ငါတို႔အားလံုး ‘ခ်စ္သမီး’ အမွန္ျဖစ္ဖို႔


သေရာ္ျခင္းဆိုတာ အင္မတန္ခက္ခဲ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕ အဆင့္အတန္းရွိတဲ့ အႏုပညာပါ။ အသိဉာဏ္ ဆင္ျခင္မႈ ေဘာင္အကြပ္ရဆံုး၊ စည္းအထားရဆံုး အႏုပညာပစၥည္း အမ်ိဳးအစားလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

ႏွလံုးသားနဲ႔ ကိုယ္ခ်င္းစာတတ္ရင္ကို မိန္းမႏွိမ္ လိင္ခြဲျခားျပဳျခင္း (Sexist)၊ လိင္တူခ်စ္သူမုန္း အထူးသျဖင့္ မိန္းမလ်ာဆို ပိုမုန္းျခင္း (Homophobia)၊ ႏိုင္ငံျခားသား တ႐ုတ္၊ အိႏၵိယ မႏွစ္လိုျခင္း (Xenophobia) ရင္းခံစိတ္ေတြရဲ႕ ေနာက္ဆက္တြဲ အေျပာင္အပ်က္ ဓာတ္ပံုေတြ၊ နည္းပညာနဲ႔ ျပဳျပင္ဖန္တီးမႈေတြနဲ႔ တျခားကာတြန္းလို ဖန္တီးမႈ အႏုပညာ ဆက္စပ္ပစၥည္းေတြ လူမႈအဝိုင္းအဝိုင္းမွာ၊ အြန္လိုင္းမွာ ေတြ႕ရမွာမဟုတ္ပါ။

အခု အီလက္ထေရာနစ္ ဥပေဒေတြနဲ႔ ဖမ္းခံထိထားတဲ့ “ေခ်ာစႏၵီထြန္း ေခၚ ခ်စ္သမီး” ျဖစ္စဥ္ကို ၾကည့္ပါ။ သူ႔ရဲ႕ ဒီမိုကေရစီ အေရး တက္ၾကြလႈပ္ရွားေနမႈေတြကို စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားက အျမတ္ကပ္တဲ့ ပုဒ္မက အဓိကပါ။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး အန္တု သေရာ္ပံုေဖာ္မႈကလည္း ဒီမိုကေရစီနဲ႔ ျပဒါးတလမ္း သံတလမ္း ျဖစ္သြားပါတယ္။

ဒီျဖစ္စဥ္အတြင္း သေဘာေနာက္ခံက ကိုယ္မလိုလားသူ တေယာက္ေယာက္ကို ထမီေခါင္းေပါင္းေပးမွ၊ ထမီဝတ္ ပံုေဖာ္မွ၊ မိန္းမစကားဆိုတယ္ ပံုေဖာ္၊ မိန္းမလ်ာလို ပံုေဖာ္မွ ယုတ္ညံ့သြားတယ္၊ နိမ့္က်သြားတယ္ ထင္ေနတဲ့ ယူဆခ်က္ေတြဟာ ဗမာ့လူမႈအဖြဲ႕အစည္းနဲ႔ လူမႈကြန္ရက္က ဒီမိုကေရစီလိုလားသူဆိုသူမ်ားရဲ႕ က်ားမခြဲျခားမႈအေျခခံ မိန္းမဆို စြမ္းေဆာင္မႈမဲ့ အႏွိမ္ခံပံုေဖာ္တဲ့ ထိတ္လန္႔တုန္လႈပ္ဖြယ္ Sexist Jokes ေတြမွာ အၿမဲေတြ႕ရတယ္။

