွိန္မေကာင္းႏုိင္ဘူးလို႔ လည္း IDC က ခန္႔မွန္းတယ္။

ေနာက္ၿပီး App ေတြရဲ႕ ျပႆနာတစ္ခုက သံုးစြဲသူရဲ႕ ပထမဆံုးအေတြ႕အႀကံဳမွာ အ ထင္ႀကီးမႈ ရေအာင္မယူႏုိင္ရင္ မေအာင္ျမင္ဖုိ႔ ေသခ်ာသေလာက္ ျဖစ္သြားတတ္တာပါ။ Dynatraceက ကိုယ္ပိုင္သုေတသနျပဳမႈတစ္ခု အရ စမတ္ဖုန္းကိုင္ေဆာင္သူ ထက္ဝက္နီးပါး (၄၇ ရာခုိင္ႏႈန္း)ဟာ App တစ္ခုကို ဖြင့္လွစ္အသံုး ျပဳဖုိ႔ သံုးစကၠန္႔ေလာက္ပဲ အခ်ိန္ ေပးလိုၾကတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ တကယ္လုိ႔ အစပိုင္းမွာ အထင္မႀကီးေတာ့ဘူးဆိုရင္ လူအားလံုး ရဲ႕ သံုးပံုတစ္ပံုနီးပါး (၃၂ ရာခိုင္ ႏႈန္း)ဟာ အဲဒီ App ကို လံုးဝထပ္ မသံုးေတာ့ဘူးလုိ႔လည္း Dynat-race က ဆိုတယ္။

App ေတြရဲ႕ အသံုးဝင္မႈ ကန္႔သတ္ခ်က္ေတြ

ဒါေပမဲ့ App ေတြရဲ႕ အားနည္းခ်က္မဟုတ္ဘဲနဲ႔လည္း အ ေျခအေန၊ အခ်ိန္အခါအလုိက္ အေရးပါမႈ ေလ်ာ့က်လာတာေတြ လည္း ရွိတယ္။ စမတ္ဖုန္း နည္းပညာ စတင္ထြန္းကားတုန္းက လူႀကိဳက္အမ်ားဆံုး App ေတြကို မွတ္ မိၾကပါေသးသလား။ ကင္မရာ၊ အီးေမးလ္နဲ႔ ဓာတ္မီးတို႔လို App ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ အခုေတာ့ ဒါေတြက ဖုန္းတုိင္းလုိလုိမွာ စံသတ္မွတ္ခ်က္အေနနဲ႔ ပါဝင္ေန ၿပီ။ ဒီလုိ Feature ေတြကို ပိုၿပီးေကာင္းမြန္ေအာင္ျမႇင့္တင္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားေနတဲ့ App ေတြလည္း ရွိပါေသးတယ္။ ဒါေပမဲ့ အမ်ားစုက ေတာ့ ဖုန္းမွာပါေနၿပီးသား။ ထပ္ၿပီး အသံုးမလိုေတာ့သလို ျဖစ္လာတယ္။

‘‘လူေတြက App အသစ္ေတြထပ္ထည့္ဖို႔ သိပ္စိတ္မဝင္စားတဲ့ သေဘာမ်ိဳးျဖစ္လာတယ္။ Appေတြကို မွီခိုလိုစိတ္နည္းလာ တယ္။ ဒါဟာ ေရရွည္မွာ App ေတြ လံုးဝေပ်ာက္ကြယ္သြားႏုိင္တဲ့ အလားအလာတစ္ခုပဲ’’လုိ႔ အခ်က္ အလက္နဲ႔ အရည္အေသြးဆန္း စစ္မႈဌာန PCA Predict က အမႈေဆာင္ခ်ဳပ္

ေဂ်မီတာနာက ဆိုတယ္။

‘‘အခုဆိုရင္ App ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက မည္းျပာပုဆိုးဆန္လာတယ္။ ဝက္ဘ္ဆိုက္အ ေသးေလးတစ္ခုကို ၫႊန္းထားတဲ့ Bookmark မ်ိဳးထက္ နည္းနည္းပဲ ပိုေတာ့တယ္။ တကယ့္ရင္းျမစ္ကို App ထက္ အဲဒီဝက္ဘ္ဆုိက္က လုပ္ေပးေနရတာမ်ိဳးေတြ ျဖစ္လာ တယ္’’လုိ႔လည္း သူက ေျပာပါ တယ္။

