တင္သြင္းလာသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားအား သန္လ်င္သီလ၀ါဆိပ္ကမ္းတြင္ ႏို၀င္ဘာ ၂၁ ရက္က ေတြ႔ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု-ေအာင္ေဇာ္ထြန္း) |
ဒါဟာ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးစိုးသိန္း၊ ဦးေအာင္မင္းနဲ႔ ဦးဝင္းျမင့္တို႔ရဲ႕ လူတစ္ဦးခ်င္း တင္သြင္းခြင့္လို႔ေခၚ တဲ့ဖရီးပါမစ္ကားသြင္းခြင့္ မူဝါဒကေန ဆင္းသက္လာတဲ့ ျဖစ္စဥ္ေတြပါပဲ။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဖရီးပါမစ္မူဝါဒ တန္ခိုးလို႔ ေျပာရင္လည္း ရမွာေပါ့။
ဖရီးပါမစ္ တန္ခိုးနဲ႔ ျပန္အသက္သြင္း
လြန္ခဲ့တဲ့ ၁ဝ ႏွစ္ေလာက္ကစီးလာတဲ့ ကားေဟာင္းကိုေရာင္းၿပီး အသစ္သြင္းစီးခ်င္လို႔ ရန္ကုန္ေဆး႐ံုႀကီး က ခြဲစိတ္ပါေမာကၡ ဆရာဝန္မႀကီးတစ္ေယာက္ဟာ လူတစ္ဦးခ်င္း ကားတင္သြင္းခြင့္မူဝါဒအရ ကားသြင္း ခြင့္သြားေလွ်ာက္တဲ့အခါ သူ႕မွတ္ပံုတင္နဲ႔ နံပါတ္တူတစ္ခုက ကားသြင္းခြင့္ေလွ်ာက္ထားၿပီး ျဖစ္တဲ့အတြက္ မရေတာ့ဘူးလို႔ စီးပြား/ကူးသန္းက ေျပာလိုက္ပါတယ္။
သူ႔မွတ္ပံုတင္နံပါတ္တူနဲ႔ ကားသြင္းခြင့္ေလွ်ာက္သြားသူရဲ႕ မွတ္ပံုတင္နဲ႔လိပ္စာယူၿပီး ဆရာမႀကီးလိုက္ရွာပါ တယ္။ ေတာင္ဥကၠလာပမွာေနတဲ့ ေဒၚၾကည္ျမင့္အမည္ျဖစ္ၿပီး လိပ္စာအတိုင္း သြားေမးတဲ့အခါမွာေတာ့ အဲ့ဒီကားသြင္းခြင့္ေလွ်ာက္သြားတဲ့ အမ်ဳိးသမီးဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ရွစ္ႏွစ္ေလာက္ကတည္းက ဆံုးပါးသြားၿပီးသူ
ျဖစ္ေနပါတယ္။
လြန္ခဲ့တဲ့ ရွစ္ႏွစ္ေလာက္ကတည္းက ဆံုးပါးသြားၿပီးသူရဲ႕ မွတ္ပံုတင္နဲ႔ နာမည္ကိုအသံုးျပဳၿပီး ကားသြင္းခြင့္ရ သြားတဲ့ သေဘာပါ။ အစိုးရကလည္း ခြင့္ျပဳေပးလိုက္တာ အမွန္ပါပဲ။
ဒါနဲ႔ ဆရာမႀကီးကလည္း စီးပြား/ကူးသန္းကို ျပန္ေျပာတယ္၊ သူမေလွ်ာက္ရေသးတဲ့အတြက္ ကားသြင္းခြင့္ သူ႔ကိုေပးဖို႔ေပါ့။ သူ႕မွတ္ပံုတင္နံပါတ္တူနဲ႔ ေလွ်ာက္သြားသူက ဆံုးပါးသြားၿပီးသူ ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္းေျပာေ တာ့စီးပြား/ကူးသန္းက အဲ့လိုေတာ့သြင္းခြင့္မရဘူး ကားကိုပဲလိုက္ရွာသိမ္းရမွာလို႔ ေျပာတဲ့အတြက္ ဆရာ မႀကီးလည္း လက္ေလွ်ာ့လိုက္ေတာ့တယ္။
ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးဝင္းျမင့္အေနနဲ႔ စီးပြား/ကူးသန္းမွာ ဒီျဖစ္စဥ္ျဖစ္သြားတာ ရွိမရွိ ေမးၾကည့္ႏိုင္ပါ တယ္။ ဖရီးပါမစ္တန္ခိုးနဲ႔ အဲ့ဒီလို ဆံုးပါးသြားၿပီးသူေတြရဲ႕ မွတ္ပံုတင္နဲ႔နာမည္ေတြ အသံုးျပဳၿပီး ကား ဘယ္ေလာက္အထိ သြင္းထားၿပီးၿပီလဲလို႔ေတာင္ ေမးခြန္းထုတ္စရာ ေကာင္းေနပါၿပီ။
ဒီထက္ပိုေၾကာက္ဖို႔ေကာင္းတာက ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႕စည္းပံု၊ ၂ဝ၁ဝ ေရြးေကာက္ပြဲေတြမွာ အဲ့ဒီလို မွတ္ပံုတင္ေတြနဲ႔ မဲေတာင္ေပးခဲ့ေသးလား ေမးခြန္းထုတ္စရာျဖစ္သလို လာမယ့္ ၂ဝ၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲမွာပါ မဲေပးခ်င္ေပး
ေနႏိုင္ေသးတယ္လို႔ ေတြးၾကည့္လို႔ေတာင္ ရတယ္။
ဖရီးပါမစ္အစြမ္းသိခ်င္ရင္ ၀န္ႀကီး ရန္ကုန္ခဏလာေနၾကည့္ပါ ခင္ဗ်ာ
ေရရွည္လမ္းမူဝါဒခ်ၿပီး တည္ေဆာက္တာကို မလုပ္ေပးဘဲ အဲ့ဒီလို အကန္႔အသတ္မဲ့ ဖရီးပါမစ္ေတြ ခြင့္ျပဳ
ေနတာေၾကာင့္ ရန္ကုန္ကို ကားေတြဒလေဟာဝင္လာၿပီး ကားက်ပ္တဲ့ဒဏ္၊ ကားပါကင္ျပႆနာ ေတြကို ရန္ကုန္ကေတာ့ လွလွႀကီး ခံစားေနရပါၿပီ။
ျပည္ပမွတင္သြင္းလာသည့္ ကားမ်ားအား သီလ၀ါဆိပ္ကမ္းတြင္ ႏို၀င္ဘာ ၂၁ ရက္က ေတြ႔ရစဥ္ |
တြက္ၾကည့္ရင္ ကားဝယ္စီးႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ဝင္ေငြရွိတဲ့ လူတန္းစားက ရန္ကုန္မွာဆို သိန္းဂဏန္းပဲရွိ တယ္။ အဲဒီလူဦးေရ သိန္းဂဏန္းေၾကာင့္ လူ ၃ သန္းေလာက္ တစ္ရက္တစ္ရက္ ဘတ္စ္ကားအစုတ္ေပၚမွာ ဒုကၡသုကၡ ေရာက္ေနၾကရတယ္။
ကားစီးႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့သူေတြလည္း ကားပါကင္ျပႆနာေၾကာင့္ ရန္ပြဲေတြအထိ ျဖစ္လာရတယ္။
ဘတ္စ္ကားအသံုးျပဳတဲ့ သန္းနဲ႔ခ်ီတဲ့ ျပည္သူေတြလည္း တစ္ရက္ကို ၃ နာရီေလာက္ ကားေပၚမွာ အခ်ိန္ ကုန္လာတာ လက္ေတြ႕ပါပဲ။