လူမႈဖိႏွိပ္ သတ္မွတ္ခ်က္ ပံုစံခြက္ေအာက္မွာ အသားက် ေပ်ာ္ဝင္ေနတဲ့ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ကိုယ္တိုင္ကလည္း ဒီလိုပဲ တဆင့္ႏွိမ့္ အေနအထားကို လက္ခံထားၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ ယဥ္ေက်းမႈ၊ လူမႈသတ္မွတ္ခ်က္ေတြဆိုတာ ျခယ္လွယ္လိုသူ လူတန္းစားရဲ႕လက္နက္ပါ။ ဖိႏွိပ္မႈအရင္းခံဆိုရင္ လူမႈစံသတ္မွတ္ခ်က္ေတြကို ေတာ္လွန္ျပဳျပင္ ယူႏိုင္ရပါမယ္။

အဝတ္အစားဆိုတာ ရာသီဥတု အပူအေအးဒဏ္ ကာကြယ္ဖို႔၊ လူသားအရည္အေသြး အလွအပကို ခံစားေဖာ္ထုတ္ ဖန္တီးဖို႔နဲ႔ အရွက္လံုဖို႔က အရင္းခံေတြပါ။ မိန္းမဝတ္၊ ေယာက္်ားဝတ္ ဘာမတူကြဲျပားလို႔ မိန္းမဝတ္ထမီက်မွ နိမ့္က်တယ္ ယူဆၾကသလဲ။ ဒီလိုအေတြးအေခၚ အပုပ္အသိုးအစြဲ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြဟာ က်ားဗဟိုျပဳ အျမင္၊ က်ေနာ္တို႔္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွာ ႀကီးစိုးေနျခင္း၊ ျခယ္လွယ္သူ၊ အုပ္စိုးသူ၊ ဖိႏွိပ္သူလူတန္းစားထဲမွာ က်ားမ်ားက ထိပ္ဆံုးက ပါေနျခင္းေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ကိုယ္က်ိဳးအာဏာ၊ စီးပြားဥစၥာအတြက္ ဖိႏွိပ္ေနသူ လူတစုရဲ႕ ျဖစ္တည္မႈက လူအမ်ားရဲ႕ ႏိုင္ငံရဲ႕ ပ်က္စီးမႈ ဆိုတဲ့ အေျခခံ အေၾကာင္းႀကီးကို ေထာက္ျပျခင္းကသာ အေကာင္းဆံုး သေရာ္မႈ၊ ေဆာ္မႈ အဆင့္အတန္းရွိတဲ့ ႏိုင္ငံေရးဆန္႔က်င္မႈ ျဖစ္မွာ ပါ။ သေရာ္ျခင္းအႏုပညာက အဖိႏွိပ္ခံလူတန္းစားအတြက္ပဲ ျဖစ္ရပါမယ္၊ ဖိႏွိပ္သူမ်ားအတြက္ မဟုတ္ရပါ။ သေရာ္မႈ အႏု ပညာဟာ အာဏာရွိသူေတြကို ပစ္မွတ္ထားရပါမယ္။

ဧရာဝတီတိုင္း မဲဆြယ္ခရီးစဥ္မွာ ျပဳခဲ့တဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဟာင္း ဦးေဌးဦး အနမ္းမွတ္ခ်က္ျဖစ္စဥ္ကိုလည္း ၾကည့္ပါ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေဟာင္းကို မိန္းမလိုဝတ္၊ မိန္းမလ်ာလို သရုပ္ေဖာ္ ျပန္လည္ သေရာ္ၾကတဲ့ ကာတြန္းေတြကို ဥပမာၾကည့္ပါ။ တကယ္ ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ အခုလို စာရွည္ေတြေရးေနတာထက္ ကာတြန္းတကြက္၊ ကဗ်ာတေၾကာင္းက လူ႔အသိုင္းအဝန္းကို ပိုမို လြယ္ကူထိေရာက္ လႊမ္းမိုးမႈရွိပါတယ္။

