ရွင္ဥကၠဌ (သို ့မဟုတ္) ေတာ္လွန္ေသာ ရဟန္းေတာ္


၁၉၅၉ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာေလာကကို အႀကီးအက်ယ္ရိုက္ခတ္လႈပ္ရွားသြားေစသည့္ စာအုပ္ တအုပ္ ထြက္ေပၚခဲ့သည္။ ယင္းစာအုပ္ေၾကာင့္ စာအုပ္ေရးသူ၊ ထုတ္ေ၀သူႏွင့္ ပံုႏွိပ္သူတို ့ မွာ ဖမ္းဆီးထိန္းသိမ္းျခင္း ခံရသည္။ တရားစြဲခံရသည္။ ေလးႏွစ္ေလာက္ၾကာေအာင္ တရား ရင္ဆိုင္ ရသည္။ စာအုပ္ေရးသူမွာ ဗုဒၶ ဘာသာ၀င္ ရဟန္းတပါး ျဖစ္ေလရာ စာအုပ္ပါအယူ အဆ ကို သေဘာမက်ေသာ အျခားရဟန္းတခ်ိဳ ့၏ ဆန္ ့ က်င္မႈတို ့လည္း ေပၚေပါက္ခဲ့သည္။ ဗုဒၶဘာသာတြင္ အႀကီးမားဆံုးဆန္ ့က်င္မႈ ဟု ဆိုရမည့္ ပကာသနိယ ကံေဆာင္ပြဲမ်ားျဖင့္ ဆန္ ့က်င္ သည္အထိ ရွိခဲ့သည္။ ယင္းစာအုပ္၏အမည္မွာ “လူေသလူျဖစ္”။ ယင္းစာအုပ္ ကုိ ေရးသူမွာ ပဥၥမေပပင္အျဖစ္ နာမည္ေက်ာ္ေသာ ေတာင္တြင္းႀကီး နတ္မွီေတာရဆရာေတာ္ ရွင္ဥကၠဌ ျဖစ္သည္။

လူေသလူျဖစ္ဟုု အမည္ေပးထားသည့္ ယင္းစာအုပ္က ေဖာ္က်ဴးသည့္ အယူအဆကို စာေရးသူ ရွင္ဥကၠဌက စာတေၾကာင္းတည္းျဖင့္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ထားသည္။ “ လူသား ဆိုတဲ့ သတၱ၀ါ ေသဆံုးၿပီးသြားတဲ့ ေနာက္အခါ၌ အကယ္စင္စစ္ ျဖစ္ခြင့္ျဖစ္စရာ ျဖစ္ဖို ့အလားအလာမ်ား ရွိေသးခဲ့လွ်င္ လူမွတပါး အျခားဘာမွ် ျဖစ္စရာ လည္း မရွိ” ဟူလို။ ယင္းစာေၾကာင္းက မိရိုးဖလာဗုုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအေပၚ ဦးေႏွာက္မုန္တိုင္းႀကီးတခု တိုက္ခတ္သကဲ့သို ့ တုန္လႈပ္ေခ်ာက္ခ်ားေစခဲ့သည္မွာ ထူးလ်က္ႏွင့္ မဆန္းဟု ဆိုရမည္။

အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ လူေသလူ ျဖစ္ အယူအဆသည္ မိ႐ိုးဖလာဗုဒၶဘာသာ၏ မ႑ိဳင္ျဖစ္ေသာ “သံုဆယ့္ တဘံု အယူအဆ” ႏွင့္ လံုး၀ ျခား နား ဆန္ ့က်င္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
သံုးဆယ့္တဘံု အယူအဆ အရမွာ“ လူေသလွ်င္ သူျပဳခဲ့ သည့္ ကံ အေလ်ာက္ ငရဲ တိရစၧာန္ ၿပိတၱာ အသူရ ကာယ္ စသည့္ ဘ၀ဆိုးမ်ားသို ့ ျဖစ္ေစ၊ လူ နတ္ ျဗဟၼာ စေသာ ဘ၀ေကာင္းမ်ားသို ့ ျဖစ္ေစ သံုးဆယ္တဘံု အတြင္းက ဘံုတခုဆီသို ့ေရာက္လိမ့္မည္” ဟူ၏။

