ျဖစ္သည္။ ေနရာမေျပာင္းဘဲ ဆုိင္နာမည္ႏွင့္ ေရာင္းခ်သည့္ ပစၥည္းမ်ားမွာ အၿမဲေျပာင္းေနသည္။ အထူးသ
ျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လူစည္ကားရာမ်ား၌ျဖစ္သည္။
‘‘အႀကီးမားဆံုးရင္ဆုိင္ေနရတာက အခန္းငွားခပဲ။ တစ္ႏွစ္ကုိ ႏွစ္ဆတက္ေနတယ္’’ဟု ေၾကာ္ျငာ႐ိုက္ ကူးျခင္းႏွင့္ မွတ္တမ္း႐ုိက္ကူးျခင္းလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ကုိင္ေနေသာ MIRACLE POST ၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္း ထူေထာင္သူ ကို၀ဏၰက ေျပာသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ လုပ္ငန္းဆက္လက္ရပ္တည္ႏုိင္ေရးအတြက္ ေျမညီထပ္တြင္ ငွားရမ္းၿပီး လုပ္ငန္းစတင္ခဲ့ရာမွ ဒုတိယႏွစ္တြင္မူ အထပ္ျမင့္တုိက္ခန္းက်ယ္သို႔ ေျပာင္းလဲဖြင့္လွစ္ခဲ့ရသည္။
ကို၀ဏၰနည္းတူ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းႏွင့္ အျခားေသာ လူေနထူထပ္သည့္ ၿမိဳ႕နယ္မ်ားတြင္ တစ္ႏုိင္တစ္ပုိင္လုပ္ ငန္း လုပ္ကုိင္သူမ်ားမွာ ဆုိင္ခန္းခေစ်းႏႈန္းမ်ား ခုန္တက္ေနျခင္း၊ လုပ္ငန္းရွင္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ရင္ဆုိင္ရျခင္းတို႔
ေၾကာင့္ ဆုိင္ခန္းေျပာင္းေရႊ႕ျခင္း (သုိ႔မဟုတ္) လုပ္ငန္းရပ္ဆုိင္းျခင္းတုိ႔အထိ ျဖစ္လာသည္။
ထို႔ေၾကာင့္လည္း ျပည္ပႏုိင္ငံမ်ားတြင္ သြားေရာက္အလုပ္လုပ္ကုိင္ေနသူမ်ားႏွင့္ ျပည္တြင္းတြင္ ေငြေၾကး အရင္းအႏွီး အထိုက္အသင့္ရိွသူမ်ားမွာ တစ္ႏုိင္တစ္ပုိင္ကုိယ္ပုိုင္လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ကုိင္လာၾကသည္။ အခ်ိဳ႕ မွာလည္း မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္းမ်ားႏွင့္ စပ္တူလုပ္ငန္းအျဖစ္ စတင္လာျခင္းျဖစ္သည္။
အထူးသျဖင့္ စားေသာက္ဆုိင္လုပ္ငန္း၊ တယ္လီဖုန္းဟန္းဆက္ႏွင့္ ဆက္စပ္ပစၥည္းအေရာင္းဆုိင္လုပ္ငန္း၊ ကားအေရာင္းအ၀ယ္လုပ္ငန္း၊ လူသံုးကုန္ပစၥည္း ေရာင္း၀ယ္သည့္လုပ္ငန္း၊ ခရီးသြားလုပ္ငန္းႏွင့္ ၀န္
ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းတုိ႔က အမ်ားစုျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ လုပ္ငန္းစတင္လုပ္ေဆာင္ခ်ိန္တြင္မူ သူတုိ႔ေမွ်ာ္လင့္မထားသည္မ်ားႏွင့္ ႀကံဳေတြ႕လာရသည္။
ဆုိင္ခန္းခမ်ား ျမင့္တက္လာျခင္း၊ ၿပိဳင္ဆုိင္မႈျပင္းထန္လာျခင္း၊ အစိုးရေပၚလစီေျပာင္းလဲျခင္းႏွင့္ ၀ယ္လုိအား မရိွျခင္းတု႔ိျဖစ္သည္။