လိင္ခြဲျခားမႈေတြ၊ လူသားျဖစ္တည္မႈကို ဆန္႔က်င္တဲ့ ထံုးဓေလ့ေတြ၊ ေခတ္ေနာက္ျပန္ဆြဲမႈေတြ၊ ခြဲျခားမႈ အဆိပ္သင့္ အေတြးအေခၚေတြ ဒီလိုစြမ္းအားႀကီးတဲ့ ၾကားခံေတြက တဆင့္ သြတ္သြင္းေနၾကရင္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းနဲ႔ အနာဂတ္ မ်ိဳးဆက္ အတြက္ အႏၱရာယ္ႀကီးလွပါတယ္။

ဦးေဌးဦးလို ေခတ္အဆက္ဆက္ ဖိႏွိပ္သူလူတန္းစားဝင္ကို သူ႔ရဲ႕ မေျပာသင့္ မေျပာထိုက္ လူ႔အေျခခံယဥ္ေက်းမႈမဲ့တဲ့ မွတ္ခ်က္စကားမဲဆြယ္မႈ ပံုစံအတြက္ ျပန္လည္ၿပီး စာေတြ၊ ကာတြန္းေတြနဲ႔ သေရာ္တာေကာင္းတာေပါ့၊ ေဆာ္ရမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ တျခားလူမႈ အဖိႏွိပ္ခံမ်ားျဖစ္တဲ့ မိန္းမနဲ႔ မိန္းမလ်ာကိုဘာေၾကာင့္ ဆြဲထည့္ ပံုေဖာ္ရမလဲ။ လူတေယာက္ကို ခ်ိဳးႏွိမ္ခ်င္လို႔ မိန္းမလို ဝတ္ေပးျခင္း စိတ္အခံက ဘယ္ေလာက္ အမ်ိဳးသမီးထုကို ေစာ္ကားသလဲ၊ လိင္ခြဲျခားလိုက္သလဲ။ ႏိုင္ငံေရးအရ ဖိႏွိပ္သူကို ေဆာ္ခ်င္တာနဲ႔ လူမႈဖိႏွိပ္သူ က်ားႀကီးဝါဒမဟာဖိုအသံကို ထြက္ျပတာ ရွက္စရာေကာင္းပါတယ္။

ကိုယ့္က်ိဳးအတြက္ တျခားသူမ်ားကို ျခယ္လွယ္ခ်ဳပ္ကိုင္ တရားမဲ့ျပဳခ်င္သူ လူတန္းစား ‘Exploiter Class’ ရဲ႕ ထိပ္ဆံုးမွာ မဟာဖိုသမားေယာက္်ားေတြ ပါတယ္ဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ လက္ခံဆင္ျခင္ ျပဳျပင္ယူႏိုင္ရပါမယ္။

ကုိယ့္ဘက္စဥ္းစား၊ ကိုယ့္ဘက္ပဲကြက္ၾကည့္ တဖက္ေစာင္းနင္း လိင္ခြဲျခား အျမင္အေတြး၊ အလုပ္ဆိုးေတြကို လူမႈ သတ္ မွတ္ခ်က္အျဖစ္ ပံုေဖာ္ၾကတယ္၊ ဘာသာေရးက်င့္ဝတ္လိုလို၊ ကိုယ္က်င့္တရားလိုလို ပံုဖ်က္ၾကပါတယ္။ ဒါေတြ ျပင္ႏိုင္ရင္ ေကာင္းပါမယ္။

