အ႐ံႈးမ်ားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနရသည့္ ကမၻာေက်ာ္ေဖ်ာ္ေျဖပြဲမ်ား


ကမာၻေက်ာ္ အဆိုေတာ္တစ္ဦး ပါ၀င္ေဖ်ာ္ေျဖသည့္ စင္ျမင့္ဒီဇိုင္းကို LED Display မ်ားျဖင့္ ခမ္းခမ္းနားနား ပံုေဖာ္ထားကာ ေရာင္စံုမီးဆလိုက္ မ်ားကလည္း ဖြင့္ထားသည့္ ဒီေဂ်စည္းခ်က္ႏွင့္ အညီ လႈပ္ရွားေနသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ၿပီးခဲ့သည့္ ေအာက္တိုဘာက ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ကမၻာေက်ာ္ အဆုိေတာ္ Redfoo ပါ၀င္ေဖ်ာ္ေျဖသည့္ ေဖ်ာ္ေျဖပြဲ၌ ျဖစ္သည္။

အဆုိေတာ္၊ တီး၀ိုင္းအျပင္အဆင္ အားလံုး အဆင္သင့္ ျဖစ္ေနေသာ္လည္း ပြဲစတင္ခ်ိန္ ေရာက္သည့္တိုင္ ေဖ်ာ္ေျဖပြဲ မစႏိုင္ေသး။ အေၾကာင္းမွာ တစ္ခံုလွ်င္ က်ပ္ငါးသိန္းျဖင့္ ေရာင္းခ်သည့္ စင္ျမင့္ ေရွ႕တန္းတြင္ လူမရွိေသး
ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ငါးသိန္းေနာက္မွ ခံုတန္းေတြမွာလည္း ပရိသတ္က က်ိဳးတိုးက်ဲတဲ။

ငါးသိန္းတန္ ခံုတန္းမ်ားသို႔ ေနာက္မွ ပရိသတ္မ်ားအား ေရႊ႕ေပးရင္း ေဖ်ာ္ေျဖပြဲကို တစ္နာရီေလာက္ ေနာက္က်ၿပီးမွ စႏိုင္သည္။


လူအဝင္နည္းခဲ့ေသာ ကမၻာေက်ာ္ Redfoo အဖြဲ႕ ေဖ်ာ္ေျဖေနစဥ္။
ဓာတ္ပံု − ၿငိမ္းခ်မ္း

Redfoo ကို ႀကိဳက္ေသာ္လည္း လက္မွတ္ေစ်းႏႈန္းမ်ား ျမင့္မားေနေသာေၾကာင့္ မၾကည့္ႏိုင္ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ယင္းေဖ်ာ္ေျဖပြဲကို ၾကည့္လိုသည့္ ပရိသတ္အခ်ိဳ႕က လူမႈကြန္ရက္စာမ်က္ႏွာ၌ ရင္ဖြင့္ထားၾကသည္။

ထိုကဲ့သို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ျပဳ လုပ္သည့္ ကမၻာေက်ာ္ အဆိုေတာ္မ်ား၏ ေဖ်ာ္ေျဖပြဲမ်ား မေအာင္ျမင္သည္မွာ Redfoo ၏ ေဖ်ာ္ေျဖပြဲ တစ္ခုတည္းသာ မဟုတ္။ လြန္ခဲ့သည့္ ၂ ႏွစ္ခန္႔မွ စတင္၍ ကမၻာေက်ာ္ အဆုိေတာ္မ်ား ပါ၀င္ေသာ ေဖ်ာ္ေျဖပြဲမ်ားကို ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့ရာ မွတ္မွတ္ရရ ေအာင္ျမင္မႈ ရရွိသည္ဟု ဆိုရေလာက္သည့္ ေဖ်ာ္ေျဖပြဲ မရွိသေလာက္ပင္။

ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၁၄ တြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ၀င္ေၾကးအျမင့္မားဆံုး ေဖ်ာ္ေျဖပြဲတစ္ခုျဖစ္သည့္ 2NE1 အဖြဲ႕၏ ေဖ်ာ္ေျဖပြဲသည္ ပရိသတ္ ၾကည့္႐ႈႏႈန္း အမ်ားဆံုး ျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း ေဖ်ာ္ေျဖပြဲ စတင္ခါနီးတြင္ လက္မွတ္ ေစ်းႏႈန္းမ်ားကို ေလွ်ာ့၍ ေရာင္းခ်ခဲ့ရ ေသာေၾကာင့္ အဆုိပါ ေဖ်ာ္ေျဖပြဲ ေအာင္ျမင္သည္ဟု ေျပာရန္ခက္သည္။

