“ယခု ေတာင္ေပၚေဒသမွာ ျမန္မာစကား မတတ္လို႔ ေက်ာင္းထြက္ၾကတဲ့ အတြက္ ၁၀ တန္းေရာက္တဲ့ ကေလးနဲ႔ တကၠသိုလ္ေရာက္တဲ့ ကေလးေတြ နည္း လာၿပီ၊ အဲ့ဒီလိုသာဆို တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ တိုင္းရင္းသား ကေလးေတြမွာ ပညာမတတ္သူေတြ ပိုမ်ားလာၿပီး ပိုဖိႏွိပ္ခံရႏုိင္ တယ္။
ပညာေရးမွာ ေအာင္ျမင္ဖို႔ အေရးႀကီးသလို ကေလးေတြရဲ႕ ဘဝ ေအာင္ျမင္မွလည္း အားလံုး တစ္ေျပးညီ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္တဲ့ ႏုိင္ငံ ျဖစ္မယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မတို႔ လိုခ်င္တဲ့ ပညာေရး မရမခ်င္း ေတာင္းဆိုသြားမွာပါ” လို႔ ပညာေရး စနစ္ျပဳဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ဆိုင္ရာ ကြန္ရက္မွ ကခ်င္လူမ်ဳိး က ေျပာသည္။ “ ဒီလိုမ်ဳိး တုိင္းရင္းသား ေဒသမ်ားတြင္ မိခင္ဘာသာ အသံုးျပဳ သင္ၾကားျခင္းႏွင့္ မည္သည့္ အတန္းထိ သင္ၾကားမည္ ကို သက္ဆုိင္ရာ အစိုးရ အဖြဲ႕ ေဆာင္ရြက္သင့္ၿပီး တုိင္းရင္းသား လူမ်ဳိး စံုေသာ ေဒသအခ်ဳိ႕တြင္ ဘုံ ဘာသာစကား ေရြးထုတ္ သင္ၾကားေရး အတြက္ကို ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက ခ်ဳပ္ကုိင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အေျခခံပညာ မူလတန္းေက်ာင္းေတြ မွာ ေက်ာင္း ခ်ိန္ႏွင့္ ေက်ာင္းျပင္ပ တုိင္းရင္းသား ဘာသာသင္ ၾကားေရး အတြက္ ဆက္လက္ ညႇိႏိႈင္းသြားမွာပါ” ဟု ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ေဒါက္တာ မ်ဳိးသိမ္းႀကီးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
တုိင္းရင္းသား စာေပဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ႏွင့္ တုိးတက္ေရးအတြက္ အေလးေပးစဥ္းစားရန္ အမ်ဳိးသားအဆင့္ လက္ေတြ႕က်ေသာ ပညာေရးေဆြး ေႏြးပြဲ၌ ႏုိင္ငံေတာ္ ဒုတိယ သမၼတ ေဒါက္တာ စိုင္းေမာက္ခမ္းက တိုက္တြန္းခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ ေတာင္တန္းေဒသႏွင့္ ေျမျပန္႔ ေဒသမွကေလးမ်ား ျမန္မာစကား တတ္သည္ျဖစ္ေစ၊ မတတ္သည္ ျဖစ္ေစ ပညာတတ္ဖုိ႔ဆုိသည္မွာ မိခင္ဘာသာစကားကို အေျချပဳၿပီး တျခားဘာသာစကားကို သင္ၾကားပို႔ခ်မွသာ ပိုမိုထိေရာက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ယခုကဲ့သို႔ မိခင္ဘာသာစကားကို အေျချပဳသည့္ ပညာေရးျပဳလုပ္ရန္ ေတာင္းဆိုေသာ္လည္း အစုိးရအေနျဖင့္ တုိင္းရင္းသားဘာသာ စကား တစ္ခုကို တာဝန္ေက် သင္ခိုင္းျခင္းက အကုန္လံုးကို ေျဖရွင္းႏုိင္မည္ဟု ယံုၾကည္ေနၾကေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
ေအးျဖဴ | Internet Journal
Sign up here with your email
ConversionConversion EmoticonEmoticon