က်ေနာ္တို႔တိုင္းျပည္ ၂၁ ရာစုယဥ္ေက်းၿပီးလူ႔အဖြဲ႕အစည္းေမွ်ာ္ရည္ အဆင့္တခုတက္လွမ္း ႏိုင္ဖို႔ လူတဦးခ်င္းက ကိုယ့္ဘာသာ ျမွင့္တင္ ယူႏိုင္ရပါမယ္။ ဒီမိုကေရစီေလသံ ဟစ္သူမ်ား ပိုလို႔ အဆင့္အတန္းျမင့္ျမင့္ ျပဳမူဆက္ဆံ ေနထိုင္ေျပာ ဆိုၾကဖို႔ တိုက္တြန္းပါတယ္။ မျဖစ္မေန အေရးတႀကီး တကိုယ္ေရ ျပဳျပင္ အရည္အေသြးနဲ႔ လူသားက်င့္ဝတ္၊ တာဝန္ယူ ျမွင့္ရမွာကေတာ့ ပိုမိုယဥ္ေက်းအဆင့္အတန္းရွိတဲ့ လူ႔ေဘာင္စနစ္ကို တည္ေဆာက္ရာမွာ အေရးႀကီးဆံုးျဖစ္တဲ့ အႏုပညာ သမားေတြ၊ စာေရးသူေတြ၊ ကာတြန္းဆရာေတြ၊ ရုပ္ရွင္သမားေတြပါပဲ။ အခုအထိေတာ့ ဒီအပိုင္းလည္း အားနည္းေနပါ ေသးတယ္။

ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္အရင္က စာတခ်ိဳ႕မွာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ အရင္းခံအေၾကာင္းေတြကို ျပင္ခ်င္ရင္ “ေၾကာင္ေခ်းမ်ားကို အရင္ ရွင္းပါ” ဆိုခဲ့တာပါ။

ရုပ္ရွင္၊ သဘင္၊ စာေပ၊ ဂီတနဲ႔ ပညာေရးစနစ္လို လူအမ်ားကို အင္အားရွိရွိ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သက္ေရာက္ေစတဲ့ Soft Power မ်ိဳဳးေတြမွာ “ေပ်ာ့ေပ်ာ့ ေပ်ာ့ေပ်ာ့နဲ႔ နံတတ္တဲ့ ေၾကာင္ေခ်း” အညစ္အေၾကးေတြ ကင္းစင္မွ က်ား-မ၊ လူမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ အသားအေရာင္ ဘာမွ ခြဲျခားမႈမရွိတဲ့ ပိုမိုညီမွ် လြတ္လပ္ သမာသမတ္က် ေနေပ်ာ္တဲ့ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတခုကို က်ေနာ္တို႔ ဖန္တီးႏိုင္မွာပါ။

ဒါေပမယ့္ မ်က္ေမွာက္မွာေတာ့ မတူကြဲျပားမႈေတြ၊ သဘာဝအေလ်ာက္ အားနည္းမႈေတြ၊ က်ား-မလိင္ခြဲျခားမႈ အျမင္ေတြ ကို အေျချပဳၿပီး ခ်ိဳးႏွိမ္မႈ၊ ျပယ္ရယ္ျပဳမႈက ဗမာ့ရုပ္ရွင္၊ ျပဇာတ္၊ စာအုပ္ေတြမွာ အသားက်ေနတယ္။ ကိုယ္ခႏၶာ မက်န္းမာ သူ၊ အဂၤါခ်ိဳ႕တဲ့သူ၊ စကားမပီသူကို လူျပက္ေတာင္ လုပ္ခိုင္းတတ္ၾကတယ္။

မိန္းမလ်ာဆိုတာ ရုပ္ရွင္နဲ႔ဝတၳဳဇာတ္လမ္းေတြမွာ ဖိႏွိပ္စရာ၊ ဟာသလုပ္စရာ အၿမဲ ျဖစ္ေနတယ္။ အသားအေရာင္မည္း သူဟာ အၿမဲတမ္း လူရာမဝင္သလို၊ ရယ္စရာ ျဖစ္ေနသလို ပံုေဖာ္ၾကတယ္။ မိန္းမဆို အတင္းေျပာတတ္သူ၊ စကား ဗ ေလာင္းဗလဲဆိုတတ္သူပံု ေဖာ္ၾကတယ္။ မိန္းမပါးစပ္ က်ေနတာပဲတဲ့။ မိန္းမႀကီးက်ေနတာပဲ ဆိုတာေတြလည္း ဆိုၾက တယ္။ ေယာက္်ားတန္မဲ့ ငိုရသလားဆိုတာလည္း ပါေသးတယ္။ မငိုဖူးတဲ့ ေယာက္်ားမရွိသလိုပါပဲလား။ ငါ့စကား ႏြားရ ပရမ္းပတာ အတင္းမေျပာတတ္တဲ့ေယာက္်ား လံုးဝမရွိသလိုပါပဲလား။