ဒါေပမဲ့ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးဝင္းျမင့္ကေတာ့ ‘ရန္ကုန္မွာ ထိုက္သင့္သေလာက္ ကားက်ပ္’ တယ္လို႔
ေျပာခဲ့ပါ တယ္။ ပါကင္ျပႆနာနဲ႔ ဘတ္စ္ကားစီးျပည္သူေတြ ဒုကၡသိခ်င္ရင္၊ ထိုက္သင့္သေလာက္ပဲ က်ပ္သလား လက္ေတြ႕သိရဖို႔ ရန္ကုန္မွာ ခဏလာေနၾကည့္ပါလို႔ ဝန္ႀကီးကို ဖိတ္ခ်င္ပါတယ္။
ဘတ္စ္ကားစီးၾကည့္ပါ၊ ကိုယ္ပိုင္ကားလည္းစီးၿပီး ကမာရြတ္၊ စမ္းေခ်ာင္း၊ တာေမြ၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္
ေကာင္ေတြ၊ စည္ကားတဲ့ ၿမိဳ႕နယ္ေတြေရာက္ရင္ ပါကင္ထိုးဖို႔ ရွာၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။
ဖရီးပါမစ္နဲ႔ လူနည္းစု
လမ္း၊ ပါကင္ မလုပ္ႏိုင္ေသးဘူးဆိုရင္ေတာ့ သန္းနဲ႔ခ်ီတဲ့ျပည္သူ ဒုကၡမေရာက္ဖို႔အတြက္ ဖရီးပါမစ္ေတြကို ကန္႔သတ္ဖို႔လိုေနတာ လက္ေတြ႕ပါ။ (ပိတ္ရန္မဟုတ္ ကန္႔သတ္ရန္သာ)
ဖရီးပါမစ္ကန္႔သတ္ဖို႔ လိုတယ္ေျပာတိုင္း ‘ဖရီးပါမစ္’ ကန္႔သတ္ရင္ ခ႐ိုနီေတြေကာင္းစားမွာ၊ ကားေစ်းေတြ တက္ကုန္မွာဆိုတဲ့ အခ်က္ႏွစ္ခ်က္နဲ႔ ဖရီးပါမစ္ကန္႔သတ္မွာကို အေသအလဲေၾကာက္ၿပီး ကာကြယ္ေနတာ က ဝယ္ေရာင္းပြဲစားေတြနဲ႔ Dealers ေတြပါပဲ။ သူတို႔ဟာ မွတ္ပံုတင္တစ္ခုကို က်ပ္ ၅ဝဝဝဝ ေလာက္ေပး ဝယ္ၿပီး ကားသြင္းတယ္။ ၿပီးရင္ အျပင္မွာ ျပန္ေရာင္းတဲ့အတြက္ အခြန္ေပးဖို႔ မလိုေတာ့ဘဲ ေရွာင္လို႔ရပါ
ေသးတယ္။
အခုလို လြန္ခဲ့တဲ့ ရွစ္ႏွစ္ကတည္းက ဆံုးပါးသြားခဲ့သူေတြရဲ႕ မွတ္ပံုတင္ေတြကိုလည္း သံုးလို႔ရေနၾကတာ လည္း ပါတယ္ေလ။ ကန္႔သတ္လိုက္ရင္ ဒီလိုလုပ္လို႔ မရေတာ့ဘူး။ အဲ့ဒီအတြက္ ဝယ္ေရာင္းပြဲစား၊ Dealers ေတြက သူတို႔လုပ္ရခက္မွာေတြးၿပီး ျပည္သူဒုကၡကို မ်က္ကြယ္ျပဳ၊ ဖရီးပါမစ္ကန္႔သတ္မွာကို အေသအလဲ ကာကြယ္တယ္လို႔ပဲ ေျပာရမွာပါ။
ဒါေပမဲ့ ဖရီးပါမစ္ ကန္႔သတ္လိုက္လို႔ ခ႐ိုနီလည္းမေကာင္းစား၊ ဝယ္ေရာင္းလည္းမထိခိုက္၊ ကားေစ်းလည္း ခုန္ထိုးတက္စရာမျဖစ္တဲ့ နည္းလမ္းေတြနဲ႔ ကန္႔သတ္လို႔ရတာကို ထည့္မတြက္ၾကပါဘူး။ ဖရီးပါမစ္ကို ပိတ္စရာမလိုပါဘူး။ ဘယ္ႏိုင္ငံမွမရွိတဲ့ မွတ္ပံုတင္တစ္ခုျပတာနဲ႔ ကားသြင္းခြင့္ရတဲ့ အကန္႔အသတ္မဲ့ ပါမစ္အစား စနစ္တက် ကားသြင္းခြင့္ကို ေဖာ္ေဆာင္ဖို႔ပဲ လိုတာပါ။