လူေသလူျဖစ္က်မ္းျပဳဆရာ ရွင္ဥကၠဌက ယင္းသံုးဆယ့္တဘံု ယံုၾကည္မႈကို လူသားတို ့၏ အေၾကာက္ႏွင့္ အေမွ်ာ္မ်ား တိုးပြားရွင္သန္ေအာင္ ေျမဆီေလာင္းေပးေနသည့္ အရာအျဖစ္ ျမင္ေနခဲ့ရာ လူေသလူျဖစ္စာအုပ္ ျဖင့္ ကုစားေပးခဲ့ျခင္းဟု ယူဆရေပသည္။ ယင္းသုုိ ့ကုုစားရာတြင္ ( Theory of Evolution ) ကို လည္းေကာင္း၊ ဖန္ဆင္းရွင္ တန္ခိုးရွင္ကို လက္သင့္မခံသည့္ ဘုရားမဲ့၀ါဒ ( Atheism ) ကိုလည္းေကာင္း၊ ဆရာေတာ္ရွင္ဥကၠဌသည္ ေခတ္သစ္သိပၸံ ေတြ ့ရွိခ်က္တခုျဖစ္ေသာဒါ၀င္ ( Darwin )၏ ဆင့္ကဲျဖစ္စဥ္သေဘာတရား ဗုဒၶ ေဟာၾကားခဲ့သည့္ တရားကိုလည္း အခိုင္အမာ ကိုးကားခဲ့သည္။

လူေသလူျဖစ္စာအုပ္တြင္ ဒါ၀င္၏ ဆင့္ကဲျဖစ္စဥ္သေဘာတရားကို အေသးစိတ္ထည့္သြင္း ေဖာ္ျပထားသည္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းသို ့ကိုလိုနီစနစ္ႏွင့္အတူ ေရာက္ရွိက်ယ္ျပန္ ့လာသည့္ ခရစ္ယာန္ဘာသာေရးကို စိန္ေခၚလိုက္ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။

ဒါ၀င္၏ ဆင့္ကဲျဖစ္စဥ္သေဘာတရားက ခရစ္ယာန္ဘာသာ၏ ဖန္ဆင္းရွင္ယံုၾကည္မႈအား အေျခက ကိုင္လႈပ္ခဲ့သည္ကို ဆရာေတာ္ရွင္ဥကၠဌ ေကာင္းေကာင္း သိရွိပံုရ သည္။ ဆရာေတာ္သည္ နယ္ခ်ဲ ့ ၀ါဒကို လက္မခံသကဲ့သို ့ နယ္ခ်ဲ ့၀ါဒႏွင့္အတူ ပါလာျပီး မ်က္ႏွာေပးခံရေသာ ခရစ္ယာန္ ဘာသာကိုုလည္း လက္သင့္ခံပံုမရ ။ ယင္းအခ်က္မွာ ေက်ာက္ကြင္းအေရးေတာ္ပံုု ျဖစ္ရပ္ျဖင့္ ထင္ရွားသည္။

ေက်ာက္ကြင္း အေရးေတာ္ပံုျဖစ္ရပ္မွာ ဗုုဒၶဘာသာ၀င္ရဟန္းတပါးက ခရစ္ယာန္ဘာသာအေပၚ ျပတ္ျပတ္ သားသား ေ၀ဖန္သံုးသပ္ျပခဲ့သည့္ ျဖစ္ရပ္ဟု ဆိုႏိုင္သည္။