တကယ္လုိ႔ မူရင္းရင္းျမစ္ရဲ႕ ဝန္ေဆာင္မႈ အေထာက္အပံ့ကို တျခားနည္းလမ္းတစ္ခုခုနဲ႔ ဆက္သြယ္ရယူႏုိင္မယ္ဆိုရင္ App ေတြက လံုးဝအသံုးမဝင္သလို ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။ အသံနဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္ခုိင္း ေစတဲ့ နည္းပညာမ်ိဳးဟာ ဒီစိတ္ ကူးနဲ႔ အေျခခံတူညီေနတာကို ျမင္ ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ တကယ့္ လက္ေတြ႕ဘဝမွာ အသံုးဝင္တဲ့ ဝန္ေဆာင္မႈေတြကိုလည္း Appေတြကေန တစ္ဆင့္ခ်ိတ္ဆက္ ေခၚယူတာမ်ိဳး လူေတြက မလုိလားၾကဘူး။ Uber နဲ႔ Lyft ကေန အငွားကားေခၚစီးဖို႔ ဘယ္သူမွ Appကို မသံုးခ်င္ဘူး။ Netflix ဗီဒီယိုေတြၾကည့္ရင္လည္း ဒီသေဘာပဲ။ ကိုယ္ဘယ္ဇာတ္ကားကို ၾကည့္ခ်င္သလဲဆိုတာကို ကိုယ့္ဖုန္းကိုတိုက္႐ိုက္က်က် ေျပာျပလုိက္တာ မ်ိဳးကိုပဲ လိုလားၾကတာမဟုတ္ လား။

ၾကားခံ App ေတြရဲ႕ အခန္းက႑

နည္းပညာကုမၸဏီေတြက သူတို႔ရဲ႕ ဝန္ေဆာင္မႈေတြအတြက္ App ေတြကို တီထြင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ App အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး ပိုျပည့္စံုတဲ့ဝန္ေဆာင္မႈကို ေပးႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစား လာတယ္။ ဒါဟာ စီးပြားေရးအရ ေပါင္းစည္းမႈေတြလည္း ျဖစ္ႏိုင္ ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ လက္ေတြ႕သံုးစြဲ သူေတြအတြက္ေတာ့ ႐ႈပ္ေထြးတဲ့အေတြ႕အႀကံဳအခ်ိဳ႕ ျဖစ္ေပၚလာေစတယ္။ Facebook က Messe-nger နဲ႔ သြားပူးေပါင္းသလိုမ်ိဳး ေပါ့။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ Siri လုိ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ိဳးက ကိစၥအမ်ားစုကိုအလြယ္တကူ ခုိင္းေစၿပီးေျမာက္ ေစတယ္။ ဖြဲ႕စည္းပံု ရွင္းလင္း တယ္။ အသံုးျပဳရလြယ္ကူတယ္။ ဒီလိုဝန္ေဆာင္မႈမ်ိဳးေတြရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ရည္ ျမင့္တက္လာေလ ေလ၊ App ေတြရဲ႕ အခန္းက႑က ေသးငယ္ေလ်ာ့ပါးသြားေလေလ ျဖစ္မယ္လုိ႔ ေလ့လာသူေတြက ယံုၾကည္ေနတယ္။

စမတ္ေအးဂ်င့္ေတြ

Siri လို ဝန္ေဆာင္မႈေတြကို စမတ္ေအးဂ်င့္ေတြလုိ႔ ၫႊန္းဆိုပါတယ္။ စမတ္ဖုန္း အသံုးျပဳသူအ တြက္ ပိုၿပီးလြယ္ကူျပည့္စံုေအာင္ အေထာက္အပံ့ေပးေနတဲ့ စနစ္မ်ိဳး ပါ။ ၂၀၂၀ ျပည့္ႏွစ္ေလာက္မွာ စမတ္ေအးဂ်င့္ေတြဟာ မိုဘိုင္းဖုန္းနဲ႔ အသံုးျပဳသူၾကား ထိေတြ႕ ဆက္ႏႊယ္မႈ စုစုေပါင္းရဲ႕ ၄၀ ရာခုိင္ႏႈန္းကို တာဝန္ယူကိုင္တြယ္ႏုိင္တဲ့ အဆင့္မ်ိဳးေရာက္ေနလိမ့္မယ္လုိ႔ ကြၽမ္းက်င္သူေတြက ခန္႔မွန္းထားတယ္။ Apple မွာ Siri ရွိေန သလို Google ရဲ႕ Google Now၊Cortana၊ Alexa တို႔လို စမတ္ေအး ဂ်င့္ေတြ ပိုၿပီးအဆင့္ျမင့္လာမယ့္ အေျခအေနရွိပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဒီစမတ္ေအးဂ်င့္ေတြရဲ႕ သင္ယူ ႏုိင္မႈ ဉာဏ္ရည္တုကလည္း ပိုၿပီးထက္ျမက္လာႏုိင္တယ္။ ဒီအခါမွာ ဖုန္းသံုးစြဲသူကို အစစအရာရာအကူအညီ ေပးလာႏုိင္တယ္။ ‘‘ကိုယ့္အတြက္ လမ္းၫႊန္ဖို႔ အ ခ်က္အလက္အားလံုးကို စမတ္ ေအးဂ်င့္က ေျပာျပေနၿပီဆိုရင္ ဘယ္သူကမ်ား လမ္းၫႊန္ေျမပံုApp တစ္ခုကို သံုးေတာ့မွာတဲ့လဲ’’ လုိ႔ တာနာက ေထာက္ျပခဲ့တယ္။