ဖရီးပါမစ္ကို ဆက္ဖြင့္ထားပါ
ဖရီးပါမစ္ကို ဆက္ဖြင့္ထားပါ။ စနစ္တက်ျဖစ္ေအာင္သာ ျပင္ဆင္လိုက္ပါ။
၁။ Brand New ဘယ္ေမာင္းကားေတြဆိုရင္ ဒီအတိုင္း ဘယ္သူမဆိုသြင္းပါ။
၂။ လက္ရွိဖရီးပါမစ္နဲ႔ သြင္းေနတဲ့ Used Car ကားေဟာင္းေတြကို သြင္းမယ္ရင္ စင္ကာပူလိုပဲ COE စနစ္နဲ႔သြားပါ။ အခြန္ေဆာင္ထားၿပီးသားျပၿပီး ဘယ္သူမဆို COE လြတ္လပ္စြာ ဝင္ေရာက္ဝယ္ယူၿပီး သြင္းႏိုင္ပါတယ္။
၃။ တစ္လအစီးေရ ဘယ္ေလာက္သြင္းခြင့္ ေပးမယ္ဆိုတာကို တြက္ခ်က္သတ္မွတ္ပါ။
၄။ ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္းလဲလွယ္မႈစနစ္နဲ႔ ကားအေရာင္းစင္တာေတြ ဒီအတိုင္းဆက္ထားပါ။
၅။ ဘတ္စ္ကား၊ ကုန္ကားလို အမ်ားျပည္သူ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးနဲ႔ဆိုင္တဲ့ ယာဥ္တင္သြင္းခြင့္ေတြကို အခုအတိုင္းထားပါ။
Brand New ဘယ္ေမာင္းကို ဘယ္သူမဆို သြင္းခြင့္ရတဲ့အတြက္ ခ႐ိုနီေတြခ်ည္းပဲ သက္သက္ေကာင္း စားတာ မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ဝယ္ေရာင္းေတြလည္း သြင္းေရာင္းခ်င္ေရာင္းႏိုင္တဲ့အတြက္ အားလံုးတန္းတူ အခြင့္အေရး ျဖစ္သြားပါၿပီ။ ခ႐ိုနီေကာင္းစားေရး မရွိေတာ့ဘူး။
Used Car ေတြကို သြင္းမယ္ဆိုရင္လည္း ခ႐ိုနီဆိုသူေတြေရာ၊ ဝယ္ေရာင္းေတြေရာ၊ ျပည္သူေရာ အား လံုးတန္းတူျဖစ္သြားေအာင္ အခြန္ေဆာင္ထားတာျပၿပီး COE ကို အၿပိဳင္ဝယ္ယူလို႔ရတဲ့အတြက္ ဖရီးပါမစ္ ႀကီးလည္း ဆက္ရွိမယ္၊ မွတ္ပံုတင္တစ္ခုျပတာနဲ႔ ကားသြင္းလို႔ရတဲ့ ဘယ္ႏိုင္ငံမွမရွိတဲ့ စနစ္ကေန စနစ္တ က် ကားတင္သြင္းမႈျဖစ္သြားမယ္။
အခြန္ေဆာင္ထားတဲ့ေငြ မျပႏိုင္ရင္လည္းရတယ္ အခြန္ရာခိုင္ႏႈန္း ၃ဝ ေဆာင္ၿပီး ဝယ္ခြင့္ျပဳလိုက္ရင္ အား လံုးတန္းတူအခြင့္အေရး ျဖစ္သြားမယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္လည္း အခြန္အခ အားလံုးမွန္မွန္ကန္ကန္ ရမယ္။