လြန္ခဲ့ေသာသံုးႏွစ္ခန္႔က ဆုိင္ခန္းခေစ်းႏႈန္းႏွင့္ ယခုလက္ရိွ ဆုိုင္ခန္းခေစ်း၊ ႏႈိင္းယွဥ္ပါက အနည္းဆံုးႏွစ္ဆ တက္ခဲ့သည္။
ဆုိင္ခန္းခနည္းတူ လုပ္အားခ အခြန္အခႏွင့္ သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရးစရိတ္မ်ား တက္လာခဲ့သည္။ ထိုအခါ ဆိုင္ငွားခမတတ္ႏုိင္၍ ေနရာေျပာင္းေရႊ႕ဖြင့္လွစ္ရာမွ ေဖာက္သည္မ်ားႏွင့္ ေ၀းရျပန္သည္။
‘‘သူတုိ႔က လစာတုိးေတာင္းေတာ့ ကုိယ့္ဘက္ကလည္း ျပန္စဥ္းစားရတယ္ေလ။ ကုိယ့္မွာက ဒီေနရာမွာ အသိေတြ၊ မိတ္ေဆြ ေတြရေနၿပီေလ။ ဒါေပမဲ့ မတတ္ႏုိင္ေတာ့လည္း ေနာက္ဆံုး ဒီေနရာေလးကေန စြန္႔ ခြာခဲ့ရတာေပါ့’’ဟု လွည္းတန္းေစ်းအနီးတြင္ ဖုန္းဆုိင္ဖြင့္လွစ္ေရာင္းခ်သူ လူငယ္လုပ္ငန္းရွင္ တစ္ဦးကေျပာသည္။
ယခုႏွစ္ ႏွစ္လယ္ပုိင္းက ဟုိတယ္ႏွင့္ ခရီးသြားလာေရးလုပ္ငန္း၀န္ႀကီးဌာနက အလုပ္မျဖစ္သည့္ ခရီးသြား လုပ္ငန္းကုမၸဏီ ၅၀ ခန္႔ကုိ လုိင္စင္ျပန္လည္႐ုပ္သိမ္းေၾကာင္း ေၾကညာခ်က္ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။
ထိုအခါ ႐ံုးေနရာငွားရမ္းခ၊ ပြဲစားခႏွင့္ အခန္းျပင္ဆင္စရိတ္မ်ားႏွင့္သာ ရင္းႏွီးမတည္ေငြမ်ား ကုန္သြားခဲ့ၾက သည္။
အရပ္သားအစိုးရလက္ထက္ ကုန္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းအပါအ၀င္ ကုမၸဏီလိုင္စင္ေလွ်ာက္ထားရာ၌ ေျဖေလွ်ာ့ မႈမ်ားလုပ္ေပးခဲ့သျဖင့္ တစ္ႏုိင္တစ္ပုိင္လုပ္ငန္း လုပ္ကုိင္သူမ်ားလာခဲ့သည္။
အစိုးရအေနျဖင့္ ဆုိင္ခန္းငွားရမ္းသူမ်ားထံမွ ၅ ရာခိုိင္ႏႈန္း အခြန္တုိးေကာက္ျခင္း အပါအ၀င္ အျခားေသာ ၀င္ေငြခြန္မ်ားကိုလည္း ေကာက္ခံလာသည္။
ထုိ႔အျပင္ မူ၀ါဒအေျပာင္းအလဲမ်ားေၾကာင့္ ကားအေရာင္းျပခန္းအႀကီး၊ အေသးအားလံုးတို႔အတြက္ ေခါင္း ကုိုက္စရာျဖစ္ေနသည္။
‘‘ကားဆုိရင္လည္း ေပၚလစီက မတည္ၿငိမ္ဘူး။ မူ၀ါဒက ခဏခဏေျပာင္းတယ္။ ငွားရမ္းခေတြ ျမင့္လာ
ေတာ့ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ျပဳတ္ကုန္ၾကတယ္’’ဟု Farmer Auto အႀကီးအကဲ ေဒါက္တာစိုးထြန္းကဆုိသည္။
ထို႔အျပင္ စားေသာက္ဆုိင္လုပ္ငန္းႏွင့္ ၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ျပည္ပႏုိင္ငံမ်ားမွ ၀င္ေရာက္လုပ္ကုိင္ လာျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ တစ္ႏုိင္တစ္ပုိင္လုပ္ငန္း လုပ္ကုိင္သူ ျမန္မာႏုိင္ငံသားအခ်ိဳ႕ လုပ္ငန္းရပ္စဲဖုိ႔ ျဖစ္လာခဲ့ ၾကသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္း ၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ကုိင္ေနၾကေသာ တ႐ုတ္ႏွင့္ ထုိင္းလူမ်ိဳးမ်ားသည္ ေငြ