ထို႔အတူ အျခားကမၻာေက်ာ္မ်ား ျဖစ္ၾကသည့္ Michael Learns to Rock , Air Supply , Arrival From Sweden , The Music of ABBA အဖြဲ႕မ်ား အပါအ၀င္ အျခားနာမည္ႀကီး ေကေပါ့ပ္အဖြဲ႕မ်ား၏ ေဖ်ာ္ေျဖပြဲမ်ား မွာလည္း လက္မွတ္ေစ်းႏႈန္း ျမင့္မားေသာေၾကာင့္ ပရိသတ္မ်ား အားမလို အားမရ ျဖစ္ခဲ့ၾကရသည္။

Redfoo ေဖ်ာ္ေျဖပြဲမတိုင္မီ ေအာက္တိုဘာလဆန္းက ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ အေမရိကန္ အဆိုေတာ္ ေရွာင္ကင္းစတန္၏ ေဖ်ာ္ေျဖပြဲမွာလည္း အလားတူပင္ ျဖစ္သည္။ လက္မွတ္ခကို ေငြက်ပ္ႏွစ္ေသာင္း မွ သံုးသိန္းအထိ သတ္မွတ္ထား ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

‘‘ဒီမွာလုပ္တဲ့ ေဖ်ာ္ေျဖပြဲ လက္မွတ္ ေစ်းႏႈန္းေတြက တျခားႏုိင္ငံေတြမွာ လုပ္တဲ့ ေဖ်ာ္ေျဖပြဲေတြ ထက္စာရင္ ေစ်းႀကီးေနတယ္။ အဲဒီေတာ့ ေစ်းႏႈန္းကို ညႇိေပးသင့္တယ္လို႔ ထင္တယ္။ တခ်ိဳ႕ပြဲေတြဆို ေစ်းေတြ အရမ္းေတာင္းၿပီး ပြဲမွာ လူမရွိဘူး။ တကယ္က ျမန္မာႏိုင္ငံက ပရိသတ္ေတြက အားမေပးခ်င္တာ မဟုတ္ဘူး။ အားေပးခ်င္တယ္’’ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ျပဳလုပ္သည့္ ႏိုင္ငံတကာ ေဖ်ာ္ေျဖပြဲမ်ား၌ သာမက ျပည္ပတြင္ ျပဳလုပ္သည့္ ေဖ်ာ္ေျဖပြဲမ်ားကိုပါ သြားေရာက္ ၾကည့္႐ႈေလ့ရွိသည့္ ၀ါဆိုမိုးဦးက သူ႔ အျမင္ကိုေျပာသည္။

ေဖ်ာ္ေျဖပြဲမ်ား ေစ်းႏႈန္းျမင့္မားရျခင္းမွာ ေဖ်ာ္ေျဖမည့္ အဆိုေတာ္မ်ားကို ငွားရမ္းရသည့္ အႏုပညာေၾကး အပါအ၀င္ အေထြေထြ အသံုးစရိတ္မ်ား ျမင့္မားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း ၂၀၁၃ အတြင္းက Michael Learns to Rock ေဖ်ာ္ေျဖပြဲစီစဥ္သူ ကိုရဲသူေဖက ရွင္းျပသည္။

လက္မွတ္ ေစ်းႏႈန္းမ်ားကို တစ္သမတ္တည္း မသတ္မွတ္ႏုိင္ဘဲ ပရိသတ္မ်ား ၾကည့္႐ႈႏိုင္မည့္ ေစ်းႏႈန္းကိုလည္း သတ္မွတ္ ေပးရေသာေၾကာင့္ အႏုပညာရွင္မ်ားကို အနီးဆံုး ၾကည့္႐ႈခြင့္ ရရွိမည့္ ေရွ႕ဆံုးတန္း လက္မွတ္မ်ားမွာ လိုအပ္သည္ထက္ ေစ်းႏႈန္း ပိုမိုႀကီးျမင့္ရျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ၎ကဆိုသည္။