ဒါ၀င္၏ ဆင့္ကဲျဖစ္စဥ္သေဘာတရားကဲ့သို ့ပင္ ဖန္ဆင္းရွင္အယူ၀ါဒကို ကိုင္လႈပ္ခဲ့ေသာ အေတြးအေခၚ တရပ္ကို ေရာဘတ္အင္ဂါဆို ( Robert Ingersoll) အမည္ရွိ ေတြးေခၚရွင္က ဒါ၀င္ႏွင့္ မေရွးမေႏွာင္းပင္ ေဟာေျပာတင္ျပခဲ့သည္။ ဘာသာေရးသမားတို ့က လူတို ့၏ ဦးေႏွာက္ အတြင္းသို ့ဖန္ဆင္းရွင္ God ကိုလည္းေကာင္း၊ ငရဲဘံုႏွင့္ နတ္ဘံုမ်ားကိုလည္းေကာင္း သြတ္သြင္းၿပီး အေၾကာက္အေမွ်ာ္တိုးပြားေအာင္ လုုပ္ကာ စီးပြားရွာေနသည္ဟုု ဆရာႀကီး အင္ဂါဆိုက ျပစ္ျပစ္ႏွစ္ႏွစ္ေ၀ဖန္ခဲ့ပါသည္။

အင္ဂါဆို၏ ေဟာေျပာခ်က္မ်ားမွ ေကာက္ႏုတ္ ဘာသာျပန္ၿပီး လူေသလူျဖစ္က်မ္းတြင္ ေဖာ္ျပထားေလရာ ဆရာေတာ္၏ ေျပာင္ေျမာက္ လွေသာ ဘာသာျပန္ အစြမ္းေၾကာင့္ ဘာသာျပန္ဟုုပင္ မသိၾကဘဲ ဆရာေတာ္ ၏ ကိုယ္ပိုင္ အယူအဆမ်ား အျဖစ္ စြပ္စြဲၾကသည္မွာ အံ့ၾသစရာေကာင္းလွသည္။( အင္ဂါဆို၏ ေဟာေျပာ ခ်က္တခ်ဳိ ့ကိုု ဆရာပါရဂူက “ ေတာ္လွန္ေသာအေတြးအေခၚ” အမည္ျဖင့္ ဘာသာျပန္ ထုတ္ေ၀ခဲ့ဖူးသည္။ ယင္းစာအုပ္လည္း ထြက္ၿပီးမွ အပိတ္ခံခဲ့ရပါသည္။)

ဒါ၀င္၏ ဆင့္ကဲျဖစ္စဥ္သေဘာတရားကိုလည္းေကာင္း၊ အင္ဂါဆို၏ ဘုရားမဲ့အေတြးအေခၚကို လည္း ေကာင္း ၾကားဖူးနား၀မရွိသည့္ သူတို ့အတြက္မွာ လူေသလူျဖစ္စာအုပ္သည္ လံုး၀ အသစ္ အဆန္း ျဖစ္ ေန ေပလိမ့္ မည္။ ဖန္ဆင္းရွင္အယူ၀ါဒကိုလည္းေကာင္း၊ သံုးဆယ့္တဘံု အယူ၀ါဒ ကိုလည္းေကာင္း စြဲၿမဲ သက္၀င္ေနသူတို ့အတြက္မွာလည္း အလြန္အႏၱရာယ္ႀကီးေသာ မိစၦာအယူ၀ါဒ ျဖစ္ေနေပလိမ့္မည္။

ဤသို ့ ျဖင့္ ဆရာေတာ္ ရွင္ဥကၠဌကို ပကာသနိယကံေဆာင္ကာ ခါးခါးသည္းသည္း ဆန္ ့က်င္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္မည္။ သို ့ေသာ္ လူေသလူျဖစ္အယူအဆကို တင္ျပရန္ ပန္ၾကားခဲ့သူသည္ အမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗုိလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္းျဖစ္သည္ဟူေသာ ေျပာဆိုုခ်က္မ်ားရွိခဲ့ေလရာ က်မ္းျပဳဆရာ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္တြင္ အမ်ဳိးသား ေရး ႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးလည္း ပါ၀င္ခဲ့မည္လားဟု စဥ္းစားစရာ ရွိသည္။

လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ေပါင္း ေလးဆယ္ေက်ာ္က အိုးေ၀ဂ်ာနယ္ တြင္ စတင္ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ စာေရးဆရာမင္းေအာင္ ေရးသားသည့္ ေဆာင္းပါးတြင္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္းက ျမန္မာ့တပ္မေတာ္သားမ်ား ေသရဲတိုက္ရဲသည့္ စိတ္ဓာတ္ရွိေစရန္ ယင္းလူေသလူျဖစ္ အယူအဆကို က်မ္းတေစာင္ျပဳစုုေပးပါဟုု ဆရာေတာ္ ရွင္ဥကၠဌအား ပန္ၾကားခဲ့သည္ဟုု ေရးသားထားသည္။

ဆရာေတာ္ကိုယ္တိုင္ေရးသားသည့္ “ လူေသလူျဖစ္စစ္တမ္းႏွင့္ ေထာင္က် မွတ္တမ္း” စာမူတြင္ “ ကြယ္လြန္သူအမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗုုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဟာ ဗမာ့ေတာ္လွန္ေရး တပ္မေတာ္ႀကီးကို တည္ ေထာင္ဖြဲ ့စည္းခဲ့တယ္ မဟုုတ္လား။ အဲဒီတပ္မေတာ္အတြက္ တိက်ျပတ္သားတဲ့ အဘိဓမၼာ ေက်ာေထာက္ ေနာက္ခံရွိတဲ့ Slogan (၀ါ) ေၾကြးေၾကာ္သံတခု လိုေနတာ ေတြ ့ရတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ လူေသ လူျဖစ္ အဘိဓမၼာ ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံရွိတဲ့ လူေသလူျဖစ္၊ လူျဖစ္လူေသ၊ တိုးလိုက္ေဟ တိုက္လိုက္ေဟ ဆိုတဲ့ ဆလိုဂန္ကို ေဖာ္ထုုတ္လိုက္ျခင္း ျဖစ္တယ္ ” ဟုု ေဖာ္ျပထားပါသည္။

မည္သို ့ျဖစ္ေစ လူေသလူျဖစ္စာအုပ္ကို ေရးသားခဲ့သည့္ ဆရာေတာ္ရွင္ဥကၠဌသည္ကား သူ အသက္ရွင္ေန စဥ္ကာလတြင္ ပကာသနိယကံျဖင့္ အက်ဥ္ခံခဲ့ရသကဲ့သို ့ ပ်ံလြန္ေတာ္ မူၿပီး ေနာက္တြင္လည္း သူ၏ လူေသလူျဖစ္အယူအဆကို အဓမၼ၀ါဒအျဖစ္ သတ္မွတ္ခံခဲ့ရသည္။ ဤေနရာတြင္ အဓမၼ၀ါဒ ဆို သည္မွာ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာႏွင့္ ဆန္ ့က်င္သည္ဟူေသာ အနက္ ကိုသာ ရည္ညႊန္းပါသည္။ သတ္မွတ္သူမ်ားမွာ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ အဖြဲ ့၀င္မ်ားသာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္။

ထို ့ျပင္ စာေပကင္ေပတိုင္ႀကီးစိုးေသာ ႏွစ္ကာလမ်ားတေလ်ွာက္ ဆရာေတာ္ ရွင္ဥကၠဌ ေရးသားသည့္ စာအုုပ္မ်ားကိုု လည္းေကာင္း၊ ဆရာေတာ္ရွင္ဥကၠဌအေၾကာင္း ေရးသားသည့္ စာအုပ္စာတမ္းမ်ားကို လည္းေကာင္း လံုး၀ ပိတ္ပင္ထားခဲ့သည္ျဖစ္ရာ ဆရာေတာ္ရွင္ဥကၠဌဆိုလွ်င္ လူေသလူျဖစ္စာအုပ္ေရးသူ ျဖစ္သည္ ဟူေသာ အခ်က္ကလြဲၿပီး မယ္မယ္ရရ မသိၾက။

စင္စစ္ ဆရာေတာ္ရွင္ဥကၠဌသည္ ဗုုဒၶစာေပဆိုင္ရာ ပိဋကတ္က်မ္းစာတို ့ကို ထံုးလိုုေခ် ေရလို ေႏွာက္ႏိုင္ ေသာ သာသနာ့အာဇာနည္တဦး ျဖစ္သည္သာမက ႏိုင္ငံေရး လူမႈေရး ပညာေရး အႏုပညာစာေပေရးတို ့ တြင္ပါ ရွာမွရွားေသာ ျမန္မာ့ဂုဏ္ေဆာင္လူသားတဦး ျဖစ္ေပသည္။