ေၾကးႏွင့္ အဆက္အသြယ္မွာ ျမန္မာႏုိင္ငံမွ တစ္ႏုိင္တစ္ပိုင္လုပ္ငန္းလုပ္ကုိင္သူမ်ားထက္ သာလြန္ၾက သည္။
‘‘ယုိးဒယားအဖဲြ႕ေတြ အမ်ားႀကီး၀င္လာတယ္။ ႏုိင္ငံျခားကုမၸဏီအေနနဲ႔ ျပည္တြင္းကုိ လုပ္ငန္းမငွားၾကဘူး။ သူတို႔ဆီပဲသြားတယ္’’ဟု ေၾကာ္ျငာ႐ုိက္ကူးျခင္းႏွင့္ မွတ္တမ္း႐ုိက္ကူးျခင္းလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ကုိင္ေနေသာ MIRACLE POST ၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္း ထူေထာင္သူ ကုိ၀ဏၰကဆုိသည္။
ျမန္မာအစိုးရ၏ ထုတ္ျပန္ေသာ စာရင္းဇယားမ်ားအရ တုိင္းျပည္၏ အသားတင္ထုတ္ကုန္တန္ဖုိး(GDP) တက္လာေသာ္လည္း လူတစ္ဦးခ်င္း၀င္ေငြ တက္မလာျခင္းေၾကာင့္ ျပည္တြင္း၀ယ္လုိအားမွာလည္း သိသိသာသာ တက္မလာခဲ့ေပ။
၀င္ေငြအနည္းငယ္ တုိးလာသည့္ အိမ္ေထာင္စုမ်ားမွာလည္း အိမ္ခန္းခေစ်းႏႈန္းတက္လာျခင္း၊ သယ္ယူပုိ
ေဆာင္ေရးစရိတ္ တက္လာျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ၀ယ္လုိအားအေပၚ ထိေရာက္မႈမရိွေပ။
ထို႔အျပင္ လက္ရိွစီးပြားေရးလုပ္ငန္းလုပ္ကုိင္သည့္ ပံုစံမွာလည္း ေျပာင္းလဲသြားသည္ကုိ သတိရိွရန္ လိုေၾကာင္း စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ႀကီးမ်ားက အႀကံျပဳေျပာသည္။
‘‘အရင္တုန္းကလုိ ေမွးၿပီးလုပ္မယ္ဆုိတဲ့ ေခတ္မရိွေတာ့ဘူး။ ေအာင္ျမင္ေအာင္ လုပ္ခ်င္လုပ္၊ မေအာင္ျမင္
ရင္ေတာ့ ျပဳတ္မွာပဲ’’ဟု ေဒါက္တာစုိးထြန္းကေျပာသည္။
ယခင္က လုပ္အားခသက္သာျခင္း၊ အခန္းငွားရမ္းခသက္သာျခင္း၊ ၿပိဳင္ဆုိင္မႈမျပင္းထန္ျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ အ ခ်ိန္ဆဲြၿပီး လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ေသာ္လည္း ယခုအေျခအေနမွာ မတူေတာ့ေပ။
ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း တစ္ႏုိင္တစ္ပုိင္လုပ္ငန္း လုပ္ကုိင္သူမ်ားမွာ ေငြဆက္လက္မရင္းႏုိင္၊ ဆက္မရပ္တည္
ႏိုင္ေတာ့ဘဲ လုပ္ငန္းပိတ္သိမ္းရမႈ မ်ားလာျခင္းျဖစ္သည္။