ထုိ႔အျပင္ ပရိသတ္ အမ်ားအျပားႏွင့္ ေဖ်ာ္ေျဖပြဲျပဳလုပ္ရန္ ေနရာ မရွိသည့္ အခ်က္မွာလည္း လက္မွတ္ေစ်းႏႈန္း ႀကီးျမင့္ရသည့္ အခ်က္တစ္ခ်က္ ျဖစ္ေၾကာင္း ကိုရဲသူေဖက ေျပာသည္။

‘‘ပရိသတ္ေတြက လက္မွတ္ ေစ်းႏႈန္းကို တစ္ေသာင္းကေန ငါးေသာင္း အၾကားဆို ၾကည့္ႏိုင္တယ္။ အဲဒီေတာ့ ပရိသတ္ ငါးေသာင္းေလာက္ ဆံ့တဲ့ ေနရာေတြမွာ က်င္းပခြင့္ ရရင္ေတာ့ ေနာက္ထပ္ေဖ်ာ္ေျဖပြဲ ထပ္လုပ္ခ်င္ေသး တယ္’’ဟု ၎ကေျပာသည္။

ထို႔အျပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ကမၻာေက်ာ္မ်ား၏ ေဖ်ာ္ေျဖပြဲ က်င္းပမည္ ဆိုပါက ေဖ်ာ္ေျဖပြဲျပဳ လုပ္မည့္ အဆိုေတာ္သည္ ကမၻာေက်ာ္႐ံုသာမက ျမန္မာ ပရိသတ္ မ်ားႏွင့္ မစိမ္းသည့္ အႏုပညာရွင္ ျဖစ္ရန္လည္း လိုအပ္သည္ဟု
ျပည္တြင္း ေဖ်ာ္ေျဖပြဲမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ က်င္းပႏိုင္သူ တစ္ဦးျဖစ္သည့္ ဘိုဘိုအင္တာတိန္းမန္႔မွ ကိုဘိုစန္းက သံုးသပ္သည္။

‘‘ဒီကပရိသတ္ေတြ သိဖို႔ လိုသလို အဲဒီ အႏုပညာရွင္ လာတာကို ဒီကပရိသတ္ေတြ စိတ္၀င္စားဖို႔လည္း လိုတယ္’’ဟု ၎ကေျပာ သည္။

ဘိုဘိုအင္တာတိန္းမန္႔ အေနျဖင့္ ကမၻာေက်ာ္ အႏုပညာရွင္မ်ား၏ ေဖ်ာ္ပြဲမ်ားျပဳလုပ္ရန္ အစီအစဥ္ ရွိေသာ္လည္း လက္ရွိအခ်ိန္အထိ က်င္းပသည့္ ေဖ်ာ္ေျဖပြဲတိုင္း ႐ံႈးေနေသာေၾကာင့္ မလုပ္ျဖစ္ေသးျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ၎ကဆိုသည္။

အျမင့္ဆံုး သတ္မွတ္ထားသည့္ လက္မွတ္ေစ်းႏႈန္းသည္ ႏိုင္ငံတကာႏွင့္ ယွဥ္လွ်င္ ေစ်းႀကီးသည္ဟု ဆိုႏိုင္ေသာ္လည္း အနိမ့္ဆံုးေစ်းႏႈန္းကို ေငြက်ပ္ေသာင္းဂဏန္းသာ သတ္မွတ္ ထားေသာေၾကာင့္ ကမၻာေက်ာ္မ်ား၏
ေဖ်ာ္ေျဖပြဲကို ေငြက်ပ္ေသာင္းဂဏန္းျဖင့္ ၾကည့္ႏိုင္သည္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္သာ ရွိမည္ဟု ၎ကဆိုသည္။

