ရာထူးတုိးဖုိ႔ အခ်က္ ၁၀ ခ်က္


လူရယ္လုိ႔ ျဖစ္လာရင္ အလုပ္ရွိမွ ဂုဏ္ရွိပါတယ္။ ကိုယ္ပိုင္အလုပ္ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဝန္ထမ္းအလုပ္ျဖစ္ျဖစ္ ဂုဏ္သိကၡာ႐ွိ႐ွိနဲ႔ လုပ္ငန္းခြင္မွာ တစ္ဆင့္ၿပီးတစ္ဆင့္ ျမင့္တက္ဖု႔ိဆုိရင္ လုိက္နာသင့္တာေလးေတြ ရွိပါတယ္။ သိတဲ့သူေတြ ျပန္မွတ္မိဖို႔နဲ႔ မသိေသးသူေတြသိဖုိ႔ လုပ္ငန္းခြင္ေအာင္ျမင္ေရးနည္းလမ္း ၁၀ ခုကို ေဖာ္ျပလုိက္ပါတယ္။

၁. ဦးစားေပးရမယ့္အရာေတြ၊ ပန္းတုိင္ေတြကို ခ်မွတ္ပါ

ဒီေန႔ ကိုယ္ဦးစားေပးရမယ့္အလုပ္က ဘာလဲ။ ဦးစားေပးေတြကို စာရင္းျပဳစုၿပီး အစီအစဥ္ဆြဲပါ။ အေရးႀကီးဆံုး၊ အလ်င္အလုိဆံုးေတြကို စာရင္းရဲ႕ထိပ္ဆံုးမွာ ထားပါ။

အဲဒီအတုိင္းပဲ ကာလတုိနဲ႔ ကာလရွည္ပန္းတုိင္ေတြကို ပုိင္းျခားသတ္မွတ္ၿပီး ကိုယ္ဘယ္ေလာက္တုိးတက္လာသလဲ မၾကာမၾကာစစ္ေဆးပါ။

၂. အာရံုစိုက္ပါ

အလုပ္မွာ စိတ္ေရာ ကိုယ္ေရာ တကယ္အာရံုစိုက္ေနရဲ႕လား။ အာရံုေထြျပားေစတဲ့အရာေတြ အားလံုးကို ပိတ္ပစ္ပါ။ ဒါမွ ကုိယ့္လုပ္ရမယ့္တာဝန္ေတြနဲ႔ ကိုယ့္လုပ္ငန္းခြင္ကို အမွန္တကယ္အာရံုစူးစုိက္ႏိုင္မွာပါ။

၃. ကိုယ့္ကြ်မ္းက်င္မႈေတြကို ခုထက္ က်ယ္ျပန္႔ပါေစ

ဘယ္အရာမွ တသမတ္တည္းမရွိပါဘူး။ အလုပ္လုိအပ္ခ်က္ဆုိတာလည္း အလားတူပါပဲ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္ႏွစ္က အလုပ္ေခၚစာနဲ႔ အခုအလုပ္ေခၚစာေတြကို ယွဥ္ၾကည့္ရင္ သိသာပါတယ္။ သည္ေတာ့ ကိုယ့္စြမ္းရည္ေတြ၊ အသိပညာေတြကို အၿမဲျဖည့္တင္းထားပါ။ ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲေတြတက္၊ စာအုပ္ဖတ္၊ သင္တန္းတက္၊ ေလ့လာမႈကို ဘယ္ေတာ့မွ မျပတ္ပါေစနဲ႔။

၄. လူမႈဆက္ဆံေရး ေကာင္းပါေစ

လူမႈဆက္ဆံေရးလုပ္ငန္းေတြမွာ ပါဝင္ဖုိ႔ အၿမဲအသင့္ရွိေနပါေစ။ အသိအကြ်မ္းသစ္ေတြကို အၿမဲရွာေဖြပါ။ လူအသစ္အသစ္ေတြနဲ႔ ေတြ႕ဆံုၿပီး သူတုိ႔ကို တေလးတစား၊ စိတ္အားထက္ထက္သန္သန္နဲ႔ ဆက္ဆံပါ။ ေကာင္းေကာင္းနားေထာင္တတ္မယ္ဆုိရင္ အသိပညာအသစ္ေတြကို ရရွိမွာ အေသအခ်ာပါပဲ။