လုပ္ငန္းလုပ္ေဆာင္ရာတြင္ တစ္ႀကိမ္တည္းျဖင့္ ေအာင္ျမင္သူနည္းပါး၍ အႀကိမ္ႀကိမ္ႀကိဳးစားရန္လိုသည္ဟု အေမရိကန္ႏုိင္ငံတြင္ ေအာင္ျမင္ေသာ လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးျဖစ္သည့္ ျမန္မာျပည္ဖြား အေမရိကန္ႏုိင္ငံသား ဦးဖိလစ္ေမာင္ကဆုိသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ လုပ္ငန္းစတင္လုပ္ေဆာင္မည့္သူမ်ားအေနျဖင့္ P သံုးလံုးကုိ ေမ့မထားဖုိ႔လိုေၾကာင္းလည္း ထပ္ေလာင္းအႀကံျပဳသည္။ သူေျပာသည့္ P သံုးလံုး 3P မွာ Passion- စဲြလမ္းျပင္းျပမႈ၊ Purpose- ရည္ရြယ္ ခ်က္ႏွင့္ Profit-အျမတ္တုိ႔ ျဖစ္သည္။
‘‘ဆုိလုိတာက မိမိအလုပ္ကုိ Passion ရမယ္။ စိတ္မ၀င္စားဘဲ လုပ္ေနရင္ေတာ့ ဘာမွထူးလာမွာ မဟုတ္ ဘူးေလ။ Purpose အေနနဲ႔ကေတာ့ တိက်တဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္ရိွရမယ္။ ေငြေၾကးတစ္ခုတည္းမကတဲ့ ရည္ ရြယ္ခ်က္ေပါ့။ ကိုယ္ေအာင္ျမင္လာရင္ ကုိယ့္ပတ္၀န္းက်င္ကုိ ဘယ္လုိေထာက္ပ့ံေပးမလဲ ဆုိတာမ်ိဳး၊ ဒါကို အေျခခံၿပီး ႀကိဳးစားမယ္ဆုိရင္ ေနာက္ဆံုး Profit က အလုိလိုရလာမွာပါ’’ဟု ၎ကအႀကံျပဳသည္။
သုိ႔ေသာ္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ား၏ အေနအထားမွာမူ တစ္ႀကိမ္မေအာင္ျမင္ပါက ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ျပန္လည္ လုပ္ေဆာင္ရန္အတြက္ ကူညီေဖးမမည့္သူမရိွပါ။
လက္ရိွျမန္္မာႏိုင္ငံရိွ ဘဏ္မ်ားမွ ေခ်းေငြအတုိးႏႈန္းမွာလည္း ျပည္ပဘဏ္မ်ားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ပါက ျမင့္မားျခင္း
ႏွင့္ အေသးစား၊ အလတ္စား စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားအား ကူညီမႈမရိွျခင္းတို႔ေၾကာင့္ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ားမွ လာေရာက္လုပ္ကုိင္သူမ်ားႏွင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္ရန္ခက္ခဲသည့္ အေနအထားတစ္ခုျဖစ္သည္။ အေသးစားႏွင့္ အလတ္စားလုပ္ငန္းမ်ားကုိ ကူညီရာတြင္လည္း မီးခိုးထြက္သည့္လုပ္ငန္းမ်ားကိုသာ ကူညီၾကသည္။
ထို႔ေၾကာင့္လည္း ယခုေခတ္အေျခအေနတြင္ လုပ္ငန္းစတင္လုပ္ကုိင္မည့္သူမ်ားကုိ Nature Dream ခရီးသြားကုမၸဏီမွ အုပ္ခ်ဳပ္မႈဒါ႐ုိက္တာ ေဒၚစံပယ္ေအာင္က အခုလုိအႀကံျပဳသည္။
‘‘လုပ္ငန္းကြၽမ္းက်င္လား၊ ေငြေၾကးေတာင့္တင္းလား၊ အဆက္အသြယ္ရိွလားဆိုတာ လုပ္ငန္းမလုပ္ခင္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ေမးၿပီးမွလုပ္ပါ။ အဲဒီလို မဟုတ္ရင္ေတာ့ မလြယ္ေတာ့ဘူး’’
ေအာင္သူရ | 7day
Sign up here with your email
ConversionConversion EmoticonEmoticon