‘‘ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ယွဥ္ရင္ လက္မွတ္္ေစ်းႏႈန္းက ႀကီးေတာ့ႀကီးတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ႀကီးတာလဲဆို ေတာ့ တျခားႏိုင္ငံ ေတြမွာက သံုးသိန္းဆိုရင္လည္း ေရာင္းရတယ္။ ဒီမွာက သံုးသိိန္းတန္း ကလည္း ထင္သေလာက္ မေရာင္းရဘူး။
ေနာက္ၿပီး သိန္းနဲ႔ခ်ီၿပီး ေရာင္းေပမယ့္ လူလာၾကည့္ႏိုင္ေအာင္ ဆိုၿပီး ငါးေသာင္းတန္းကို ေရာင္းေပးတယ္။ ႏိုင္ငံတကာမွာ ငါးေသာင္းတန္းမွ မရွိတာ။ ေစ်းႏႈန္း ဘယ္ေလာက္ေလွ်ာ့ေလွ်ာ့ ဒီမွာက စီး ပြားေရးနဲ႔လည္း ဆိုင္တယ္။ ငါးေသာင္း သတ္မွတ္ထားရင္ ငါးေသာင္းနဲ႔ လူဘယ္ေလာက္ ၾကည့္ႏုိင္မလဲ’’ဟု ကိုဘိုစန္းက ေျပာသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ မၾကာေသးမီက သတ္မွတ္ထားသည့္ အနိမ့္ဆံုး လုပ္ခေၾကးေငြႏွင့္ ယွဥ္ၾကည့္လွ်င္ အထက္ပါ ေဖ်ာ္ေျဖပြဲမ်ားကို အနိမ့္ဆံုးတန္းမွ ၾကည့္ႏိုင္ရန္ပင္ မိမိတို႔တစ္လစာ ရွာေဖြထားေငြ၏ ထက္၀က္ခန္႔ကို သံုးစြဲရမည္
ျဖစ္သည္။ ထိုအခ်က္ကလည္း ႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရး အေျခအေနႏွင့္ ယခုကဲ့သို႔ ေဖ်ာ္ေျဖပြဲမ်ား လူ၀င္၊မ၀င္ က သြယ္၀ိုက္၍ အခ်ိဳးက်သည္။

ယခုကဲ့သို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ က်င္းပသည့္ ႏိုင္ငံတကာ ေဖ်ာ္ေျဖပြဲတိုင္းလိုလို ပရိသတ္ၾကည့္႐ႈႏႈန္း နည္းေနျခင္းသည္ ေဖ်ာ္ေျဖပြဲမ်ား ထပ္မံက်င္းပရန္ အခက္အခဲတစ္ခုျဖစ္ကာ ႏုိင္ငံတကာမွ အႏုပညာ ရွင္မ်ား အေနျဖင့္လည္း
ျမန္မာႏုိင္ငံသို႔ လာေရာက္ရန္ စဥ္းစားလာႏိုင္ေၾကာင္း Living Song Entertainment မွ ကိုေဂ်ာမရန္ က ေျပာသည္။

ႏိုင္ငံတကာ ေဖ်ာ္ေျဖပြဲမ်ား က်င္းပရန္ စီစဥ္ပါက အဆင့္သတ္မွတ္ခ်က္ အလိုက္ ငွားရမ္းရျခင္း ျဖစ္ၿပီး လူေသာင္းႏွင့္ခ်ီ၍ က်င္းပႏုိင္သည့္ ေနရာမ်ားရွိပါက ကမၻာေက်ာ္ အဆိုေတာ္မ်ား၏ ေဖ်ာ္ေျဖပြဲကို လူတိုင္းၾကည့္႐ႈႏိုင္မည့္
ေစ်းႏႈန္းျဖင့္ ေရာင္းခ်ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ႏုိင္သည္ဟု ၎ကဆိုသည္။

‘‘ရန္ကုန္ အနီးအနားတစ္၀ိုက္မွာ လူသံုးေသာင္း ေလာက္၀င္တဲ့ ေနရာရွိႏိုင္ရင္ ဂ်ပ္စတင္ဘီဘာ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဂ်နီဖာလိုပက္ဇ္ ျဖစ္ျဖစ္ Big Bang ပဲျဖစ္ျဖစ္ ေခၚလို႔ရ တယ္။ အဲဒီလိုေနရာ မရွိသေရြ႕ကေတာ့ မိုက္႐ူးရဲၿပီး မေခၚရဲဘူး။ ႐ံႈးမယ္မွန္း သိသိနဲ႔’’ဟု ကိုေဂ်ာမရန္ ကေျပာသည္။

7day daily
Previous
Next Post »
Powered by Blogger.