App ေတြ ေပ်ာက္ကြယ္သြားမယ့္ေခတ္

လက္ရွိအခ်ိန္မွာ App ေတြဟာ စမတ္ဖုန္းအသံုးျပဳမႈ အေတြ႕ အႀကံဳအတြက္ အေရးအပါဆံုး နည္းပညာအေထာက္အပံ့အျဖစ္ ရပ္တည္ေနဆဲပါ။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ရဲ႕အလားအလာကို ေစာင့္ၾကည့္ ေနဖုိ႔ေတာ့ လိုလာပါလိမ့္မယ္။ ‘‘Screen ေပၚ ေပၚလာတဲ့ ခလုတ္ေတြကို လုိက္ႏွိပ္ေနရတာ လူေတြအႀကိဳက္ဆံုး အမူအက်င့္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ လူေတြရဲ႕ ပင္ကိုသဘာဝမဟုတ္ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ပိုၿပီးေတာ့ ရည္မွန္းခ်က္ႀကီးတဲ့၊ က်ယ္ေျပာတဲ့ ကမၻာတစ္ခုဆီ ဦးတည္ေနတာ။ သဘာဝဆန္ တဲ့ ေန႔စဥ္လႈပ္ရွားမႈေတြကို နည္းပညာက ေပါင္းကူးလုိက္ေလ်ာ ေပးဖို႔ လိုတယ္’’လို႔ Global DigitalSolutionsက အမႈေဆာင္ ဒုတိယ ဥကၠ႒ ဖရန္႔ခ္ပါလာမိုက ဆိုတယ္။ သူက လူေတြရဲ႕ သဘာဝအတိုင္း ေျပာဆိုသြားလာ ေနထုိင္မႈကို အေျခခံၿပီး လိုက္ျဖည့္ဆည္းမယ့္ စမတ္ေအးဂ်င့္ေတြဟာ အနာဂတ္မွာ App ေတြကို မ်ိဳးသုဥ္းသြားေစ မယ္လုိ႔ ယူဆေနတယ္။

‘‘Appတစ္ခုကို သံုးၿပီဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ခလုတ္ေတာ့ႏွိပ္ရ ေတာ့မယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ စာ႐ိုက္ ခ်င္႐ိုက္ရမယ္။ ဟင့္အင္း။ ခလုတ္ေတြ မႏွိပ္ဘဲ၊ စာမ႐ိုက္ဘဲ စကားတစ္ခြန္းေလာက္ ေျပာလိုက္ေပမယ့္ ျမင္သာတဲ့ အေထာက္အပံ့ေတြ ေပၚလာမယ့္နည္းပညာမ်ိဳး ထြန္းကားလာတဲ့အခါ App ေတြေပ်ာက္သြားမွာပဲ။ နည္းပညာ ေျပာင္းလဲျဖစ္တည္မႈ အရွိတရားကလည္း တစ္ခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ရဲ႕ ေမးခြန္းကို နည္းပညာက ျပန္ေျဖေပး လာမယ္ဆိုတာေသခ်ာပါ တယ္’’လုိ႔ ပါလာမိုက ေျပာပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာ စမတ္ဖုန္းတစ္လံုးကို App ေတြ ထည့္သံုးတဲ့သူမ်ိဳးဟာ ေက်ာက္ေခတ္လူသား ဆန္ဆန္ ႐ႈျမင္ခံရမယ့္ ေခတ္တစ္ ေခတ္ကို ေရာက္လာမွာ ျဖစ္ပါ တယ္။
—Ref: TechRadar

(ဇြဲရဲဝင့္ ဘာသာျပန္သည္ / 7day)
Previous
Next Post »
Powered by Blogger.