ဆရာေတာ္ ရွင္ဥကၠဌသည္ ဗုဒၶဘာသာကိုသာမက ဟိႏၵဴဘာသာ၊ ခရစ္ယာန္ ဘာသာ ၊ အစၥလာမ္ဘာသာ မ်ားကိုပါ နက္နက္နဲနဲ ေလ့လာသင္ယူထားသူ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာ၊အဂၤလိပ္၊ဟင္ဒီ၊ အာရဗီ၊ ပါဠိ၊ သကၠဋ ၊ ဘဂၤါလီ၊ နာဂရီ၊ ျပင္သစ္၊ လက္တင္၊စသည့္ ဘာသာစကားမ်ားကို ကြ်မ္းကြ်မ္းက်င္က်င္ တတ္ေျမာက္ထား သူျဖစ္သည္။

“အဂၤလိပ္စာ ထြန္တံုးေပၚေရာက္ေရး” ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဗုုဒၶသာသနာျပဳ အမ်ဳိးသား အထက္တန္း ေက်ာင္းႀကီးကို ထူေထာင္ၿပီး ကိုယ္တိုင္ေက်ာင္းအုပ္လုပ္ခဲ့သူျဖစ္သည္။
က်မ္းစာအုပ္ေပါင္း သံုးဆယ္ ေက်ာ္ကို ျမန္မာလိုေရးသားခဲ့ၿပီး၊ အျခားဘာသာစကားျဖင့္လည္း ေရးသားခဲ့သည္။ ရွင္သာမေဏ ဘ၀က စိန္တင့္ႀကီး အမည္ရွိ ၀တၳဳရွည္ႀကီးကို ေရးသားခဲ့သည္။ ( စာေရးဆရာႀကီး ဒဂုန္တာရာက ယင္းစိန္တင့္ႀကီး၀တၳဳကို အလြန္ႏွစ္သက္ခဲ့ေၾကာင္း ေရးဖူးသည္။)

သို ့ေသာ္ ဆရာေတာ္ရွင္ဥကၠဌသည္ ဆင္စြယ္ေမွ်ာ္စင္ေပၚက က်မ္းျပဳဆရာမ်ဳိးမဟုုတ္။ အာဏာရွင္ႏွင့္ ပူး ေပါင္းၿပီး သာသနာျပန္ ့ပြားေရးအမည္ခံကာ အာဏာစက္ကို သံုုးသူမ်ဳိးမဟုုတ္။ ဆရာေတာ္ကား ပညာဓိက သမားသာ ျဖစ္ၿပီး ကိုုယ္က်ဳိးစီးပြားကို စြန္ ့လႊတ္ကာ ေလာကအက်ဳိး သယ္ပိုးလိုသူသာ ျဖစ္သည္။

ယင္းကဲ့ သို ့စြန္ ့လႊတ္မႈအတိျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည့္အတြက္ ဆရာေတာ္ရရွိေသာ အက်ဳိးဆက္မွာ ဖယ္ၾကဥ္ခံရျခင္း၊ အပနာမ အေျပာခံရျခင္း၊ ဖမ္ဆီးထိန္းသိမ္းခံရျခင္းတို ့အျပင္ ေသဒဏ္ေပးခံရမည့္ ဦးေခါင္းကို ေသနတ္ျဖင့္ ေထာက္ခ်ိန္ခံရျခင္း၊ ဂုတ္ေပၚ ဓားတင္ခံရျခင္းမ်ားအထိ ရွိခဲ့သည္။