တစ္လကားသြင္းရမယ့္ ပမာဏကို ႏိုင္ငံမွာ တစ္ကယ္လိုအပ္တာနဲ႔တြက္ၿပီး ခြင့္ျပဳလိုက္ရင္ COE ရွားလို႔ လုဝယ္စရာလည္း မလိုေတာ့ဘူး။
အမ်ားျပည္သူသံုး ဘတ္စ္ကား၊ ထရပ္ကားေတြကို အခုအတိုင္း အခြန္ေလွ်ာ့ၿပီး ဆက္သြင္းခြင့္ျပဳထားမွာျဖစ္ လို႔ Public Transportation အတြက္လည္း ကားအခက္အခဲ မရွိေတာ့ပါဘူး။ (BM ေတြ မေျပာင္းဘဲ ခုထိ စည္းကမ္းမဲ့ သြားေနတာကေတာ့ အစိုးရတာဝန္ပါ)
ကားေစ်း ခုန္တက္မတဲ့လား
COE စနစ္နဲ႔သြားလို႔ ကားေစ်းခုန္တက္သြားမယ္လို႔ေျပာရင္ ေျပာၾကဦးမယ္။
လက္ရွိ ကားအသစ္စက္စက္ Brand New ေစ်းေတြကို တစ္ခ်က္ၾကည့္လိုက္ပါ။ KIA ကား ၂ဝ၁၄ ေမာ္ ဒယ္သစ္ဆိုရင္ က်ပ္သိန္း ၁၅ဝ နဲ႔ က်ပ္သိန္း ၂ဝဝ ၾကားေပးရင္ စီးလို႔ရတာရွိပါတယ္။ Toyota Corolla ဆိုရင္လည္း က်ပ္သိန္း ၃ဝဝ ဆို ၂ဝ၁၄၊ ၂ဝ၁၅ ေမာ္ဒယ္အထိ စီးလို႔ရေနပါၿပီ။ Toyota Pick-up တစ္ခန္းခြဲ အသစ္စက္စက္ ၂ဝ၁၄၊ ၂ဝ၁၅ ေမာ္ဒယ္ဆိုရင္လည္း က်ပ္သိန္း ၂ဝဝ ေလာက္နဲ႔ ခ်က္ခ်င္းဝယ္လို႔ရတယ္။ တျခားအမ်ဳိးအစားေတြထဲမွာလည္း ဒီလိုပဲ။
လက္ရွိ ဖရီးပါမစ္ကေန စနစ္က်တဲ့ COE စနစ္ေျပာင္းလိုက္လို႔ ကားေဟာင္းေစ်းတက္မယ္ဆိုရင္ အဲ့ဒီအ သစ္ကားေတြထက္ေက်ာ္ေအာင္ ေစ်းခုန္တက္ပါ့မလား။ အသစ္ေစ်းရွိေနလို႔ ခုန္တက္လာတဲ့ေစ်းက အျမဲ ႐ိုက္ခ်ခံေနရမွာပဲ။
ေနာက္တစ္ခ်က္က လက္ရွိမွာ ကားအေရာင္းစင္တာေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္း လဲလွယ္မႈစနစ္နဲ႔ လုပ္ကိုင္ေနတာပါ။ သူတို႔လည္း Used Car ေတြကို သြင္းေရာင္းေနမွာျဖစ္လို႔ ကားေဟာင္းရွားတဲ့ျပႆနာ ရွိသြားမွာမဟုတ္ပါဘူး။ သူတို႔လည္း လက္ရွိကားေစ်းအတိုင္း သြားေနမွာျဖစ္ လို႔ အသစ္ေစ်းနဲ႔ ကားအေရာင္းစင္တာေတြက Used Car ေစ်းက ျပန္ထိန္းထားတဲ့အတြက္ ကားေစ်းစြတ္မ တက္ႏိုင္သလို ကားရွားပါးမႈျဖစ္စရာ မရွိပါဘူး။