၅. ကိုယ့္အေၾကာင္း ကိုယ္သိပါ

ကိုယ့္အားနည္းခ်က္၊ အားသာခ်က္ကို သိပါ။ ကိုယ့္ကုိ ရာထူးတုိးဖုိ႔၊ လစာတုိးဖုိ႔ လုိအပ္ေနတယ္လို႔ ထင္ရင္ ေတာင္းယူပါ။

၆. စိန္ေခၚမႈေတြကို လက္ခံပါ

စိန္ေခၚမႈေတြကတဆင့္ ကုိယ္တစ္ခါမွ မျမင္ဖူးေသးတဲ့ ကိုယ့္အရည္အေသြးေတြ ထြက္ေပၚလာတတ္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ကိုယ္အဆင္ေျပတဲ့ေနရာမွာပဲ သက္ေတာင့္သက္သာ ၿငိမ္ဝပ္ေနတာထက္ နယ္ပယ္သစ္ေတြကို ျဖန္႔က်က္ၾကည့္ပါ။ ပုံမွန္အတုိင္း လည္ပတ္ေနၿပီး အႏၱရာယ္ကင္းဖို႔ကိုခ်ညး္ ဦးစားေပးေနရင္ေတာ့ အလုပ္မွာ ဘယ္ေတာ့မွ ေရွ႕ဆက္တုိးေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ “လုပ္ေနက်အတုိင္း ဆက္လုပ္ေနရင္ေတာ့ ရထားၿပီးသားကိုပဲ ရလိမ့္မယ္” တဲ့။

၇. အဆက္အသြယ္ေကာင္း ရွာေဖြပါ

ထိထိေရာက္ေရာက္ဆက္သြယ္ႏိုင္ေအာင္ ေလ့လာပါ။ တျခားသူေတြ ဘာေျပာလဲ နားေထာင္၊ အျပဳသေဘာ တု႔ံျပန္၊ ထိထိမိမိလႈပ္ရွားၿပီး သတင္းအခ်က္အလက္ေတြကို ေတာင္းယူပါ။

၈. အတင္းအဖ်င္းေတြ ေရွာင္ပါ

ရံုးက လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြအေၾကာင္း၊ သူေဌးအေၾကာင္း အတင္းအဖ်င္းေတြကို ေရွာင္ပါ။ တေလးတစားဆက္ဆံၿပီး ကုမၸဏီရဲ႕ေကာင္းက်ိဳးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ပါ။

၉. အနားယူပါ

စိတ္ကုိ သက္ေတာင့္သက္သာထားၿပီး ကိုယ္ဝါသနာပါတဲ့အလုပ္တစ္ခုကို မေမ့မေလ်ာ့လုပ္ေပးပါ။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အနားေပးပါ။ ဒါဟာ အလုပ္ျပန္တက္တဲ့အခါ ကိုယ့္အလုပ္လုပ္ႏိုင္စြမ္းကို ျမွင့္တင္ေပးႏိုင္ပါတယ္။

၁၀. စိတ္ေက်နပ္မႈကို ရွာေဖြပါ

ကိုယ္လုပ္ေနတဲ့အရာကို စိတ္ပ်က္ေနရင္ အဲသည္အရာကို ကိုယ္ႏွစ္သက္တဲ့အရာျဖစ္ေအာင္ ေျပာင္းလဲၾကည့္ပါ။ ေျပာင္းလဲလုိ႔မရဘူးဆုိရင္ေတာ့ တျခားတစ္ခုခုကို လုပ္ၾကည့္တာက ပိုေကာင္းပါမယ္။ ကြန္ျဖဴးရွပ္က “ကုိယ္ႀကိဳက္တဲ့လုပ္ငန္းကို ေရြးပါ။ ဒါဆုိ ဘဝမွာ အလုပ္လုပ္ရတဲ့ရက္ တစ္ရက္မွ ရွိမွာမဟုတ္ေတာ့ဘူး” လို႔ ေျပာထားပါတယ္။

Credit: စုျပည့္စံု
Previous
Next Post »
Powered by Blogger.