ယင္းကဲ့သို ့တေခတ္တေယာက္ ေပၚထြန္းလာခဲ ့သည့္ ပုုဂၢိဳလ္ထူးအေၾကာင္းကို ေစ့ေစငင တင္ျပ ထားေသာ ေမာင္ေဇယ်ာ၏ ပဥၥမေပပင္ နတ္မွီေတာရဆရာေတာ္ ရွင္ဥကၠဌ စာအုပ္တြင္ပါ၀င္ေသာ ဆရာႀကီး ပါရဂူ၏ “ေတာ္လွန္ေသာအေတြးရွင္” အမည္ရွိ ေဆာင္းပါးမွာ ဆရာေတာ္ရွင္ဥကၠဌကို အေကာင္းဆံုုးေဖာ္ျပခ်က္တခု ျဖစ္ပါသည္။

“ ရွင္ဥကၠဌသည္ ေတာ္လွန္ေသာ အေတြးရွင္ျဖစ္သည္။ သူသည္ အေတြးသစ္ အျမင္သစ္ကိုု ေဖာ္ထုုတ္ခဲ့ သည္။ အေတြးေဟာင္း အျမင္ေဟာင္းကို ေျမျမွဳပ္ပစ္ရန္ အေတြးသစ္အျမင္သစ္ကိုု ေဖာ္ထုုတ္ရာ၌ ေတာ္လွန္ ေသာ အေတြးရွင္မ်ား ႀကံဳေတြ ့ရသည့္ တန္ျပန္မႈကိုု ရွင္ဥကၠဌလည္း ခံရသည္။ အသစ္ကိုု ေမြးဖြားေပးေသာ ရွင္ဥကၠဌသည္ အေဟာင္းသမားမ်ား၏ ဆန္ ့က်င္မႈကိုု ခံရသည္။ ရွင္ဥကၠဌသည္ တိုုင္းျပည္အား သူ ့အျမင္သစ္ကို တင္ျပခဲ့သည္။ ထိုုအခါ အျမင္ေဟာင္း ျဖင့္ မိန္းေမာေနသူမ်ား လန္ ့ႏိုးသြားသည္။သူ၏ အျမင္သစ္မ်ား အခ်ိဳ ့အစိတ္အပိုုင္းအတြင္းသိုု ့ စိမ့္၀င္သြားသည္။ အခ်ိဳ ့က ဆူဆူပူပူ လုုပ္ၾကသည္။”

ေမာင္ေဇယ်ာ စီစဥ္သည့္ ပဥၥမေပပင္ နတ္မွီေတာရ ဆရာေတာ္ ရွင္ဥကၠဌ စာအုုပ္တြင္ နာမည္ေက်ာ္ စာေရးဆရာႀကီးမ်ား ျဖစ္ၾကေသာ ဒဂုုန္ဦးလွေဖ၊ ေတာင္တြင္းကိုုကိုုႀကီး၊ သိန္းေဖျမင့္၊ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္၊ ပါရဂူတိုု ့၏ ရွင္ဥကၠဌ ဘဝ၊ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြး၊ အေတြးအေခၚ၊ ပညာဉာဏ္ ၾကီးမားပံုမ်ားအေၾကာင္း တင္ျပခ်က္မ်ားမွာ စိတ္၀င္စား ဖြယ္ေကာင္းၿပီး ျမန္မာ့ဘာသာေရးသမိုင္း၏ ရႈပ္ကြက္ ျမဳပ္ကြက္မ်ားကို ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ရန္ လံႈ ့ေဆာ္ ေပးႏိုုင္ သည္။

ဆရာေတာ္ရွင္ဥကၠဌ ကိုုယ္တိိုုင္ေရးသည့္ ျမန္မာအဂၤလိပ္ ေဆာင္းပါးမ်ားလည္း ထည့္သြင္းထားရာ အဖိုုးတန္လွသည္။ မဝယ္မျဖစ္ ဝယ္ယူ ဖတ္႐ႈ သိမ္းဆည္းထားသင့္သည့္စာအုပ္ျဖစ္သည္။

(ေမာင္သာမညသည္ အေတြးအျမင္ဆိုင္ရာ ေဆာင္းပါးမ်ား၊ စာအုပ္မ်ားကို ေရးသားေသာ ရန္ကုန္အေျခစိုက္ စာေရးဆရာတဦးျဖစ္သည္။ )

ဧရာဝတီ
Previous
Next Post »
Powered by Blogger.