ဒါေၾကာင့္ ျဖစ္တည္မႈပဓာန အမ်ိဳးသမီးဝါဒီစာေရးဆရာမ ဆိုင္မြန္ဒီဘူးဗြား Simone de Beauvoir (၁၉၀၈ ဖြား – ၁၉၈၆ ဆံုး ) က အမ်ိဳးသမီးမ်ားဟာ ေမြးဖြားၿပီးေနာက္ က်ားႀကီးဝါဒစိုးမိုးရာ လူမႈအသိုင္းအဝန္းစံသတ္မွတ္ခ်က္ေတြေၾကာင့္ ဒုတိယအႀကိမ္ ဒုတိယလိင္အျဖစ္ ေမြးဖြားခံခဲ့ရတယ္လို႔ ဆိုခဲ့ျခင္းပါပဲ။

က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္လို အိႏၵိယတိုက္ ေရွးျဗဟၼဏဝါဒ ဓေလ့ထံုး၊ အယူသီးမႈေတြ လႊမ္းမိုးရာ တိုင္းျပည္မွာဆိုရင္ အျခား တရုတ္၊ အိႏၵိယ၊ ဂ်ပန္၊ ကိုးရီးယား၊ အာရပ္ လူ႔အဖြဲ႕စည္းေတြလိုပဲ မိန္းမက ေယာက္်ားထက္ ဘုန္းနိမ့္တယ္ဆိုတဲ့ အစြဲ ဆိုးႀကီးက ေနရာတိုင္းမွာ၊ အထူးသျဖင့္ ၾသဇာႀကီးတဲ့ မီဒီယာေတြမွာ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေနရာယူေနဆဲပါပဲ။

အဲဒီလို အေသးအဖြဲ ခြဲျခားမႈ အျမင္ေတြ၊ အႀကီးအမား အမုန္းတရားေတြအားလံုးဟာ စာနယ္ဇင္း၊ စာေပ၊ ရုပ္ရွင္ အစရွိတဲ့ ၾကားခံစံုမွာ၊ လူမႈအသိုင္းအဝန္းမွာ အျမစ္တြယ္ေနေတာ့ က်ား-မခြဲျခားမႈ၊ အိမ္တြင္းအၾကမ္းဖက္မႈ၊ လိင္အျမတ္ထုတ္မႈ၊ လိင္ေစာ္ကားမႈ၊ အႏိုင္က်င့္ၿပီး ကာမကို အဓမၼလုယူမႈ၊ ဘာသာေရး၊ လူမ်ိဳးေရး၊ အသားအေရာင္ အေျခခံခြဲျခားမႈ၊ ပဋိပကၡ၊ ရန္ပြဲ၊ စစ္ပြဲေတြ ဘယ္လို အဆံုးသတ္ႏိုင္ပါ့မလဲ။ အားလံုး ေျမာ္ျမင္ဆင္ျခင္ၾကည့္ပါ။