နယ္မွာ ကားေတြလိုေသးတယ္လို႔ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးဝင္းျမင့္က ေျပာပါတယ္။ ကားသြင္းခြင့္ ပိတ္ လိုက္တာမဟုတ္လို႔ အသစ္စက္စက္စီးခ်င္ရင္ ကားအေရာင္းျပခန္းနဲ႔ ဝယ္ေရာင္းေတြဆီမွာဝယ္၊ ကိုယ္တိုင္ လည္း COE ဝယ္ၿပီး သြင္းႏုိင္ပါတယ္။ Used Car လိုခ်င္ရင္လည္းရတယ္ ကားအေရာင္းစင္တာေတြမွာ ဝယ္၊ ဝယ္ေရာင္းေတြဆီမွာဝယ္၊ ကိုယ္တိုင္လည္း သြင္းလို႔ရတဲ့အတြက္ နယ္သမားေတြအတြက္ ျပႆ နာမရွိပါဘူး။
ဒီေတာ့ COE ေျပာင္းလိုက္လို႔ ကားေစ်လည္း စြတ္တက္မွာမဟုတ္သလို ခ႐ိုနီေကာင္းစားေရးလည္း မရွိေတာ့ဘဲ အားလံုးတန္းတူျဖစ္မယ့္အျပင္ စနစ္က်တဲ့ ကားသြင္းမႈတစ္ခု ျဖစ္သြားမွာပါ။
မလိုဘဲနဲ႔ အပိုမစီးၾကေတာ့ရင္
လက္ရွိ ရန္ကုန္မွာ ဖရီးပါမစ္နဲ႔သြင္းတဲ့ ကားအားလံုးရဲ႕ ၁ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ပဲ ကိုယ္တိုင္သံုးဖို႔ သြင္းတာ ပါ။ က်န္တာေတြက မွတ္ပံုတင္ဝယ္ၿပီး သြင္းေရာင္းေနတာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
ဘယ္ေမာင္း Brand New ကားေတြကို လူတိုင္းမစီးၾကပါဘူး။ တကယ္လိုအပ္တဲ့သူနဲ႔ ႂကြားခ်င္သူေတြပဲ စီးပါတယ္။ ဝယ္ၿပီး တစ္ႏွစ္၊ ႏွစ္ႏွစ္ၾကာတာနဲ႔ အ႐ံႈးႀကီးလို႔ပါ။
COE စနစ္ျဖစ္ၿပီး စနစ္တက်ျဖစ္လာရင္ ေစာေစာကေျပာသလို လြန္ခဲ့တဲ့ ရွစ္ႏွစ္ေလာက္က ဆံုးပါးၿပီးသား သူေတြရဲ႕ မွတ္ပံုတင္၊ မွတ္ပံုတင္တစ္ခု က်ပ္ ၅ဝဝဝဝ ေပးဝယ္ၿပီး ေရာင္းခြန္လည္းမေပးရဘဲ လုပ္ေနတာ
ေတြ မရွိေတာ့တဲ့အတြက္ ကားတကယ္လိုတဲ့သူပဲ ဝယ္ယူပါလိမ့္မယ္။
လိုမွ ဝယ္ေတာ့မယ့္ဘက္ကို ဦးတည္လာၿပီး ေပါေပါရလို႔၊ အလြတ္ရလို႔ အပိုဝယ္စီးေနတာေတြ အလို လို ေလ်ာ့သြားပါလိမ့္မယ္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ႏွစ္ထပ္လမ္းေဆာက္ဖို႔၊ MRT ေျပးဖို႔ဆိုတာေတြက လက္ရွိအေနအထားမွာ ဘ႑ာေငြလည္း အျပည့္အစံုမရွိသလို၊ လုပ္မယ္ဆိုရင္လည္း အခ်ိန္ထပ္ယူၾကရမွာပါ။
မလိုဘဲနဲ႔ အပိုမစီးေတာ့ရင္ ရန္ကုန္ကားအဝင္က သူ႔အလိုလို ကန္႔သတ္ၿပီးသား ျဖစ္တဲ့အတြက္ အခုထက္ ဆိုးဆိုးရြားရြား ထပ္က်ပ္တာမ်ဳိးကေန ခဏေရွာင္ထြက္ခြင့္ ရၾကမွာပါ။
ႏိုင္ငံေတာ္လည္း အခြန္မွန္မွန္ရမွာျဖစ္လို႔ အဲဒီအခ်ိန္ လမ္းေတြပါကင္ေတြ စတဲ့အေျခခံအေဆာက္အအံု
ေတြကို အရင္ျပည့္စံုေအာင္ ျမန္ျမန္အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏုိင္ၿပီး ကားက်ပ္မႈ၊ ကားပါကင္ျပႆနာကေန အမ်ားျပည္သူ သက္သာခြင့္ေတြ ရလာႏိုင္ပါတယ္။
ဖရီးပါမစ္မွ ဖရီးကစ္သို႔
ဖရီးပါမစ္အေၾကာင္းေျပာရင္းနဲ႔ ဖရီးကစ္တစ္ခုေတာ့ လုပ္ရပါဦးမယ္။ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ယာဥ္အိုေဟာင္း အေရာင္းအဝယ္ အဓိကလုပ္သလို ေဆာင္းပါးလည္းေရးတဲ့ ကို ‘အရည္ႀကိဳ’ ရဲ႕ ဖရီးပါမစ္အေၾကာင္းလည္း ပါတဲ့ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္မွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ အခ်က္အေပၚ ဖရီးကစ္ခ်င္တာပါ။
‘ကားေစ်းေတြ က်လာတဲ့အတြက္ သမၼတဦးသိန္းစိန္၊ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးစိုးသိန္း၊ ဝန္ႀကီးဦးေအာင္မင္း နဲ႔ အစိုးရအဖြဲ႕ကို တစ္ႏိုင္ငံလံုးရွိ သာမန္လူထုက ေကာင္းခ်ီးဩဘာေပးလာၾကတာ ေတြ႕ရွိရပါတယ္’ ‘ဖုန္းေစ်းေတြ အရမ္းက်လို႔ နာမည္ေကာင္းရေနတဲ့ သမၼတႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕အေနနဲ႔’ ဆိုတာမ်ဳိး ေရးသား ထားခဲ့တာ ေတြ႕ရပါတယ္။
တစ္သက္လံုး ကားေစ်းတက္ေအာင္ ထိန္းခ်ဳပ္ကစားၿပီး လက္ဝါးႀကီးအုပ္ခဲ့တဲ့သူေတြေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ကားေစ်း မိုးထိုးေအာင္တက္ခဲ့တာပါ။ ျပန္ခ်ေပးရမွာ သူတို႔ရဲ႕ မျဖစ္မေန လုပ္ကိုလုပ္ရမယ့္အလုပ္ပဲ ျဖစ္ ပါတယ္။ တစ္သက္လံုး ကုပ္ေသြးစုပ္လာၿပီး ခုမွ မျဖစ္မေန ျပန္လုပ္ေပးရမယ့္အလုပ္ကို လုပ္ခဲ့တာျဖစ္လို႔ ထူးၿပီးေကာင္းခ်ီးေပးၾကမွာ မဟုတ္ပါ။ အဓိကအခ်က္က ျပည္သူေတြ ကားဝယ္စီးလာႏိုင္ေလာက္တဲ့ ဝင္ေငြရေအာင္ေတာင္ ထပ္လုပ္ေပးၾကရဦးမွာပါ။ ခုထိလည္း သာမန္ျပည္သူေတြ အမ်ားႀကီး ကားမစီးႏိုင္
ေသးတာ လက္ေတြ႕ျဖစ္လို႔ သာမန္ျပည္သူက ေကာင္းခ်ီးေပးပါ့မလား။
က်ပ္ ၁၅ဝဝ ေလာက္နဲ႔ရမယ့္ဖုန္းကို က်ပ္သိန္း ၅ဝ ေလာက္အထိ ေစ်းတက္ေအာင္ ျပည္သူေတြအေပၚ
ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ခြတုပ္လာတဲ့သူေတြက အခုမွ ဖုန္းေစ်းျပန္ခ်ေပးတာ ေက်းဇူးတင္စရာ ထူးထူးျခား
ျခား ျဖစ္စဥ္မဟုတ္ပါဘူး။ မျဖစ္မေနလုပ္ကို လုပ္ေပးရမွာ သူတို႔တာဝန္ပဲေလ။
‘ကုိအရည္ႀကိဳ’ ေရးခဲ့တဲ့ထဲမွာ ပါသလိုပဲ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတကအစ ဝန္ႀကီးအားလံုးေရာ၊ လက္ရွိ ရွိသမွ်ဝန္ ႀကီး ဝန္ကေလးအားလံုးေရာ တကယ္တမ္း သာမန္ျပည္သူေတြက ငါတို႔အစိုးရ တာဝန္ရွိလူႀကီးမင္းမ်ား ကို ေကာင္းခ်ီးေပးေနတယ္လို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ယံုၾကည္တယ္ဆိုရင္ လာမယ့္ ၂ဝ၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ဘယ္ေနရာကေန ဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ အေရြးခံပါ့မယ္လို႔ ႀကိဳတင္ေၾကညာလိုက္ပါလား။
အဲဒီလို ေၾကညာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ COE စနစ္လည္း မေျပာင္းေပးနဲ႔ ဒီအတိုင္းပဲ ပက္ပက္စက္စက္ ကားက်ပ္ တဲ့အထိ ဆက္သြင္း၊ ႀကိဳက္သလိုဆက္သြား။ တျခားႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးလည္း ဆက္သြား၊ ဘယ္ လုိပဲသြားသြား လိႈက္လိႈက္လဲွလွဲ ေကာင္းခ်ီေပးမယ္၊ မွတ္တမ္းတင္ေပးမွာပါ။ မဟုတ္တာေတြ႕ရင္ေတာင္ လံုးဝမေထာက္ျပေတာ့ဘူး။
တစ္ခုေတာ့ ရွိပါတယ္။ ဒီအတိုင္း ေၾကညာတာကိုေတာ့ ေကာင္းခ်ီးေပးၾကမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေၾကညာမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတကအစ ရွိသမွ်ဝန္ႀကီးအားလံုး မိမိတို႔ပိုင္ဆိုင္မႈ၊ မိသားစုပိုင္ဆိုင္မႈ၊ မိသား စုလုပ္ငန္း၊ သားသမီးပိုင္ဆိုင္မႈ၊ သားသမီးေတြရဲ႕ လုပ္ငန္းေတြကို တစ္ခုမက်န္ အမ်ားျပည္သူေရွ႕ ခ်ျပ ၿပီးမွ ေၾကညာပါ။ မွန္မွန္ကန္ကန္ ေၾကညာတဲ့သူကို ကြ်န္ေတာ္ မဲထည့္ခ်င္ပါတယ္။ ဒါကေတာ့ ဖရီးကစ္ပါ။
မာန္သူရွိန္ | EMG
Sign up here with your email
ConversionConversion EmoticonEmoticon