က်ေနာ္ ယံုၾကည္စြဲၿမဲလက္ေတြ႕လည္း က်င့္ႀကံလုပ္ကိုင္တဲ့ အေတြးအျမင္ ခံယူခ်က္ကေတာ့ ဗားေတာ့ဘရက္ (Bertolt Brecht ၁၈၉၈ဖြား – ၁၉၅၆ ဆံုး) ကဗ်ာစာသားလိုပါပဲ။ “အကုန္ရရင္ရ မရရင္ ဘာတခုမွ မလိုခ်င္ပါဘူး”။ “ငါ တေယာက္ အသာရေနတာပဲ” ဆိုၿပီး က်ားအုပ္စုအတြက္ ဒီမိုကေရစီ၊ ျမန္မာလူမ်ိဳးတမ်ိဳးအတြက္ ဒီမိုကေရစီ၊ ဒီလို မဟာဖိုဝါဒ၊ မဟာ လူမ်ိဳးႀကီးဝါဒအေျခခံ ပဲေလ်ာ့ ေရႊရည္မမီ ဒီမိုကေရစီအက်ိဳးအပ်က္ေတြကို ဦးေႏွာက္ကလည္း လက္မခံႏိုင္ အၿမဲ ဆန္႔က်င္ ပါတယ္။ ႏွလံုးသားကလည္း ကိုယ္ခ်င္းစာ ခံစား အၿမဲမျပတ္ တႏိုင္ ဟစ္ထုတ္ေနမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

နိဂံုးခ်ဳပ္ရရင္ အခု မတရားတဲ့ အီလက္ထေရာနစ္ ဆက္သြယ္ေရးဥပေဒေတြကို အသံုးခ် ဒီမိုကေရစီတက္ၾကြလႈပ္ရွား သူ အမ်ိဳးသမီးငယ္ ခ်စ္သမီးေခ်ာစႏၵီထြန္း အဖမ္းခံရမႈကို လံုးဝရႈတ္ခ်ပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕ လြတ္ေျမာက္မႈကို ျခြင္းခ်က္မရွိ ခ်က္ခ်င္း ေပးဖို႔ ဆႏၵျပဳေတာင္းဆိုပါတယ္။ “ငါတို႔သည္ ခ်စ္သမီးမ်ားသာ” ဆိုၿပီး Facebook မွာ ဓာတ္ပံုတင္ လႈပ္ရွားေနမႈကိုလည္း ႀကိဳဆိုေထာက္ခံပါတယ္။

တၿပိဳင္တည္း က်ား-မ ခြဲျခားမႈ ကင္း၊ လူလူခ်င္း မႏွိမ္မခ်ိဳး ဘာကိုမွ မခြဲျခားတဲ့ အဆင့္တန္းရွိတဲ့ သေရာ္မႈေတြနဲ႔ စနစ္ဆိုးနဲ႔ လူဆိုးေတြကို ဆန္႔က်င္ၾကဖို႔ တိုက္တြန္းပါတယ္။ ဒါမွသာ ငါတို႔အားလံုး ‘ခ်စ္သမီး’ အမွန္ ျဖစ္ႏိုင္ပါမယ္။

က်ေနာ္တို႔ အားလံုး ဉာဏ္ပညာ၊ ခ်စ္ျခင္းတရားနဲ႔ လူသားဆန္မႈ တရားမ်ားမ်ားမ်ား ထားႏိုင္ၾကၿပီး ေျမာ္ျမင္အသိဦးေႏွာက္၊ ခံစားမႈႏွလံုးသား ႏွစ္မ်ိဳးစလံုးနဲ႔ ခြဲျခားမႈအလုပ္၊ အျမင္အားလံုး ေဖ်ာက္ႏိုင္ၾကေစေၾကာင္း ဆႏၵျပဳလိုက္ ေၾကာင္းပါ ခင္ဗ်ား။

(ၿငိမ္းခ်မ္းေအးသည္ အြန္လိုင္း၊ ပံုႏွိပ္ စာနယ္ဇင္းမ်ားတြင္ မ်က္ေမွာက္ေရးရာႏွင့္ အေထြအေထြ အာေဘာ္ ေဆာင္းပါး မ်ားေရးသား ေနသူတေယာက္ ျဖစ္သည္။ လက္ရွိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေနထိုင္လ်က္ရွိသည္။ nyeinchanaye81@gmail.com သို႔ ဆက္သြယ္ႏိုင္သည္။)

ၿငိမ္းခ်မ္းေအး - ဧရာဝတီ
Previous
Next Post »
Powered by Blogger.